USA vest 14 dage: Forslag?
Fra : Virgil

Dato : 10-01-04 10:12

USA vest til sommer:
Forslag, gode idèer samt gode og billige overnatninger på ruten. Evt ting at
undgå.
Kan man regne med at benytte Visa/Dankort?
Bil i 14 dage, 2 voksne + dreng på 15:

Foreløbig plan:
- Seattle
- Oregon (Crater Lake)
- Reno (Lake Tahoe)
- Nevada (Ely)
- Utah (Bryce)
- Arizona (Grand Canyon)
- Utah (Zion nat. park)
- Nevada (Las Vegas)
- Califirnien (Death Valley)
- San Francisco
(Holder det? Vi lander i Seattle og skal hjem fra San Francisco)

---
Virgil

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 10-01-04 10:56

> [...]
> undgå.
> Kan man regne med at benytte Visa/Dankort?
> Bil i 14 dage, 2 voksne + dreng på 15:
>
> Foreløbig plan:
> - Seattle
> - Oregon (Crater Lake)
> - Reno (Lake Tahoe)
> - Nevada (Ely)
> - Utah (Bryce)
> - Arizona (Grand Canyon)
> - Utah (Zion nat. park)
> - Nevada (Las Vegas)
> - Califirnien (Death Valley)
> - San Francisco
> (Holder det? Vi lander i Seattle og skal hjem fra San Francisco)

Hej

det bliver en lidt lang tur på kun 14 dage. Vi tog SF, LA, Grand Canyon, Las
Vegas, Death Valley og Sacramento. I alt 17 dage. Jeres tur er ikke meget
anderledes, men lidt længere kørsel. Der er rigtig mange seværdigheder og
mange oplevelser. Overvej, om I ikke kan få 3 dage mere. SF er mindst 3
dage, Death Valley er en enkelt dag på vejen, Las Vegas 2, Grand Canyon 1
hel dag (dvs. 2 overnatninger). I har mange nationalparker, og det er synd
og skam ikke at bruge god tid der. Hvis man skal vandre, er det nødvendigt
at være der tidligt om morgenen og så have hele dagen. Det betyder minimum
to overnatninger. Jeg ville nok tage lidt færre parker. Bare den del her er
8-9 overnatninger.

Uden at have været der ville jeg nok springe Lake Tahoe over. Der er pakket
men mennesker. Overvej Sacramento. De har en imponerende jernbane
udstilling. Desuden er Sacramento regeringshovedstad i Californien og de har
nogle rigtig gode guide ture i "parlamentet".

Se evt. vores hjemmeside, hvor vi har skrevet en del om vores tur. Prøv også
at søge på googles grupper, da Californien nok er det emne der har været
oftest behandlet i denne ng.

Mvh

Kennet
--
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : Jensb

Dato : 10-01-04 13:29

"Virgil" <flyvholm@[change_this_to_yahoo].com> skrev i en meddelelse
> USA vest til sommer:
> Forslag, gode idèer samt gode og billige overnatninger på ruten. Evt ting
at
> undgå.

Når i er så nordligt, så ville det være synd ikke at komme forbi
Yellowstone. Så hvis det var mig ville jeg ændre ruten lidt:
- Dag 1 - Seattle
- Dag 2 så langt så muligt mod Yellowstone
- Dag 3 køre det sidste til Yellowstone National Park, og bruge resten af
dagen der
- Dag 4 hele dagen i Yellowstone (meget spændende, med varme kilder,
gejsere, vilde bjørne, vandfald og meget andet)
- Dag 5 køre mod Bryce Canyon
- Dag 6 køre det sidste til Bryce, Find f.eks. hotel i Rubys Inn som er
nærmeste by
- Dag 7 hele dagen i Bryce Canyon National Park (Havde i jo selv valgt, og
det skal i ENDELIG gøre)
- Dag 8 Køre fra Rubys Inn til Zion, og bruge dagen i Zion National Park
- Dag 9 Køre til et hotel tæt på Grand Canyon
- Dag 10 hele dagen i Grand Canyon
- Dag 11 køre til Las Vegas (kør eventuelt af route 66 fra Seligman til
Kingman, på vej til Las Vegas) Der er kun ca. 5 timer fra Grand Canyon til
Las Vegas. Så hvis man kører om morgenen, kan man altså være i Las Vegas
omkring klokken 15-16 (hvis man ser lidt undervejs). Overvej om der skal
bruges en ekstra overnatning i Las Vegas.
- Dag 12 Køre så langt så muligt mod San Francisco (der er vist ca 10 timers
kørsel fra Vegas til SF)
- Dag 13-14 I San Francisco

Dette er baseret på at der er nogle enkelte dage hvor der skal køres langt,
men der skulle være sat god tid af til at se parkerne. Regn selv turen
præcist efter ved brug af http://maps.yahoo.com her udregnes køretider, som
generelt passer ret godt (der tages hensyn til bjergkørsel osv). Så regn
turen igennem, og se om i synes der er for meget kørsel nogle dage.

Generelt kan siges at man aldrig kan få for meget tid. Så når en USA tur
planlægges, så er det et spørgsmål om at spare flest muligt penge sammen, og
så få så mange dage som muligt. Så hvis det er muligt, så læg et par dage
oveni, som f.eks. kan bruges til Death Valley, Yosemite eller Sequoia
National Park, eller blot til at give mere tid på ovenstående tur.

> Kan man regne med at benytte Visa/Dankort?

Ja, men det er rart lige at have lidt kontanter til småkøb, samt enkelte
steder hvor de ikke tager Visa.

Jens

Fra : Chr. L.

Dato : 10-01-04 15:02

"Virgil" <flyvholm@[change_this_to_yahoo].com> wrote in message
> [...]
> undgå.vi
> Kan man regne med at benytte Visa/Dankort?
> Bil i 14 dage, 2 voksne + dreng på 15:
>
> Foreløbig plan:
> - Seattle
> - Oregon (Crater Lake)
> - Reno (Lake Tahoe)
> - Nevada (Ely)
> - Utah (Bryce)
> - Arizona (Grand Canyon)
> - Utah (Zion nat. park)
> - Nevada (Las Vegas)
> - Califirnien (Death Valley)
> - San Francisco
> (Holder det? Vi lander i Seattle og skal hjem fra San Francisco)

Jeg tror ikke det holder...har selv flere gange være i USA med lejebil i ca
3 uger af gange og kun i området Arizona,Californien,Nevada,Utah, men taget
dem med ro eller kan man drøne rundt i bil konstant.

Mogle af de steder du har skrevet tager mere end en dag at se!, jeg har selv
lige været i Seattle her for ca en måned siden, bare fra Seattle til Las
Vegas er der ca 1200 miles, så videre til Grand Canyon

Fra Flagstaff,AZ til San Francisco er der ca 760 miles..det er minimum ca km
3000, plus alt det andet i skal se (Utah etc)-det er mange km i skal køre,
jeg kørte sidst ca km 3000 km på tre uger, og var ikke i nærheden af så
mange steder og afstande som I gerne vil se, så et slag på tasten ikke under
km 4000 det er 285 km om dagen!

Chr.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 10-01-04 15:18

Virgil wrote:
> USA vest til sommer:
> Forslag, gode idèer samt gode og billige overnatninger på ruten. Evt ting at
> undgå.

I er tilsyneladende interesseret i naturen.

Hvorfor ikke kigge på Mount St. Helen.?

Google:
http://www.google.com/search?as_q=&num=10&hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&btnG=Google+Search&as_epq=mount+st.+helen&as_oq=&as_eq=&lr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=&safe=images

Der er "som sædvanligt" et besøgscenter i området.
Jeg var der for 5 -6 år siden. Der var tydelige spor af udbruddet.

Seattle er i sig selv en fin by.

Bla. er der et stort marked ved havnen.
Så hvorfor bare forlade Seattle den første dag.?

(Jeg fløj fra Seattle til San Fransicisco, efter en lille uge i området
omkring Seattle.)

Mvh. Jørgen

Fra : Virgil

Dato : 10-01-04 20:01

Uh ja, det bliver godt nok lidt hektisk. Jeg har prøvet at skære lidt
hjørner af og tage nogle af jeres forslag med i den her reviderede rute. (Vi
starter med 1 uge i Seattle (nødvendigt) og har herefter 14 dage til at nå
til San Francisco. I alt 21 dage).

Er der noget vi mangler?

Dag 1-6: Seattle: 1 uge, nødvendigt, kan ikke ændres.
Dag 7-8: Mod Yellowstone, km. 1300
Dag 9: Yellowstone
Dag 10: Mod Bryce Canyon, km. 872
Dag 11: Bryce Canyon
Dag 12: Mod Las Vegas, km. 395
Dag 13-14: Las vegas
Dag 15: Mod Los Angeles, 600 km
Dag 16: Los Angeles
Dag 17: Mod Hollywood via Solvang, km. 300
Dag 18: Hollywood
Dag 19: Mod San Francisco, km. 604
Dag 20: San Francisco
Dag 21: Hjem og slappe af.

---
Virgil

Fra : Jensb

Dato : 10-01-04 20:30

> [...]
> til San Francisco. I alt 21 dage).
>
> Er der noget vi mangler?
>
> Dag 1-6: Seattle: 1 uge, nødvendigt, kan ikke ændres.

Ser fornuftigt nok ud. Jeg ville køre så langt så muligt på dag 7, således
at man mangler mindst muligt på dag 8, hvormed resten af dagen kan bruges i
Yellowstone + hele dag 9 i Yellowstone.

> Dag 10: Mod Bryce Canyon, km. 872
> Dag 11: Bryce Canyon
> Dag 12: Mod Las Vegas, km. 395
> Dag 13-14: Las vegas

Turen på dag 12 er ca 5 timer. Dvs. hvis i kører om morgenen er i allerede i
Las Vegas tidligt på eftermiddagen. Så i har altså resten af dag 12 + 13 +
14. Jeg vil mene det er nok med dag 12+13 i Las vegas. Jeg er personligt
stor fan af Las Vegas, men jeg synes 2 overnatninger er nok til at se og
opleve det. Så jeg ville skære en dag væk. Så efter bryce Canyon ville jeg
se Las Vegas fra Nord-siden på dag 12. Og så først på dag 13. køre til
Vegas.

> Dag 15: Mod Los Angeles, 600 km
> Dag 16: Los Angeles
> Dag 17: Mod Hollywood via Solvang, km. 300
> Dag 18: Hollywood

?? snakker vi Hollywood filmbyen? Hvis det er den Hollywood vi taler om, så
ligger den i Los Angeles. Dvs. Solvang kommer først efter Hollywood.

> Dag 19: Mod San Francisco, km. 604
> Dag 20: San Francisco
> Dag 21: Hjem og slappe af.

Jep, og her skal i så køre af Highway 1 til San Francisco, altså
kystvejen...

Jens

Fra : Jensb

Dato : 11-01-04 02:38

"Jensb" <no@spam.tak> skrev i en meddelelse
[klip]
> [...]
jeg
> se Las Vegas fra Nord-siden på dag 12. Og så først på dag 13. køre til
[/klip]

Ups, jeg mener selvfølgelig at jeg ville se Grand Canyon fra nordsiden, og
selvfølgelig ikke Las Vegas

Iøvrigt er jeg enig med de andre som har skrevet at der ikke er specielt
meget at se i Los Angeles. Så hellere bruge en dag mere i San Francisco,
eller eventuelt til en af de tidligere nævnte steder: Death Valley, Yosemite
osv.

Jens

Fra : Lars Ehlers

Dato : 10-01-04 21:06

On Sat, 10 Jan 2004 20:00:47 +0100, "Virgil"
> [...]

>starter med 1 uge i Seattle (nødvendigt) og har herefter 14 dage til at nå

<snip>

Det kan godt lade sig gøre, men I kommer til at opholde jer meget i
bilen!

Overvej evt. at udskifte Yellowstone med Yosemite, kan evt. kombineres
med Las Vegas, så I kommer til at køre mindre. Personligt ville jeg
undgå LA, der er ikke meget at se sammenlignet med San Francisco, men
min mening er naturligvis ikke helt objektiv

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 10-01-04 22:11

> [...]
> undgå LA, der er ikke meget at se sammenlignet med San Francisco, men
> min mening er naturligvis ikke helt objektiv

99 % enig med Lars Ehlers, men Yellowstone ER altså en stor oplevelse.

Jeg har været alle de nævnte og omtalte steder, og er enig i, at I bør
droppe L.A. og Solvang, og uden at blinke bør I tage Yosemite med. Nej, I
SKAL !!!
Mt. St. Helens er oggså en stor oplevelse, men det tager lang tid at køre
ind til dér hvor vejen ender, pga bjergkørsel.

Crater Lake er ubeskrivelig flot. Der lå sne og is da, jeg var der i Juli
måned sidste år.

Glem Reno, og Lake Tahoe kan også sagtens undværes. Begge steder er ret
overvurderede sammenlignet med alt det andet I vil se.

Syd-øst for Reno/Lake Tahoe , ved bagindgangen til Yosemite, ligger der en
spøgelsesby ved navn Bodie, ude i ørkenen. Den husede ca. 10.000 indbyggere
for 100 år siden, men blev forladt , da minedriften holdt op med at give
noget. Fordi det ligger lidt øde, står en stor del af byen endnu, som det så
ud dengang. Huse med interiør og indretning, skoler, kirker og meget andet.
Ret interessant !

På vej ned fra Seattle er der også mulighed for at se Mount Rainier og
Redwood National Park som også er køreturen værd.

God tur.

Mvh Niels Hejnfelt
niels@hejnfelt.dk

Fra : Jensb

Dato : 11-01-04 03:00

"Niels Hejnfelt" <nielshejnfelt.@orangenet.dk> skrev i en meddelelse

> På vej ned fra Seattle er der også mulighed for at se Mount Rainier og
> Redwood National Park som også er køreturen værd.

Jep jeg synes faktisk også at Redwood var sjovt at besøge. De er virkelig
imponerende de store træer. Men det afhænger af om yellowstone skal med
eller ej. Hvis Yellowstone skal med på ruten, så vil det være en stor omvej
at skulle forbi Redwood. Men hvad med Sequoia National Park i californien,
er der nogen der har været der? Hvordan er den i forhold til Redwood?
Umiddelbart kunne den nemlig måske ligge bedre, alt efter hvordan den
endelig rute bliver.

Uh, der er så meget at se... Da jeg startede med at planlægge den tur jeg
var på i sommers, var planen at jeg skulle afsted i ca 14 dage. Men der var
så mange ting jeg gerne ville se, og jeg havde svært ved at vælge nogen fra,
så det endte med at det blev en tur på 25 dage, og 10.000 km.... Men
alligevel er jeg allerede begyndt at spare sammen til næste tur, for der er
stadig massere jeg mangler at se.

Jens

Fra : Lars Ehlers

Dato : 14-01-04 04:01

On Sat, 10 Jan 2004 22:10:34 +0100, "Niels Hejnfelt"
<nielshejnfelt.@orangenet.dk> wrote:

>99 % enig med Lars Ehlers, men Yellowstone ER altså en stor oplevelse.

Det er jeg enig i, men hvis man skal vælge OG samtidig prøve at
minimere de lange stræk, så må man desværre vælge noget fra.

>Jeg har været alle de nævnte og omtalte steder, og er enig i, at I bør
>droppe L.A. og Solvang, og uden at blinke bør I tage Yosemite med. Nej, I
>SKAL !!!

Helt ærlig, så er Solvang da meget sjov, men ikke noget man kører
hundredevis af miles efter. Hvis man er på de kanter i forvejen, så er
det selvfølgelig et besøg værd. Yosemite er en hel anden historie, det
er et must!

Hvad er der at se i L.A.? Hollywood, Beverly Hills, strandene,
Disneyland og Universal Studios. Mange turister prioriterer desværre
forkert og bruger for lang tid der.

>Glem Reno, og Lake Tahoe kan også sagtens undværes. Begge steder er ret
>overvurderede sammenlignet med alt det andet I vil se.

Jeps, hvis I har set Las Vegas, så vil Reno ikke imponere synderligt.
Tahoe er smuk, men Californen er fuld af store naturoplevelser, og man
kan ikke se det hele på 14 dage. Jeg har boet her i 8 år, og der er
meget jeg ikke har set endnu.

Der er enormt meget at se i området omkring San Francisco, så jeg kan
anbefale at bruge SF som base i nogle dage. Selve byen er natuirligvis
en oplevelse i sig selv, men der er masser af andre ting at se. Jeg
har aldrig nogen problemer med at finde på steder at tage hen, for en
enkelt dag eller en hel weekend.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Jensb

Dato : 11-01-04 02:52

"Lars Ehlers" <NOSPAMehlers@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det kan godt lade sig gøre, men I kommer til at opholde jer meget i
> bilen!

Det er rigtigt. Men lige netop i disse områder synes jeg ikke nødvendigvis
at man skal lade sig afskrække af dette. Personligt har jeg ihvertfald
oplevet at selve køreturen faktisk ofte er en stor del af oplevelsen, fordi
det ofte er utroligt flotte områder man kører gennem. Så jeg synes det er et
spørgsmål om at gøre køreturen til en del af oplevelsen.. Da jeg var afsted
i sommers startede vi med at købe en køletaske er et par havestole, som vi
havde liggende i bilen. Så når der på turen kom nogle rigtig flotte områder,
så var vi altid klar til et pit-stop hvor vi kunne få lidt koldt at drikke,
eller spise frokost osv. På den måde havde vi et par dage hvor vi skulle
køre meget langt, hvor vi stort set var i bilen hele dagen, men da udsigten
var flot og interessant og vi sørgede for at holde nogle gode pauser, så
føltes det på ingen måde som en lang kedelig køretur. Men det kræver
selvfølgelig at man kan holde ud at sidde i en bil i mange timer.

Ok, så var der lige turen fra Salt Lake City til Reno....den vil jeg s'gu
nødig køre igen...Damn, det er nok det mest kedelig jeg endnu har oplevet i
USA.

Jens

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 10-01-04 22:03

">
> Dag 1-6: Seattle: 1 uge, nødvendigt, kan ikke ændres.
> Dag 7-8: Mod Yellowstone, km. 1300
> Dag 9: Yellowstone
> Dag 10: Mod Bryce Canyon, km. 872
> Dag 11: Bryce Canyon
> Dag 12: Mod Las Vegas, km. 395
> Dag 13-14: Las vegas
> Dag 15: Mod Los Angeles, 600 km
> Dag 16: Los Angeles

Hvad vil i se i LA? Det kan efter min mening godt undværes, selv om en dag i
Knotts Berry Farm er ret sjov. Tag rute 1 til SF og brug to dage på det. I
bør se Hearst Castle.
> Dag 17: Mod Hollywood via Solvang, km. 300

Vist lidt en omvej?

> Dag 18: Hollywood

Der er ikke noget at se. Lidt kedeligt. Næppe nok til en hel dag.

> Dag 19: Mod San Francisco, km. 604
> Dag 20: San Francisco
> Dag 21: Hjem og slappe af.

For kort tid i SF efter min mening. I får kun 1 dag.

mvh

Kennet

Fra : Godt Nok

Dato : 11-01-04 11:30

> Forslag, gode idèer samt gode og billige overnatninger på ruten.

Mht. overnatning, så vil jeg altid bede om at se rummet inden i siger "ja"
til stedet og prisen. Amerikanere er ikke bedre end andre når der skal
"laves penge". Og ja, jeg taler af erfaring !.

> Evt ting at undgå.

Undgå tyveknægte. Tænk hele tiden på hvor i har jeres flybiletter til
hjemrejsen, pas, visakort, evt. kontanter og i det hele taget værdigenstande
som fx. kameraer o.l.
Tøm altid bilen for ting i ikke kan undvære, hvis uheldet er ude, og hold
konstant øje med tasken i kommer tingene ned i !!!.
Tro mig jeg har prøvet, at miste alle disse ting i et kort øjeblik hvor jeg
ikke var opmærksom. På dette tidspunkt slutter ferien på en eller anden
måde, så undgå dette !!!!.

> Kan man regne med at benytte Visa/Dankort?

Ja, men i bør også have kontanter, da det ofte er lettere, at betale
kontant.

> Bil i 14 dage, 2 voksne + dreng på 15:

Prøv fx en Chrysler M300. Den kan i få for ca. 500 kroner pr. dag incl. fuld
forsikring og fri kilometer. Lej den evt. når i ankommer hos fx
Dollar-biludlejning. Denne bil kan helt klart anbefales, og er ikke meget
dyre end de andre mindre biler. Her må i IKKE spare !!.

USA er et fantastisk sted, at holde ferie, og jeg er sikker på, at i nok
skal få en super tur.

Mvh.

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 11-01-04 11:58

> [...]
> Dollar-biludlejning. Denne bil kan helt klart anbefales, og er ikke meget
> dyre end de andre mindre biler. Her må i IKKE spare !!.

Jeg fik stukket en Chrysler Seebring i hånden, da jeg var i Los A. i sommer.
Den svare vel, i størrelse til en Ford Mondero, og kostede omkring 1800,-
pr. uge, hos Alomo.
Det var incl. fuld forsikring og fri kilometer.
Bilen var forøvrigt sprit-ny, den havde kørt 23 mills, da jeg fik den i
hånden.

....men man kan leje biler meget billigere, hvis i vælger de små og ikke så
kendte selskaber. Men det kræver nok at man kender stedet, eller kender en
mand i området. (vi snakker 20-50 kroner om dagen incl. fri kilometer +
forsikring)

Mvh. Glenn

Fra : Virgil

Dato : 11-01-04 19:57

Tak for alle idéer. Det har fået os til at revidere en del til dette (bedre)
forslag:

Dag 1-6: Seattle: 1 uge, nødvendigt, kan ikke ændres.

Dag 7+8+9: Mod Yosemite naturpart. Syd ad Highway1
(kystvej + motorvej), diverse afstikkere. 1400 km.
Must see?
Dag 10: Yosemite naturpark + Bodie, ca. 200 km.
Dag 11: Mod Grand Canyon via Hoover Dam, 630 km.
Dag 12+13: Grand Canyon.
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Mod Hollywood, 445 km.
Dag 16: Hollywood + Six Flags Magic Mountain, roller coaster park.
Dag 17+18: Kystvejen mod San Francisco, diverse afstikkere, Solvang. 604 km.
Must see?
Dag 19+20: San Francisco.
Dag 21: Hjem

---
Virgil

Fra : Jensb

Dato : 11-01-04 21:48

> Dag 7+8+9: Mod Yosemite naturpart. Syd ad Highway1
> (kystvej + motorvej), diverse afstikkere. 1400 km.
> Must see?

Her ville jeg så se kæmpetræerne i Redwood National Forrest. Eventuelt
Drive-thru-tree nær Legget (samme område), som er et kæmpetræ, der er så
stort at der er skåret et hul, hvor man kan køre igennem med bil.

> Dag 10: Yosemite naturpark + Bodie, ca. 200 km.
> Dag 11: Mod Grand Canyon via Hoover Dam, 630 km.
> Dag 12+13: Grand Canyon.
> Dag 14: Las Vegas

fint nok

> [...]
> Dag 16: Hollywood + Six Flags Magic Mountain, roller coaster park.
> Dag 17+18: Kystvejen mod San Francisco, diverse afstikkere, Solvang. 604

Tja, jeg synes stadig at Los Angeles og Hollywood er lidt kedeligt. Jeg var
ihvertfald skuffet. Så personligt ville jeg hellere bruge tiden på noget
andet.

Der er ingen tvivl om at den tur du har lavet her er glimrende, og i vil
opleve rigtig meget, og jeg er sikker på at det nok skal blive godt. Men
personligt synes at det er synd at i på denne tur mister både Yellowstone og
Bryce Canyon. Faktisk synes jeg at det første udgangspunkt i selv var kommet
med, er bedre end det du har lavet nu. Og faktisk er denne tur lidt længere
end den tur jeg havde foreslået hvor Yellowstone og bryce kommer med..Den
tur i har her er rundt regnet 4300 km, mod ca. 3800 km for den tur med
Yellowstone. Den samlede køretur er dog alligevel ca 43 timer for begge
ture. Dvs der regnes en lavere gennemsnits hastighed på den tur jeg har
foreslået, og det skyldes at der er mange strækninger med bjergkørsel (=
flottere udsigt).

Så jeg synes i skal overveje lidt endnu, om i virkelig meget gerne vil til
Los Angeles.

Jens

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 12-01-04 16:30

Virgil wrote:

> Dag 16: Hollywood + Six Flags Magic Mountain, roller coaster park.

Magic Mountain er sjovt! Hvis I kan li' rutchebaner og vil prøve nogle af de
vilde som set på tv, så er MM fremragende. Sørg for at komme en hverdag, så
I ikke skal stå i kø hele tiden. I skal være der når de åbner, skynde jer at
låse tasker og andet ind i et af parkens skabe og så ellers løbe fra den ene
rutchebane til den anden. Bagefter kan I fotografere - I kan ikke have ret
meget med jer imens.

Der er ikke stemning for LA i tråden og det kan jeg til dels følge, men det
er alligevel lidt sjovt at se Hollywood-skiltet, nogle af de (alt for) mange
stjerne på i fortovet, Beverly Hills samt Universal Studios med deres
"backlot" (kulisser) og Terminator T2:3D show. Universal Studios er en
heldagstur som MM eller Disney for den sags skyld, så I må prioritere.
Naturen i Grand Canyon, Death Valley, Yosemite og Muir Woods nord for SF er
rigtig flot og fascinerende, men storbyer og rollercoasters er også USA for
mig. Prøv lidt af det hele, men lad være at presse for meget ind i planen.
Sørg for at I kan nå at opleve de ting i vælger at køre til. Hellere opleve
nogle få ting "færdigt" end blot suse forbi med kameraet ud af bilvinduet.

Hvis I kan arrangere det så i ankommer til Las Vegas når det er mørkt, er
det en særlig oplevelse. Byen ligger helt for sig selv i den øde ørken og
når man nærmer sig i mørket kan man langsomt se et lyshav åbenbare sig. Det
er totalt Las Vegas-agtigt at køre ind på The Strip om aftenen, som den
allerførste oplevelse af byen. Det er fuldstændig som på film.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Mcisten

Dato : 12-01-04 09:03

Jeg kan kun sige som de andre, du tager en alt for stor mundfuld på en gang.

Jeg tog turen LA - Gran Canyon - Monument Valley - Bruce Canyon - Zion -
Hover Dam - Vegas - Area 51 - Death Valley - Bodie - Yosimety og SF.

Det var på 20 dage og vi kunne sagtens have brugt mere tid enkelte steder.

Husk at købe et kort til nationalparkerne første gang du kommer til en park
(tror nok det hedder Golden Eagle Pass) der er virkelig penge at spare.

Mvh Mcisten

Ps. god tur.

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-04 14:04

> [...]
> - Califirnien (Death Valley)
> - San Francisco
> (Holder det? Vi lander i Seattle og skal hjem fra San Francisco)

Ganske kort, så vil jeg sige, at et besøg på Alcatraz ud for S.F. er et
must!

I nærheden af Santa Cruz i Californien finder man www.mysteryspot.com - et
sted i skoven, hvor der sker mystiske ting! Ret underholdende

Et besøg på Hearst Castle (www.hearstcastle.org/) lidt længere syd på i
Californien ville jeg også anbefale.

Og når I kommer til Seattle, så tag endelig en tur med Ride the Ducks
www.ridetheducksofseattle.com/main.htm - det er en rigtig god tur på over
halvanden time gennem byen i et landgangsfartøj fra anden verdenskrig. På et
tidspunkt kører man ud i havnen og sejler rundt der også! Og chaufføren er
underholdning i sig selv - man forlader fartøjet efter halvanden time med et
stor smil på læberne. Hvis I kun skal prøve én ting i Seattle - så prøv Ride
the Ducks. De holder til lige ved siden af det der høje tårn (hvis navn jeg
lige har glemt...).

God tur!
Torben
www.mc-rejser.dk