Proces: (null)
Fra : Henrik Münster

Dato : 10-01-04 13:56

Lige nu har jeg en proces, der bare hedder (null) og har mig som bruger.
Den æder en masse processorkraft. Ikke at man egentlig mærker det. Jeg
kan bare se det i Aktivitetsovervågning. Hvad er det for en proces?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper

Dato : 10-01-04 19:00

> Lige nu har jeg en proces, der bare hedder (null) og har mig som bruger.
> Den æder en masse processorkraft. Ikke at man egentlig mærker det. Jeg
> kan bare se det i Aktivitetsovervågning. Hvad er det for en proces?

Det er din ledige procestid.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-01-04 22:09

Jesper <none@none.invalid> wrote:

> Det er din ledige procestid.

Er du sikker? Jeg synes ikke, den plejer at være der. Den tager alt, der
er til overs. Plejer det ikke bare at være ledigt? I grafen over
processoraktivitet, går det grønne, som er brugerens processer, helt op
i top, mens systemets processer (røde) tager lidt nede i bunden. Jeg
synes, der plejer at være en del sort, som symboliserer fri kapacitet.
Nå, det løser sig ved næste genstart.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-01-04 22:42

> [...]
> i top, mens systemets processer (røde) tager lidt nede i bunden. Jeg
> synes, der plejer at være en del sort, som symboliserer fri kapacitet.

Nu fandt jeg løsningen: Processen forsvandt, da jeg lukkede Classic. Den
var undtagelsesvis tændt, da en bekendt havde sendt et enormt morsomt
PowerPoint dokument. Jeg har en gratis PowerPoint reader til OS 9.
Findes der ikke en måde at læse PowerPoint dokumenter på OS X (bortset
fra PowerPoint altså). Efterhånden får man invitationer i
PowerPoint-format.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 10-01-04 23:07

> Findes der ikke en måde at læse PowerPoint dokumenter på OS X (bortset
> fra PowerPoint altså). Efterhånden får man invitationer i
> PowerPoint-format.

Hvad med Open Office, kan den ikke?

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Morten

Dato : 11-01-04 05:20

> Findes der ikke en måde at læse PowerPoint dokumenter på OS X (bortset
> fra PowerPoint altså). Efterhånden får man invitationer i
> PowerPoint-format.

Keynote
--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-01-04 10:41

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Keynote

Jeg har faktisk overvejet, om ikke det var smart at have det. Man ved jo
aldrig, hvornår man bliver inviteret til at holde foredrag. Da jeg
underviste for nogle år siden, brugte jeg ClarisWorks til at lave
lysbilleder, og det var ikke ligefrem nogen spændende layout, jeg fik
lavet der. Men jeg fik da scannet nogle illustrationer ind.
Men jeg er så småt begyndt at arbejde på, at konen skal have en
iBook. Hendes bærbare IBM har drillet en del på det sidste, så hun er
lidt træt af den. Hun holder mange foredrag og har hidtil brugt noget
der hedder Presentation et-eller-andet. Det følger vist med Corels pakke
med WordPerfect.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 10-01-04 22:22

Jesper wrote:

> Det er din ledige procestid.

Sådan én har jeg ikke. Og der er maser af ledig procestid. Hvad gør jeg?

--Martin