Irsk folk med rock rytmer
Fra : keldorff

Dato : 09-01-04 23:39

Hej musik-elskere

Tillad mig at dele min begejstring med Jer. Jeg er faldet over en masse live
numre med det amerikanske band Seven Nations. De blander Irsk folk musik med
rock rytmer (ikke ala Runrig). Personligt har jeg ikke hørt stilen før. Jeg
blev meget overrasket da jeg opdagede de kom fra USA.
Jeg kender dem mest fra deres live cd og her sparker de så meget r*v.

......and uses bagpipes the way Jimmy Page uses his guitar.

Blev I interesseret så læs mere på deres hjemme side www.sevennations.com

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-01-04 23:44

keldorff wrote:
> [...]
> Jeg kender dem mest fra deres live cd og her sparker de så meget r*v.
>
> .....and uses bagpipes the way Jimmy Page uses his guitar.

Hvor kan man høre det og købe det?

/David

Fra : keldorff

Dato : 09-01-04 23:59

Man køber deres cder via deres hjemmeside. De er nemlig ikke tilknyttet et
pladeselskab. De er med andre ord uafhængige.

https://www.adamsgroup.com/secure2/sevennations/store.asp?numperpage=1&images=on&display=full&category=1&searchstr=05&searchfield=itemid

René

Fra : keldorff

Dato : 10-01-04 00:00

Nyt link til alle deres cder

https://www.adamsgroup.com/secure2/sevennations/store.asp?category=1

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-01-04 00:02

keldorff wrote:
> Nyt link til alle deres cder
>
> https://www.adamsgroup.com/secure2/sevennations/store.asp?category=1

Men hvor kan jeg høre det? Jeg har ikke tænkt mig at købe det uden at
have hørt det.

/David

Fra : iddqd

Dato : 10-01-04 00:27

David Rasmussen wrote:

> Men hvor kan jeg høre det? Jeg har ikke tænkt mig at købe det uden at
> have hørt det.

Kazaa Lite er værktøjet du mangler, men lad nu være med at fristes til
at misbruge det.

Mvh

Bruno

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-01-04 12:28

iddqd wrote:

> Kazaa Lite er værktøjet du mangler, men lad nu være med at fristes til
> at misbruge det.

Jeg kan/må ikke bruge Kazaa hvor jeg bor.

/David

Fra : Akalias

Dato : 10-01-04 16:13

Udskift violinen med en elguitar og du ville aldrig kalde det, de spiller
for irsk musik!

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-01-04 16:29

Akalias wrote:
> Udskift violinen med en elguitar og du ville aldrig kalde det, de spiller
> for irsk musik!

Du er helt gone...

/David

Fra : Akalias

Dato : 10-01-04 16:47

> Du er helt gone...

Hvorfor?

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-01-04 17:13

Akalias wrote:

> Hvorfor?

Blandt andet fordi det ikke kun er instrumentvalget der bestemmer
hvordan musik lyder. Hvis man konstant spiller "folkemusikskalaer"
(dorisk etc.), og spiller det med en "irsk" frasering, så synes folk at
det lyder irsk.

/David

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 10-01-04 18:49

Man kan høre smagsprøver og købe gruppens udgivelser på www.cdbaby.com.
Lyder udmærket - lidt i familie med The Waterboys.
www.cdbaby.com sælger en masse uafhængige, især amerikanske udgivelser, og
her har jeg fundet masser af guld til overkommelige priser.

Fra : keldorff

Dato : 10-01-04 00:04

http://www.sevennations.com/videos.asp

Fra : Dennis Sorensen

Dato : 10-01-04 15:15

"keldorff" <keldorff@oncable.dk> wrote in message

> [...]
live
> numre med det amerikanske band Seven Nations. De blander Irsk folk musik

Hejsa.

Det lyder sgu da for fedt, umiddelbart.
Kan selv anbefale MacKeel, som også spiller irsk folk med rock rytmer. De er
fra Canada.

Her står lidt om dem :

http://www.rambles.net/mackeel_plaid.html

Skriver lige igen, når jeg finder relevante links.

- Dennis

Fra : kim christensen

Dato : 11-01-04 11:23

fed musik
kendte dem ikke det er altid godt med noget nyt.
kender i dropkick murphys?? det er punkens svar på runrig

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 11-01-04 15:44

"kim christensen" <kimchrist@FJERNDETTEstofanet.dk> wrote in message news:<400123e4$0$23285$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
> fed musik
> kendte dem ikke det er altid godt med noget nyt.
> kender i dropkick murphys?? det er punkens svar på runrig

Der er osse Flogging Molly og The Pogues i den retning. :)

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Ole H

Dato : 14-01-04 17:29

Det lyder ret fedt, hvis du vil hører noget ligende så prøv lige at tjekke
wolfstone ud

http://www.wolfstone.co.uk/

De rykker, har spillet i kbh. flere gange.

Ole H.

Fra : Keldorff

Dato : 14-01-04 20:20

ja, det lyder også ret fedt, og jeg som troede 7N var unike