Virksomhedsformer
Fra : Devast8or

Dato : 10-01-04 02:37

Hej med jer,

et lille spørgsmål om virksomhedsformer:

Jeg synes at kunne huske en virksomhedsform der kræver ingen (eller meget
lidt) startkapital, men hvor man ikke hæfter personligt. Er der nogen der
kan fortælle mig om jeg har ret, og så fald hvad denne virksomhedsform
hedder? Eller er jeg helt gal på den?

Links til info om de forskellige virksomhedsformer ville egentlig også være
meget rart, hvis nogen ligger inde noget.

TIA

Devast8or

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 10-01-04 03:11

On Sat, 10 Jan 2004 02:36:33 +0100, Devast8or wrote:

> [...]
> nogen der kan fortælle mig om jeg har ret, og så fald hvad denne
> virksomhedsform hedder? Eller er jeg helt gal på den?

Tænkte du på andelsselskab? (AmbA)
http://www.startguiden.dk/andelsselskab_st

> Links til info om de forskellige virksomhedsformer ville egentlig også
> være meget rart, hvis nogen ligger inde noget.

Tjek:
http://www.startguiden.dk/valg_virksomhedsform_st

I højre grå menu er der nederst punkterne "Personligt ejet", "Selskab" og
"Franchising" hvorunder du kan læse om virksomhedsformerne som er under
hver enkelt kategori.

mvh
Johan