Må håbe politiet er lige så meget om sig i~
Fra : Søren Blom

Dato : 10-01-04 16:04

http://www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=145113

Man må da håbe at det Danske politi vil være lige så meget efter din danske
bilister, der ER alt for mange som køre og snakker i håndholdte telefoner
imens de stiller på radioen ikke lægger mærke til en skid på vejene.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-04 16:09

KLIP

> [...]
telefoner
> imens de stiller på radioen ikke lægger mærke til en skid på vejene.

Jep .... og samme bilister har ikke penge til at købe sådan en dims her:

http://www.t-hansen.dk/product.asp?c=201655207&n=283057692&pn=283057730

men mange gange råd til en potte til flere hundrede tusinde danske
kroner.

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-01-04 16:14

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev :

>Jep .... og samme bilister har ikke penge til at købe sådan en dims her:

Det er da osse /skidebesværligt/ med at flytten rundt på hands_free
sættet ;)

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-04 16:15

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er da osse /skidebesværligt/ med at flytten rundt på hands_free
> sættet ;)

*Det* kan du have ret i.

Derfor _bør_man_ købe en potte med *_ALT_* 'hands free'...

Hr. Bjørn

Fra : Gert

Dato : 10-01-04 16:18

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Det er da osse /skidebesværligt/ med at flytten rundt på hands_free
> sættet ;)

ja og + man kan ikke høre en s*id i det for babermaskinen og anlæget
--
Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 11-01-04 01:39

On Sat, 10 Jan 2004 16:09:23 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>http://www.t-hansen.dk/product.asp?c=201655207&n=283057692&pn=283057730
>
>men mange gange råd til en potte til flere hundrede tusinde danske

Nu er der nogle af os der får dem gratis med telefonerne . Svaret er
bare at betale nok for dem *G*.
Flemming Jacobsen

Fra : Thomas

Dato : 10-01-04 16:25

Problemet er vel ikke at folk holder en telefon. Problemet er vel selve
samtalen, så folk ikke kan koncentrere sig fuld ud om kørslen. Mange,
inklusive mig selv, kører da af og til kun med én hånd på rattet, så fordi
man skulle holde telefonen i den frie hånd......... Hvor tit sker der ikke
ulykker fordi folk taler med sidemanden eller vender sig om til børnene på
bagsædet?

Ja det var bare min holdning, og jeg snakker endda meget sjældet i
mobiltelefon

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-04 16:27

"Thomas" <bambanosREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja det var bare min holdning, og jeg snakker endda meget sjældet i
> mobiltelefon

Det er også helt fint, men vi har altså en lovgivning som forbyder
håndholdt tale i mobiltelefon under kørslen.

Hr. Bjørn

Fra : Thomas

Dato : 10-01-04 16:32

Jo, men jeg vil nu have min mening om den lov, ligesom nogle herinde fx har
det til hastighedsbegrænsningerne. Rygning og brug af radio skulle have
været forbudt i samme omgang.

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-04 16:35

"Thomas" <bambanosREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jo, men jeg vil nu have min mening om den lov, ligesom nogle herinde
fx har
> det til hastighedsbegrænsningerne.

Naturligvis .... når blot du betaler ved kasse 1 uden unødig brug af
retssystemet.

> Rygning og brug af radio skulle have
> været forbudt i samme omgang.

Du glemmer vist også svigermor/konen på passagerforsædet.

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-04 16:42

> Det er også helt fint, men vi har altså en lovgivning som forbyder
> håndholdt tale i mobiltelefon under kørslen.

Men underligt nok er det tilladt at æde en BigMac mens man kører.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-04 16:43

KLIP

> Men underligt nok er det tilladt at æde en BigMac mens man kører.

Ja da og engang var det også påbudt at have stænklapper monteret på
potten.

Hr. Bjørn

Fra : Hit

Dato : 10-01-04 22:22

> [...]
>ulykker fordi folk taler med sidemanden eller vender sig om til børnene på

Nu er det jo ikke alle der kan spille på harmonika, hvor den ene hånd
spiller noget der er helt forskelligt fra det den anden hånd spiller.

Så problemet er nok ikke så meget om man kører med 1 eller 2 hænder på
ratter, men om hvad den anden hånd laver når man kun har 1 hånd på
rattet, og specielt når den anden laver noget "frækt".
Der er frit spil hvad angår "frækt" .

Niels

Fra : Thomas

Dato : 11-01-04 00:04

Er jeg virkelig så gennemskuelig? troede ikke det kunne ses udefra....

Mvh

Thomas

Fra : Hit

Dato : 12-01-04 23:20

>Er jeg virkelig så gennemskuelig? troede ikke det kunne ses udefra....

   : - )

Niels

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 11-01-04 01:43

On Sat, 10 Jan 2004 16:25:01 +0100, "Thomas"
<bambanosREMOVE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ulykker fordi folk taler med sidemanden eller vender sig om til børnene på

Når at jeg fx taler med sidemanden kigger jeg stadigvæk ligeud af
forruden og holder fokus på trafikken.
Hvis at der skal snakkes med folk med bagsædet så er det enten ved lige
hurtigt at kigge i bakspejlet, mens at man med det "andet øje" holde øje
med vejen, eller som foroven ved ikke at tage blikket fra vejen men bare
snakke.

Ringer folk til mig mens at jeg kører bil og jeg ikke lige har sat mit
headset til beder jeg en af passagererne om tage telefonen og svare på
mine vejne og enten spørge mig og så på den måde fungerer som
mellemmand, eller tage imod besked.
Flemming Jacobsen