Omegametoden...
Fra : Kothoga

Dato : 10-01-04 14:32

hejsa..
Jeg søger lidt hjælp og opskrifter fra folk der har erfaring med
omegametoden...
Min fantasi er ikke den store, så derfor dette indlæg.
Når der nu står at man bør holde sig fra stivelsesholdige fødevarer (
kartofler, hvidt brød, pasta, ris osv.) Hvad er der så tilbage at
servere som tilbehør udover salat?
Er mørkt kerneholdigt brød ok? Linser? Eller ???
Hvem har nogle forslag? Sidder sq lidt fast..

Mvh

Jørgen Hansen

også postet i mad drikke gruppen

Fra : Steffen E. Jensen

Dato : 10-01-04 15:39

"Kothoga" <Kothoga@rulez.dk> wrote in message
> [...]
> servere som tilbehør udover salat?
> Er mørkt kerneholdigt brød ok? Linser? Eller ???
> Hvem har nogle forslag? Sidder sq lidt fast..

Hej Jørgen

Jeg er en mand på 25 og har nu været på omegametoden siden sidst i august så
lidt erfaring har jeg da og snart tabt 25 kg . Dog laver jeg ikke så
mange opskrifter fra de 2 omegamtode bøger der er kommet, er lidt for doven
og synes det går fint med at fjerne de forbudte varer fra mine normale
retter. Har du evt. den nye Lev fedt bliv slank året rundt kogebog?

Tilbehør kan være alt muligt, jeg spiser kogte æg, røræg, ost, rosenkål,
porrer, brocoli, blomkål, løg, champignoner og så selvfølgelig salat i
forskellige former.

Når man har spist efter principperne i et stykke tid ja så opdager man (i
hvert fald for mit vedkommende) at det måske ikke er ris eller kartoflerne
der giver den bedste smagsoplevelse, men hellere et godt stykke kød/fisk med
nogle lækre tilberedte grøntsager til.

Angående mørkt kerneholdigt brød så har jeg på www.vom.dk læst samme
spørgsmål hvor Niels Ehler er mad skribent og har svaret at de fleste mørke
brød indeholder for meget hvede alligevel.

Det gode ved omega er at du selv bestemmer hvor striks du vil være, du kan
faktisk godt spise brune hele ris og andre ting i små mængder hvis det bare
er et must for dig, det kræver så bare at man skærer ned på andre goder som
rødvin, mørk chokolade, nødder osv.

Skriv endelig hvis du vil have mere uddybet og husk at drikke en masse vand
og supplere med motion, gerne styrketræning.

Held og lykke

Mvh
Steffen

Fra : Kothoga

Dato : 10-01-04 17:38

hej steffen, jeg har prøvet at skrive til dig privat men får den retur
med besked om at din mailbox er fuld

Fra : Steffen E. Jensen

Dato : 11-01-04 00:27

Hejsa, Har været til fødselsdag hele aftenen og er først lige kommet hjem,
hvis det er af privat natur så får du lige min private email.

Det er fordi at man bliver overfyldt med spam mails hvis man bruger sin
rigtige email adresse på nyhedsgrupper, den du prøver at skrive til er
derfor kun til kommercielle årsager.

Men du kan sammesætte min private email udfra dette:

sejensen at mip.sdu.dk hvor du udskifter at med snabel a

Håber det hjælper ellers så kan jeg evt sende dig en mail fra min private
addresse.

Mvh
Steffen

Fra : sune vuorela

Dato : 11-01-04 18:24

En der kalder sig "Steffen E. Jensen" <sej2001dk@yahoo.com> skrev:

>Tilbeh?n v? alt muligt, jeg spiser kogte ? r? ost, rosenk?
>porrer, brocoli, blomk? l?hampignoner og s?elvf?ig salat i
>forskellige former.

Auberginer - skæres i 1 1/2 cm tykke skiver - sprødsteges i masser af
god olie. Hvidvinseddike stænkes på bagefter og spises. Mums!

Ellers er der også ting med

squash
hvidkål
peberfrugter

og så gælder det om at være kreativ - og husk at brug piskefløde i
sovsen!

er der forresten en der har et tal fr kulhydratindholdet i
kinaradiser?

--
Sune

Fra : Heidi

Dato : 12-01-04 19:08

sune vuorela wrote:

> er der forresten en der har et tal fr kulhydratindholdet i
> kinaradiser?

EnergikJ 84
Protein, total 0.6
Fedt, total 0.1