Top 3 bands
Fra : MJ23

Dato : 09-01-04 22:52

1. Nirvana
2. Silverchair
3. Metallica

Andre meninger???

/MJ23

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 09-01-04 22:56

"MJ23" <MartinFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3fff2274$0$29339$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> 1. Nirvana
> 2. Silverchair
> 3. Metallica
>
> Andre meninger???
>

> /MJ23

Der skal du nok regne med en del svar, da smagen er meget forskellig rundt
omkring. Min liste lige nu:

1. Tim Christensen
2. Coldplay
3. Röyksopp

Sig hvad i vil, jeg synes det er forrygende!

Mvh.
Rasmus

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-01-04 00:29

MJ23 <MartinFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3fff2274$0$29339$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> 1. Nirvana
> 2. Silverchair
> 3. Metallica
>
> Andre meninger???
_____

Ja, i den grad. kender ikke ovennævnte grupper.

1: Kandis
2: Bjørn Og Okay
3: Tonight
4: Jan Og Sunny Boys
5: Blue Hawai
6: Kim Og Hallo
7: Klaus Og Servants
8: The Young Ones

Hilsen Åge

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 10-01-04 01:25

"Åge Halldorsson" <a.halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> _____
>
> Ja, i den grad. kender ikke ovennævnte grupper.

Noget af en Top 3 ;)

- Jacob

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-01-04 11:38

Jacob Nielsen <jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3BHLb.18509$hp5.8224@news.get2net.dk...
> "Åge Halldorsson" <a.halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> Noget af en Top 3 ;)
>
> - Jacob
________________

Hehe. ja, det er ikke småting, det her.

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 13-01-04 08:17

"Åge Halldorsson" <a.halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> 1: Kandis
> 2: Bjørn Og Okay
> 3: Tonight
> 4: Jan Og Sunny Boys
> 5: Blue Hawai
> 6: Kim Og Hallo
> 7: Klaus Og Servants
> 8: The Young Ones

Da du ikke selv kan tælle til 3, undrer det vel ikke at dine
kandidater ikke kan tælle til 4.

--
4970 Rødby * Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
<http://salg.bindernaes.dk> <http://korsaren.dk>

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 10-01-04 01:29

"MJ23" <MartinFJERNDETTE@mail.dk> wrote in message
> 1. Nirvana
> 2. Silverchair
> 3. Metallica
>
> Andre meninger???

Argh!! Det er jo umuligt, der er jo alt for meget at vælge imellem!

Men her er en approksimerende top 3 for hvad jeg hører mest lige for
øjeblikket:

1. The Who
2. The Strokes
3. R.E.M.

Men The Clash, Tori Amos, The Pixies, Tim C., Kitty Wu, Baby W., Korn, The
Vines og flere andre kunne lige så godt have stået på listen :)

Mvh. Jacob

Fra : DumbWarrior

Dato : 10-01-04 05:06

Tjaa... Altid svær at lave...
Men den må være noget lignende dette;

1 Alice in Chains
2 Mad Season
3 The Doors

Sådan. Tre grupper i hver sin genre godt nok, med de er til gengæld også
enere blandt deres egne.

Ellers kunne der være Korn, Nirvana, Smashing Pumpkins, Nick Cave, NIN,
Soundgarden, Helmet, A Perfect Circle, Busta Rhymes, Kashmir, David Bowie,
Leonard Cohen, Fun Lovin´ Criminals, Tricky og så videre på den lange liste
man kunne lave over fede kunstnere...

VH
DW

Fra : Anders

Dato : 10-01-04 11:16

1: Creed
2: Incubus
3: Kashmir

/Anders

Fra : aussie_rules

Dato : 10-01-04 12:09

1. Nada Surf
2. Athlete
3. Longview

Prøv dem.... Det er besværet værd

Mvh Jesper Wagner

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-01-04 12:23

MJ23 wrote:
> 1. Nirvana
> 2. Silverchair
> 3. Metallica

Den hellige treenighed: Pink Floyd, Beatles og Doors.

Men det er umuligt at svare på. Det kunne lige så godt være:
John Coltrane, Herbie Hancock og Kieth Jarrett.

Eller: Bach, Mozart og Tschaikovsky.

Det er et meningsløst spørgsmål. Jeg har omkring 100-200 kunstere på min
top 3.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-01-04 12:27

Tom Waits, Nick Cave og Leonard Cohen.

C.V. Jørgensen, TV2 og Røde Mor.

Bob Dylan, David Bowie og Peter Gabriel

Radiohead, Radiohead og Radiohead

King Diamond, Mercyful Fate og (gammelt) Metallica

Love Shop, Travis og The Chieftans.

etc..............................................

Fra : Anders

Dato : 10-01-04 19:14

> Radiohead, Radiohead og Radiohead

Thumbs up!

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 10-01-04 13:19

> [...]
>
> Eller: Bach, Mozart og Tschaikovsky.
>
> Det er et meningsløst spørgsmål. Jeg har omkring 100-200 kunstere på min

Pink Floyd, Beatles og Doors - ja selvfølgelig, desuden:

Tim C., Blur, Red Hot Chili Peppers (gammelt), Moby, Radiohead, Coldplay,
Röyksopp, The Cardigans, Nirvana, Jimi Hendrix, The Wings, The Roots, George
Harrison, Mew, Jamiroquai, Marvin Gaye, Foo Fighters, Dizzy Mizz Lizzy,
Crosby Stills Nash & Young

mmfl.

Mvh.

Rasmus

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 10-01-04 13:41

David Rasmussen skrev:
> [...]
> John Coltrane, Herbie Hancock og Kieth Jarrett.
> Eller: Bach, Mozart og Tschaikovsky.
> Det er et meningsløst spørgsmål. Jeg har omkring 100-200

Ja, det er svært. Jeg har længe 'skumlet' med at starte en
tråd med "3 øde-ø-skiver". Men denne tråd går jo på "bands".

Jeg er også mest til "De Afdøde Bands". Lige nu er mine 3:

Jefferson Airplane
The Band
Mothers of Invention

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 10-01-04 13:10

MJ23 wrote:

> Andre meninger???

1. Black Sabbath
2. Paradise Lost
3. Ozzy Osbourne solo

Den top 3 har ligget fast ved mig i efterhånden mange år ... er måske
ved at blive urokkelig. Hvis vi skulle ind på en top 10, kom der nok
Slayer, Fear Factory, Metallica, Rammstein, Dio m. fl. ind i billedet.

Mvh
Thomas

Fra : Pr0gm4n

Dato : 10-01-04 13:17

On Fri, 9 Jan 2004 22:52:01 +0100, "MJ23" <MartinFJERNDETTE@mail.dk>
wrote:

>1. Nirvana
>2. Silverchair
>3. Metallica
>
>Andre meninger???
>

>/MJ23

En umulig opgave. Er det hvad man hører mest lige nu? Eller hvad man
har hørt mest i tidens løb? Eller det der har betydet mest for en?

De tre første navne der faldt mig ind - og det er jo nok dem jeg hører
nu er:

Dream Theater - de er bare #1
Axel Rudi Pell - de/han kan bare få sat ens humør i top
Popa Chubby - bogstavelig talt FED blues rock fra NY

Men Marillion, Runrig, Tim C og mindst 20 andre kunne lige så godt
være kommet på listen.

/pr0gm4n

Fra : Mads Breddam

Dato : 10-01-04 13:42

> Andre meninger???

1. Pink Floyd
2. Tom Waits
3. Sigur Ros

Men Dire Straits, Tori Amos, AC/DC og de danske; CV, Kim, Tim, Allan og
Johnny er alle bejlere til min Top 3. Pink Floyd er dog nok fast nummer 1.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-01-04 13:44

Kommer vel til at afhænge meget af humøret på tidspunktet.

Rock / Pop
1 Rolling Stones
2 CCR
3 Hollies

Hvis det skal være mere Country præget

1 Larry Finnegan
2 Skeeter Davis
3 Pegge March

M.V.H.....Benny..

Fra : Karina Hjorth

Dato : 10-01-04 15:30

> Andre meninger???

Hmmm... det er sq svært:

1: Shubidua (surprise, right??)
2: Jim Davidson
3: Robbie Williams

Men andre kandidater er Bryan Adams, Poul Krebs og Kim Larsen/Gasolin - men
bands som Beatles og Outlandish ligger også ret højt på listen.

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.shubidua.nu/salimata - dedicated to my fosterchild from Mali

Fra : HappyHenrik

Dato : 11-01-04 00:46

MJ23 wrote:
> 1. Nirvana
> 2. Silverchair
> 3. Metallica
>
> Andre meninger???

Tjah... man er vel vokset op i 80'ernes elektropop musik...

1: Depeche Mode
2: Erasure
3: Pet Shop Boys

Happy

Fra : Martin Poll

Dato : 11-01-04 01:47

MJ23 wrote:
> 1. Nirvana
> 2. Silverchair
> 3. Metallica
> Andre meninger???
> /MJ23

AC/DC.
Ramones.
Thunder.
+
..... Van Halen, Thin Lizzy, Offspring, Def Leppard, Metallica, DAD,

MVH
Martin Poll
www.martinpoll.dk

Fra : MARIT NYGÅRD

Dato : 11-01-04 03:35

The Pixies
My Bloody Valentine
Wire

.....og deretter New Order, Pere Ubu, Television, Joy Division, The Russian
Futurists, Nick Drake, Syd Barrett, Soft Machine, Acid Mothers Temple, Beat
Happening og The Dismemberment Plan...osv

"MJ23" <MartinFJERNDETTE@mail.dk> skrev i melding

Fra : MARIT NYGÅRD

Dato : 11-01-04 05:37

...og jeg glemte å nevne The Soft Boys og CAN (krautrock på sitt beste :) )

Fra : -V-

Dato : 11-01-04 13:37

MJ23 wrote:
> 1. Nirvana
> 2. Silverchair
> 3. Metallica
>
> Andre meninger???

Vi snakker om personlig top 3, right here, right now?

Så må det være:

1. Dimmu Borgir
2. Abba
3. Cardigans

...men Kashmir, The Strokes, Dimitri from Paris, Cradle of Filth og Vildnis
trænger sig også på.

-V-

Fra : hylstar

Dato : 11-01-04 15:44

"-V-" skrev d. 11-01-04 13:37 dette indlæg :

> [...]
> 2. Abba
> 3. Cardigans
>

> ...men Kashmir, The Strokes, Dimitri from Paris, Cradle of Filth og

...lige nu:
1] Coldplay
2] Travis
3] Kashmir

Evige boblere: Matchbox 20 Kent, Red Hot, Spacehead.

(argh...får nu jeg "tæv" igen, Valde ?) ;)

http://www.kandu.dk/

Fra : -V-

Dato : 11-01-04 16:14

hylstar wrote:
> [...]
> 3] Kashmir
>
> Evige boblere: Matchbox 20 Kent, Red Hot, Spacehead.
>
> (argh...får nu jeg "tæv" igen, Valde ?) ;)

Suk.
Nej, du er nok bare et håbløst tilfælde, som ikke vil lytte til bedre
vidende....

-V-

Fra : Dopedog

Dato : 12-01-04 16:28

> 1. Nirvana
> 2. Silverchair
> 3. Metallica
>
> Andre meninger???
>

> /MJ23

All time top 3 :

1. Nirvana
2. Marilyn Manson
3. Cradle Of Filth

Top 3 i øjeblikket:

1. Kovenant
2. Finger Eleven
3. Seether

Fra : Akalias

Dato : 12-01-04 16:37

"Dopedog" <dopedog1996SLETDETHER@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> All time top 3 :
>
> 1. Nirvana
> 2. Marilyn Manson
> 3. Cradle Of Filth
>
> Top 3 i øjeblikket:
>
> 1. Kovenant
> 2. Finger Eleven
> 3. Seether

LOL, jeg er glad for at jeg ikke bor hjemme hos dig!

Fra : Dopedog

Dato : 12-01-04 19:20

> LOL, jeg er glad for at jeg ikke bor hjemme hos dig!

Hmm og hvorfor så det ?

-Ronnie

--
Fjern SLETDETHER fra e-mail adressen hvis du vil skrive til mig privat.

Fra : Akalias

Dato : 12-01-04 23:51

> Hmm og hvorfor så det ?

Måske tager jeg fejl, men de grupper du der nævner, spiller vel larmende
musik?
Jeg ville frygte for min hørelse.
Det var ikke personligt ment.

Fra : Dopedog

Dato : 13-01-04 16:00

> Måske tager jeg fejl, men de grupper du der nævner, spiller vel larmende
> musik?
> Jeg ville frygte for min hørelse.
> Det var ikke personligt ment.

Larmende musik ? Nej det hedder skam rock musik. Du ved, rigtig musik, med
guitar, trommer og bas o.s.v.

Men du er måske mere til counter-strike musik ? (nogen kalder det vist også
techno)

-Ronnie

--
Fjern SLETDETHER fra e-mail adressen hvis du vil skrive til mig privat.

Fra : Akalias

Dato : 13-01-04 20:40

> Larmende musik ? Nej det hedder skam rock musik. Du ved, rigtig musik, med
> guitar, trommer og bas o.s.v.

Derfor kan det vel godt være larmende musik?
Er det sådan nået larmende nu-metal?
Jeg elsker selv lyden af en skrigende/syngende guitar og kan generelt godt
lide rock og bluesinspireret musik.
F.eks. Guns N' Roses, Led Zeppelin. Deep Pupple, Gary Moore osv.
Dog er jeg også til de stille ballader, både i rock - og popsammenhæng.

> Men du er måske mere til counter-strike musik ? (nogen kalder det vist
også
> techno)

Sådan noget "musik" siger mig intet.

Fra : Dopedog

Dato : 14-01-04 09:53

> [...]
> F.eks. Guns N' Roses, Led Zeppelin. Deep Pupple, Gary Moore osv.
> Dog er jeg også til de stille ballader, både i rock - og popsammenhæng.

Kovenant er mere metal ... ved ik hvad jeg vil kalde det direkte men
et-eller-andet i metal genren. Seether er Nu-metal blandet med grunge
elementer og Finger Eleven er direkte NU metal, ja .... Men fair nok du ik'
ka' li' det. Jeg kan sikkert heller ikke lide alt det musik du kan lide
selvom både G 'N' R og Led Zeppelin dog har lavet et par gode sange hver.

> også
>
> Sådan noget "musik" siger mig intet.

Sådan skal det lyde

-Ronnie

--
Fjern SLETDETHER fra e-mail adressen hvis du vil skrive til mig privat.

Fra : Akalias

Dato : 14-01-04 15:48

Fra : Anders

Dato : 12-01-04 17:02

> 2. Finger Eleven
> 3. Seether

Hvis du kan lide dem, findes der mange lignende kunstnere hos pladeselskabet
wind-up records (som også står bag de to ovennævnte bands).

http://www.winduprecords.com/

Af deres mere kendte navne kan Creed og Evanescence nævnes.

/Anders

Fra : Dopedog

Dato : 12-01-04 19:21

> [...]
>
> http://www.winduprecords.com/
>
> Af deres mere kendte navne kan Creed og Evanescence nævnes.

Synes nu OVERHOVEDET ikke Creed burde nævnes i sammenhæng med Seether og
Finger Eleven. Det er overhovedet ikke samme stil eller noget som helst
andet. Kan faktisk ikke komme i tanke om nogle områder hvor Creed ligner de
2 bands på

Og ja, Evanescence kender jeg da også godt .... deres forsanger, Amy Lee,
dater jo så vidt jeg ved Seether's forsanger

-Ronnie

Fra : Anders

Dato : 12-01-04 21:12

> [...]
> Finger Eleven. Det er overhovedet ikke samme stil eller noget som helst
> andet. Kan faktisk ikke komme i tanke om nogle områder hvor Creed ligner

Nu nævnte jeg dem jo også kun på grund af at de bruger samme pladeselskab.
Men faktisk har Wind-Up mange andre bands i stil med Seether og Finger
Eleven, der er værd at checke ud - det var sår'n set det jeg mente...

Men du har da ret i at der er langt mellem Creed og fx. Seether. Jeg ved
ikke om Seether har udgivet andet end albummet Disclaimer, men personligt
synes jeg det bærer præg af at være et debut-album. Det er for mig ikke nær
så nuanceret og bredt som fx. Creeds Human Clay. Men hey - smag er vel smag.
Stilmæssigt er det dog forskelligt hvilken synsvinkel man ser sagen fra, jeg
tror at mange umiddelbart ville placere Creed og Seether genremæssigt
nogenlunde tæt. Hvis vi derimod kun kigger på denne afgrænsede del af
rock-genren, så har du efter min mening ganske ret i at de er langt fra
hinanden.

> Og ja, Evanescence kender jeg da også godt .... deres forsanger, Amy Lee,
> dater jo så vidt jeg ved Seether's forsanger

Der kan man bare se... :) Ikke at jeg er den store Evanescence-fan...

/Anders

Fra : Dopedog

Dato : 12-01-04 22:05

> [...]
> Men faktisk har Wind-Up mange andre bands i stil med Seether og Finger
> Eleven, der er værd at checke ud - det var sår'n set det jeg mente...

Fair nok ... det vil jeg da så lige gøre

> [...]
> hinanden.

Lee,

> Der kan man bare se... :) Ikke at jeg er den store Evanescence-fan...

Er jeg nu heller ikke .... læste det bare på Seether's egen side (mener jeg
det var)

-Ronnie

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 12-01-04 22:19

On Fri, 9 Jan 2004 22:52:01 +0100, "MJ23" <MartinFJERNDETTE@mail.dk> wrote:

> [...]
Tjaa.........de nævnte bands ville da også komme med på min liste - bare ikke
så højt oppe.

1. Led Zeppelin
2. Deep Purple
3. Black Sabbath

En meget klassisk Top 3 - en nutidig liste ville måske også være på sin plads,
so here it goes:

1. Alice in Chains
2. Extreme
3. Black Crowes
4. Cyberpolice
5. Ordo Funebris
6. In Extremo
7. Dimmu Borgir
8. Lumsk
9. Ghost Dance
10. Grand Funk Railroad
11. Rosetta Stone
12. The Loveless
13. My Ruin
14. Disarray
15. Murderdolls
16. Unruh

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Dag Stinus

Dato : 13-01-04 00:52

"MJ23" <MartinFJERNDETTE@mail.dk> wrote in message
> 1. Nirvana
> 2. Silverchair
> 3. Metallica
>
> Andre meninger???

Top 3:

1. Rush
2. Neil Young
3. Black Sabbath (Ozzy-Dio-Gillan-perioderne)

Boblere:

Deep Purple MKII
Dream Theater
Motorhead
Norah Jones (hvad med en Norah/Lemmy duet?)
Howard Shore for sin musik til LOTR-filmene

Hilsen
Dag

Fra : Ole Thomsen

Dato : 13-01-04 06:46

Dag Stinus wrote:

> 1. Rush
> 2. Neil Young
> 3. Black Sabbath (Ozzy-Dio-Gillan-perioderne)

Har Gillan virkelig sunget i BS?

Ole Thomsen

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 13-01-04 21:34

Hej Ole!

> Har Gillan virkelig sunget i BS?

Jeps ... på en enkelt plade - Born Again fra 1983. Ikke nogen specielt
god Sabbath-plade og med det suverænt dårligste cover.

Desuden måtte man lægge øre til bootlegs, hvor de spiller "Smoke On the
Water" akkompagneret af Gillians skrækkelige piften. Forfærdeligt
low-point i Sabbath karrieren.

Mvh
Thomas

Fra : Dag Stinus

Dato : 14-01-04 01:14

"Thomas Daugaard" <thomas@noreplytoemail.th> wrote in message
> [...]
>
> Desuden måtte man lægge øre til bootlegs, hvor de spiller "Smoke On the
> Water" akkompagneret af Gillians skrækkelige piften. Forfærdeligt

Jeg må faktisk give Thomas lidt ret. Til koncerten i Falkoner Teatret havde
Gillan endda sine bongo-trommer med - og han brugte dem! Det var i øvrigt
også på den turne hvor Electric Light Orchestras trommeslager Bev Bevan tog
sig af tøndebaskningen. Born Again albummet indeholder dog den tungeste lyd
fra Tony Iommis guitar (The Dark og Hot Line) og den kan jeg ikke få nok af.

Venlig hilsen
Dag

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 13-01-04 08:25

> 1. Nirvana
> 2. Silverchair
> 3. Metallica
>
> Andre meninger???

1. Pink Floyd
2. Sigur Ros
3. Mew

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Peter Jensen

Dato : 14-01-04 10:52

1. Dire Straits
2. David Bowie
3. The Doors

Fra : Henrik2.0

Dato : 01-02-04 11:27

"MJ23" skrev d. 09-01-04 22:52 dette indlæg :
> 1. Nirvana
> 2. Silverchair
> 3. Metallica
>
> Andre meninger???
>

> /MJ23

1. Metallica
2. Dream Theater
3. System of a Down
Men prøv at tjekke Dream Theater ud, det er for fedt (og så er de
Metallica fans)
Tjeck også System, altså andet end Toxicity, det er også lige genren.

Rock n' Roll
Henrik

http://www.kandu.dk/