Lodret centrering i f.eks div?
Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 10-01-04 14:36

Hej NG!

Jeg har lavet mig en side, der gerne skulle have en vandret streg
gennem sige i midten af siden.

Jeg kan lave den med en tabel og så sætte vertical-align:center,
men eftersom jeg vil prøve at lave siden uden brug af tabeller,
ville jeg lige høre om ikke der er en anden måde at gøre det på?

En position:absolute;top:50%; kan desværre heller ikke bruges da
stregen er rimelig tyk! - jeg er åben for forslag!!! :D

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Haugaard

Dato : 10-01-04 16:10

"Esben Boye-Jacobsen" <EsbenBoye@Jacobsen.dk> skrev
> [...]
>
> En position:absolute;top:50%; kan desværre heller ikke bruges da
> stregen er rimelig tyk! - jeg er åben for forslag!!! :D

Prøv at kigge i kilden på http://kaboom.dk/works/vcenter/
Det kan måske hjælpe díg lidt på vej

--
Lars Haugaard
www.MB-Skovservice.dk - træfældning, topkapning, beskæring, rodfræsning

Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 10-01-04 16:45

Lars Haugaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Prøv at kigge i kilden på http://kaboom.dk/works/vcenter/
> Det kan måske hjælpe díg lidt på vej

Tak for det ... !
Jeg har fået det til at virke!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-01-04 23:29

Lars Haugaard skrev:

> Prøv at kigge i kilden på http://kaboom.dk/works/vcenter/
> Det kan måske hjælpe díg lidt på vej

Martin Hintzmann har også en fin side om centrering:
<http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/centrering/readme.html>.

Den gennemgår forskellige teknikker, og der er en oversigt over
hvilke browsere de forskellige teknikker virker i.
--
Jens Gyldenkærne Clausen