Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Findes der virkelig ikke ...
Fra : ab

Dato : 10-01-04 14:50

.... nogen steder, hvor man kan sammenligne div. digitalkamera-objektiver ?

Til analoge kameraer skulle vi op over 100 linie-par pr. mm for at et
objektiv var rimeligt - køber vi nu bare med bind for øjnene ?

ab

Fra : HCS [4000]

Dato : 10-01-04 15:31

Se her: http://www.photozone.de/2Equipment/easytxt.htm#Zstd

Hilsen Hans - homepage: www.fotofritid.dk
klik på Coppermine logoet for at se nyeste billeder

-

Fra : Claus Stensgaard

Dato : 10-01-04 15:40

Jo da - endda en rigtig god een.

http://www.photographyreview.com/reviewscrx.aspx

Fra : ab

Dato : 11-01-04 18:59

+

"Claus Stensgaard" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jo da - endda en rigtig god een.
>
> http://www.photographyreview.com/reviewscrx.aspx

Tak for ovennævnte links, men jeg kan ikke finde nogen test af
"digital-objektiver" - er det mig der ikke kikker ordentlig efter ?

ab

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-01-04 19:20

Mig bekendt er der kun tests af separate løse linser, som jo i de fleste
tilfælde er fælles for SLR og DSLR kameraer.
Jeg går ud fra at du er interesseret i test af kvaliteten af den linse der
sidder på givne digitalkameraer, som f.eks. Sony 828 og Minolta A1, etc.
Jeg har aldrig set en sådan test udover opløsning og minimale
forvrængningstests som på www.dpreview.com, men det kan jo ikke sammenlignes
med de udførlige linsetests til 35mm format.
Mvh, Hans