Pakke access database
Fra : Mads

Dato : 10-01-04 12:34

Hej

Jeg vil engang imellem gerne komprimere en database mit VB6 program bruger,
så den fylder mindre.

Jeg er kommet frem til følgende kode, ved at bare sidde i VB og kigge hvilke
properties Access objectet havde:

Dim objAccessApp As Access.Application
Set objAccessApp = New Access.Application
objAccessApp.DBEngine.CompactDatabase App.Path & "\tempLog.mdb", App.Path
& "\tempLogCompact.mdb"
Set objAccessApp = Nothing

Men jeg vil gerne lige tjekke om det er en OK måde jeg laver det på, eller
det kan laves mere stabilt*?
Hvad skal jeg være opmærksom på? Har ikke så meget erfaring med at
programmere op imod Office 2000 (herunder Access 2000).

* Her tænker jeg på at det også virker når det installeres på en mærklig PC
i Kina.

Venlig Hilsen
Mads

Fra : Mads

Dato : 10-01-04 15:38

"Mads" <mads@iname.com> wrote in message news:btont2$eor$1@sunsite.dk...
> [...]
> Hvad skal jeg være opmærksom på? Har ikke så meget erfaring med at
> programmere op imod Office 2000 (herunder Access 2000).

Programmet skal gerne køre som en service med brugeren Local System Account.
Prøvede lige at starte servicen. Men da databasen skulle compactes, kom der
en Access 2000 op og jeg skulle indtaste Navn og initialer. Hvorledes undgås
dette?

Venlig Hilsen
Mads

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 10-01-04 18:02

"Mads" <mads@iname.com> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> en Access 2000 op og jeg skulle indtaste Navn og initialer. Hvorledes

Hej Hvis du isetde Referer til Microsoft DAO 3.6 Library fra dit VB program,
så kan du bare bruge DBEngine direkte

eg : DBEngine.CompactDatabase File,FileComp

Hus databsen skal være lukket når du gør det, ingne åbne recordset.

Mvh
Carsten Schack-Eriksen
www.cse-it.dk

Fra : Mads

Dato : 11-01-04 10:30

"Carsten Schack-Eriksen" <carsten@schack-erikson.dk> wrote in message
> [...]
>
> eg : DBEngine.CompactDatabase File,FileComp
>
> Hus databsen skal være lukket når du gør det, ingne åbne recordset.

Takker.
Jeg havde vist kigget mig blind på at man nok skulle bruge Access til at
pakke Access databaser.

Venlig hilsen
Mads

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 10-01-04 23:13

Mads skrev:
> [...]
> det kan laves mere stabilt*?
> * Her tænker jeg på at det også virker når det installeres på en mærklig

Tjaaa... der er da en ret stor risiko for at det ikke vil køre Danmark. Prøv
at tænke på hvad der sker, hvis én eller anden skulle finde på at afvikle
dit program fra biblioteket C:\

-------
Tomas

Fra : Mads

Dato : 11-01-04 10:29

"Tomas Christiansen" <toc-01-nospam@blikroer.dk> wrote in message
> [...]
Prøv
> at tænke på hvad der sker, hvis én eller anden skulle finde på at afvikle

Den problematik er jeg klar over.
Men den del af det var mest ment som test. Det var mere selve metoden til at
pakke databasen jeg var usikker på.

Venlig Hilsen
Mads

Fra : Morten Snedker

Dato : 11-01-04 22:51

On Sat, 10 Jan 2004 23:12:36 +0100, "Tomas Christiansen"

Så har de næsten fortjent det....

/snedker
---
Svar venligst under det citerede