sletning af overvågningsbånd
Fra : goofy

Dato : 10-01-04 15:36

Hej Ng

Er der tidsfrist på hvor lang tid forretninger/banker o.s.v. må
gemme deres overvågningsbånd.
Gerne henvisning til lov

Med venlig hilsen
Steen Vinbæk

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 10-01-04 19:20

30 dage

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-01-04 21:29

"N.O.Svendsen" <nosmob@get2net.dk> wrote in

> 30 dage

Så mangler vi kun henvisningen til loven :)

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Henrik Rask Mortense~

Dato : 10-01-04 21:34

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> wrote in message
> [...]
> .: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
> "Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"

http://www.datatilsynet.dk/include/show.article.asp?art_id=627&sub_url=/Vaerd_at_vide/indhold.asp

mvh
Henrik Rask Mortensen

--
Dette indlæg er alene et udtryk for min personlige holdning og er ikke
nødvendigvis holdningen hos det firma jeg arbejder for.

IT-Sikkerhed er 20% teknik og 80% procedurer og planlægning.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-01-04 22:19

"Henrik Rask Mortensen" <henrikrask@mail.dk> wrote in

> http://www.datatilsynet.dk/include/show.article.asp?art_id=627&su
> b_url=/Vaerd_at_vide/indhold.asp

Der står jo egentlig kun at Datatilsynet vurderer at der i den
konkrete sag (overvågning af ansatte i et supermarked) ikke er brug
for at gemme optagelserne i mere end 30 dage.

Den § de henviser til siger:
Persondataloven
§5, Stk. 5. Indsamlede oplysninger må ikke opbevares på en måde, der
giver mulighed for at identificere den registrerede i et længere
tidsrum end det, der er nødvendigt af hensyn til de formål, hvortil
oplysningerne behandles.

Dvs. 30 dage er ikke nogen lovgivet periode - en sådan findes
tilsyneladene ikke.

Et andet spørgsmål er jo så om Datatilsynets vurderinge er "lov" ?

Fra : Henrik Rask Mortense~

Dato : 10-01-04 23:27

> [...]
> .: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
> "Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"

Hmm - jeg er tilbøjelig til at give dig ret i dine antagelser.

Desværre er der jo ikke nogen retspraksis - men mon ikke man om ikke andet
kan formode, at Datatilsynets vurderinger vil være dén "rigtige" fortolkning
af Persondataloven og tilhørende bekendtgørelse (528) ?

Jeg vil ikke mene, at Datatilsynet kan "holde" til at blive nedstemt ret
mange gange !

Mvh
Henrik Rask Mortensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-01-04 00:46

> [...]
> ikke andet kan formode, at Datatilsynets vurderinger vil være
> dén "rigtige" fortolkning af Persondataloven og tilhørende

Jeg vil i hvert fald formode at de får tillagt ret stor troværdighed
og autoritet i en evt. tvist.

> Jeg vil ikke mene, at Datatilsynet kan "holde" til at blive
> nedstemt ret mange gange !

En gang vil IMHO være to for mange.