Transpose
Fra : Benny Andersen

Dato : 10-01-04 00:24

Er der nogen der ved om der findes et tranpose-program til becifring?
Altså så jeg kan skrive originalbecifring ind fra f.eks. A-dur og få dem
oversat til f.eks. C-dur.

Fra : Benny Andersen

Dato : 10-01-04 00:28

> Er der nogen der ved om der findes et tranpose-program til becifring?
> Altså så jeg kan skrive originalbecifring ind fra f.eks. A-dur og få dem
> oversat til f.eks. C-dur.

Undskyld at jeg ikke fik mig underskrevet!

Mvh Benny Andersen

Fra : Søren Olsen

Dato : 11-01-04 17:34

"Benny Andersen" <benny.andersen@post2.tele.dk> wrote in message
> Er der nogen der ved om der findes et tranpose-program til becifring?
> Altså så jeg kan skrive originalbecifring ind fra f.eks. A-dur og få dem
> oversat til f.eks. C-dur.

Find et klaver og øv dig i at gøre det "manuelt". :)

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-01-04 19:15

Benny Andersen wrote:
> Er der nogen der ved om der findes et tranpose-program til becifring?
> Altså så jeg kan skrive originalbecifring ind fra f.eks. A-dur og få
> dem oversat til f.eks. C-dur.

Fra C til A er ellers nemt nok hvis bare man kan alfabetet. Erstat B med
H.

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 11-01-04 21:13

"Benny Andersen" <benny.andersen@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved om der findes et tranpose-program til becifring?
> Altså så jeg kan skrive originalbecifring ind fra f.eks. A-dur og få dem
> oversat til f.eks. C-dur.

Jeg ved ikke om der findes et program specielt til transponering, men der
findes et program hvor noder/akkorder kan skrives ind, printes, gemmes som
pdf ol. - det kan selvfølgelig også transponere. Programmet hedder Sibelius,
det er forrygende og jeg bruger det selv, fordi det skriver flotte noder og
transponerer hurtigt og godt. Det er ikke gratis, men en prøveversion kan
hentes på www.sibelius.com

Mvh.
Rasmus

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 13-01-04 08:26

> [...]

> becifring? Altså så jeg kan skrive originalbecifring ind fra
> f.eks. A-dur og få dem oversat til f.eks. C-dur.

Hvis det bare er til becifringer, må en kvint-cirkel vel kunne gøre
det?

--
4970 Rødby * Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
<http://salg.bindernaes.dk> <http://korsaren.dk>

Fra : Anders

Dato : 13-01-04 17:20

> Er der nogen der ved om der findes et tranpose-program til becifring?
> Altså så jeg kan skrive originalbecifring ind fra f.eks. A-dur og få dem
> oversat til f.eks. C-dur.

Jeg er næsten sikker på at programmet Band-In-A-Box kan det du beskriver.
Det er dog, som så meget andet i denne verden, ikke gratis. Medmindre det
skal bruges til et meget langt og uoverskueligt nummer, vil jeg også
anbefale en kvint-cirkel.

/Anders

Fra : Benny Andersen

Dato : 13-01-04 23:26

"Anders" <ae@[REMOVE-THIS]pq.dk> skrev i en meddelelse news:bu15co$1so$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
> Det er dog, som så meget andet i denne verden, ikke gratis. Medmindre det
> skal bruges til et meget langt og uoverskueligt nummer, vil jeg også

Så holder jeg mig til den gode gamle cirkel.

Mvh Gehørbokser Benny Andersen