Kikærtemel - hvad kan jeg lave af det?
Fra : Fedtmule

Dato : 10-01-04 00:34

Jeg ligger inde med en pose kikærtemel - som jeg gerne vil have brugt - men
jeg ved simpelthen ikke, hvad man bruger det til?! Jeg har prøvet at lave
hummus af det - men jeg synes det bliver meget grynet i smagen.

Skulle der mon være nogle af jer, som har en god ide til, hvad jeg kan lave
af det?! - Venter spændt på forslag!

Venlig hilsen
Charlotte

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 10-01-04 10:04

"Fedtmule" <abc@deioddd.dk> skrev i en meddelelse

> Skulle der mon være nogle af jer, som har en god ide til, hvad jeg kan
lave
> af det?! - Venter spændt på forslag!

Du kan da bruge det i en gang hvidt brød - bare du ikke putter for meget i,
for det har jo næppe nogen hæveevne.

Mon ikke også det kan hældes i en gryderet og på den måde jævne sovsen?

Mvh Mads

Fra : Jesper

Dato : 10-01-04 13:17

Fedtmule skrev:
> [...]
> hummus af det - men jeg synes det bliver meget grynet i smagen.
>
> Skulle der mon være nogle af jer, som har en god ide til, hvad jeg kan lave

Find en indisk kogebog og kig efter pakoras og beignets. Begge dele er
grøntsager i en pandekageagtig dej, der frituresteges. At stege dem kan
være en vildt fascinerende oplevelse - dejen popper simpelthen op og
bliver meget luftig.
Opskrift på pakoras-dej:
3 1/4 dl kikærtemel (besan)
3 spk hvedemel
1 tsk tvekulsurt natron
1 tsk chili
1 spsk citronsaft

Der kan blandes finthakkede grøntsager/kød i efter eget valg (find evt
selv opskrift). De steges i olie - ca 1 spsk pr stk hvilket giver pænt
store pakoras, da de som nævnt popper op. De serveres varme med manochutney.

Mvh. Jesper