At lege i sne - man glemmer det sgu aldrig~
Fra : Thomas H.

Dato : 10-01-04 11:05

....nu har jeg jo været belemret med forhjulstræk i 3 år, så jeg holder mig
indendøre når sneen den falder, for det er der jo ikke meget sjov i, som i
gamle dage. I går fik jeg dog lige lov til, i min kammerats BMW 5ér, at lege
5-10 minutter på en stor parkeringsplads, og selvom det er 3 år siden jeg
har prøvet, sad hele teknikken sgu på rygraden, for man kunne med det samme
alle de samme tricks osv. - faktisk mener jeg jo, at jeg egentlig var bedre
end ham, til at holde den med røven ude, rundt om en lygtepæl 4-5 gange, men
det må vi lige diskutere internt

Det var da rart lige at være et legebarn igen, men nu har jeg afleveret den
tilbage, fået min egen fine Escort, er blevet voksen, følsom, og enorm
kedelig igen, jeg er allerede begyndt at ryste på hovedet, når jeg ser de
unge mennesker, i gamle baghjulstrukne biler, der tilsyneladende morer sig
ved at ligge og køre uforsvarligt og sindssygt i sneen på de store
parkeringspladser - hvorfor letter de dog ikke bare lidt på gassen, så laver
den jo ikke hjulspin, og de kommer meget hurtigere frem, desuden ville det
altså være noget sikrere for dem, at anskaffe sig en ordentlig bil, med
forhjulstræk, tsk tsk!!

I øvrigt fik jeg en skræmmende tanke i går, forstil jer denne kombination:
Parkeringsbremse på alle fire hjul, via en knap eller et håndtag, ligesom på
f.eks. Audi A8, BMW 7'serie og Mercerne, og så forhjulstræk!!!!!! Fy for den
lede, så er der altså dømt max-morfar om vinteren! ..gaaaaab.

--
Go' weekend, kør pænt og sikkert i jeres kedelige hverdagsbiler.
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Olesen

Dato : 10-01-04 11:12

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Go' weekend, kør pænt og sikkert i jeres kedelige hverdagsbiler.

75 HK + baghjulstræk er rigeligt i 15 cm. sne *S*..

Fra : Karsten Andersen

Dato : 10-01-04 11:56

Sat, 10 Jan 2004 11:12:23 +0100, skrev Olesen, på 10 linier, i
<3fffd015$0$27445$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, :

>"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

>75 HK + baghjulstræk er rigeligt i 15 cm. sne *S*..

Hmmm en gammel kadett B model med en meget svag motor kan da også

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Torben E

Dato : 10-01-04 11:22

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
> I øvrigt fik jeg en skræmmende tanke i går, forstil jer denne kombination:
> Parkeringsbremse på alle fire hjul, via en knap eller et håndtag.

Det vil da ikke være smart, en håndbremse i en FWD er da
at regne for sikkerhedsudstyr når den understyrer i sne.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : Thomas H.

Dato : 10-01-04 11:28

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil da ikke være smart, en håndbremse i en FWD er da
> at regne for sikkerhedsudstyr når den understyrer i sne.

....Ja for pokker, tænk hvis nogle fandt på, at sætte parkeringsbremsen på
forhjulene, i en FWD

Fra : Leonard

Dato : 10-01-04 11:37

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

>...Ja for pokker, tænk hvis nogle fandt på, at sætte parkeringsbremsen på
>forhjulene, i en FWD

Det er der sikkert flere biler der har, en Renault 4 havde det.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : René Løweneck

Dato : 10-01-04 11:50

Hej Thomas !
"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message
> ...Ja for pokker, tænk hvis nogle fandt på, at sætte parkeringsbremsen på
> forhjulene, i en FWD

Det er den i Citroën BX - CX og XM (pedal ala Mercedes)

Godt jeg har en BMW nu )

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Helge Christiansen

Dato : 10-01-04 12:03

Det er der da også på en "sikker svensker" som SAAB 99

MVH

Helge

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-01-04 14:40

René Løweneck wrote:
> Hej Thomas !
> "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message
>
> Det er den i Citroën BX - CX og XM (pedal ala Mercedes)

Hehe ja, jeg havde det også i BX'eren.. Men vil blot sige, at der var alm.
håndbremse greb ved gearstangen.. Men utrolig trist at have på forhjulene..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Torben E

Dato : 10-01-04 11:59

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> ...Ja for pokker, tænk hvis nogle fandt på, at sætte parkeringsbremsen på
> forhjulene, i en FWD

Haha, hvad hentyder du til, min har HB. på baghjulene, det
er den gamle 900 model der har i for

Fra : Thomas H.

Dato : 10-01-04 12:30

> Haha, hvad hentyder du til, min har HB. på baghjulene, det
> er den gamle 900 model der har i for

Okey, var ikke helt sikker

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-04 15:21

> ...Ja for pokker, tænk hvis nogle fandt på, at sætte parkeringsbremsen på
> forhjulene, i en FWD

Min F40 havde da håndbremsen på FWD men det gjorde ikke så meget da den
havde "blokeringsfrie" tromler på alle hjul.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Martin Sand.

Dato : 10-01-04 16:54

Tom wrote:
> Min F40 havde da håndbremsen på FWD men det gjorde ikke så meget da
> den havde "blokeringsfrie" tromler på alle hjul.

F40.... det fik lige tankerne hen på en italiensk krikke med meget kraftige
trækaksler

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-04 17:04

> F40.... det fik lige tankerne hen på en italiensk krikke med meget
kraftige
> trækaksler

jojo, min F40 var også i en flot Ferrari-rød farve og kørte ca. 5 Km/l Super
98

Fra : Michael Schrøder

Dato : 11-01-04 13:52

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil da ikke være smart, en håndbremse i en FWD er da
> at regne for sikkerhedsudstyr når den understyrer i sne.

Jeg prøvede, på en isglat parkeringsplads i Norge, det sædvanlige nummer med
håndbremsen...

Havde bare lige glemt at jeg havde slået center-spærret til

- så har det ikke helt den samme virkning...

mvh Michael

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-01-04 15:48

> [...]

>tilbage, fået min egen fine Escort, er blevet voksen, følsom, og enorm

Thomas - man bliver aldrig for gammel til at være et stort legebarn -
det rigtigt sjove er jo at legebarnet tør udforske tingene ;)

Snevejr ~ Jubiiiiiii!!!!!!! Jeg morer mig ihvertfald herligt.

Fra : Jan Vennike

Dato : 10-01-04 18:30

> [...]

> forhjulstræk, tsk tsk!!
>

> --
> Go' weekend, kør pænt og sikkert i jeres kedelige hverdagsbiler.

Kender det.

Kører til dagligt i min Lupo med forhjulstræk

Så er det sjovt at komme hjem til konens VW Caravelle (den gamle
luftkølede).

Godt nok et stort skrummel, men den er altså også sjov at lege i sne med.

Første gang jeg gjorde det med hele familien spændt fast, så de lidt sjove
ud i ansigterne .-)

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Karsten Andersen

Dato : 10-01-04 19:11

Sat, 10 Jan 2004 18:30:13 +0100, skrev Jan Vennike, på 40 linier, i
<400036a5$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>Kører til dagligt i min Lupo med forhjulstræk

Man kan da let køre sidelens i en forhjulstrækkere.
Om ikke andet er en hollywood vending da let og lave i denne.

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Jan Vennike

Dato : 10-01-04 20:54

"Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Man kan da let køre sidelens i en forhjulstrækkere.
> Om ikke andet er en hollywood vending da let og lave i denne.

Jeg ved det.

Og jeg gør det så vidt muligt - det er god træning, til hvis det bliver
alvor, for så sidder reflekserne på rygraden.

Men så'en en baghjulstrækker er der nu lidt specielt ved i sne.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 10-01-04 21:57

Sat, 10 Jan 2004 20:54:22 +0100, skrev Jan Vennike, på 30 linier, i
<4000586f$0$154$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>Men så'en en baghjulstrækker er der nu lidt specielt ved i sne.

Hvis jeg skulle have en baghjuls trækker vil den ikke køre når det
sner.
+ den kan køre på sammemåde på tør vej

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Arne Kristensen

Dato : 11-01-04 11:46

> Hvis jeg skulle have en baghjuls trækker vil den ikke køre når det
> sner.

Man kan da bare bakke derud af ?

/Anders

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-01-04 12:18

Sun, 11 Jan 2004 11:45:44 +0100, skrev Arne Kristensen, på 12 linier,
i <40012951$0$29390$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, :

>"Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> skrev i en meddelelse

>Man kan da bare bakke derud af ?

Måske skulle den ikke ud og køre i det pga andre ting
Ikke engang når det regner
Dagligsdags biler er jo somsagt med forhjuls træk.
Hvis jeg skulle have andet var det kun som søndags/godtvejrs bil.

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Hit

Dato : 10-01-04 22:27

og de kommer meget hurtigere frem, desuden ville det
>altså være noget sikrere for dem, at anskaffe sig en ordentlig bil, med
>forhjulstræk, tsk tsk!!

Forhjulstræk - - - - - - - - - - - Det er for tøsedrenge og kvinder.

Niels

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-01-04 00:14

"Hit" <hits@hit.com> skrev i en meddelelse
> og de kommer meget hurtigere frem, desuden ville det
>
> Forhjulstræk - - - - - - - - - - - Det er for tøsedrenge og kvinder.

Hørt !
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-01-04 22:19

> Hørt !

Jep :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 22:31

> Jep :)

Så er du jo 39% tøsedreng

--
Tom

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-01-04 22:37

> Så er du jo 39% tøsedreng

34% ;) Men den kan nu sagtens smide røven samt bevare udskridningen over
et længere stykke end en RWD! Damn det er fedt at køre Cossie 4x4 i sne!
Når du starter i et lyskryds og vejbanen er dækket i sne, når de andre ikke
at sætte igang inden du er væk - hehe. Man skal bare huske på at selvom den
har 4x4 så bremser den ikke bedre end alm. biler :|

Fra : Anne & Torben

Dato : 12-01-04 18:17

Det er sgu nok lidt ligesom sex.
Det er ihvertfald noget af det sjoveste jeg kan finde på uden at grine...

Torben

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 14-01-04 02:55

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

snip...en hel masse sjovt...

> [...]

den
> lede, så er der altså dømt max-morfar om vinteren! ..gaaaaab.

Hehe...

Jeg kom lige til at tænke på en meget vigtig ting:

Hvordan leger man i sne med et automatgear? Eller det var måske det, du
mente med Morfar Max?

Hjælper det egentlig på sagen, hvis der samtidig sidder en 6-trins
tip-tronic lignende ting i?

Hilsen Jacob