Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et kvali blad?
Fra : John Poulsen

Dato : 09-01-04 21:17

Hejsa.

Er der et KVALI dansk fotoblad? Altså der laver tests der kan tages
seriøst, er fremme i skoene mht. nyheder etc.???

Jeg ved godt at Bonnier laver et - men det firma og seriøsitet??

Ellers vil jeg gerne have forslag et UK/US sprogede magasiner. Jeg er
helst fri for de tyske.. :|.

Ikke fordi jeg ikke kan/vil f. eks. købe varer i Tyskland, men derfra og
læse tyskemagasiner er der altså et stykke.....

Mvh.

John

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 10-01-04 00:48

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 10-01-04 00:48

> Ellers vil jeg gerne have forslag et UK/US sprogede magasiner. Jeg er
> helst fri for de tyske.. :|.
>

> Mvh.
>
> John

Hej

Jeg læser nogen gange practical photography, det er meget godt...

René

Fra : ab

Dato : 10-01-04 14:44

> Jeg læser nogen gange practical photography, det er meget godt...

Ja, eller Schweiziske Foto - Danmark er alt for lille til at der er grundlag
for et ordentligt tidsskrift - der er i bedste fald kun tale om
"genfortællinger" af f.eks. "nyheder" fra div. udenlandske.

ab

Fra : John Poulsen

Dato : 10-01-04 23:28

Hrm...

Må rundt og kigge, der MÅ da være en rimelig assorteret bladkiosk et
sted her i Aalborg?
Mvh.

John

Fra : Emil

Dato : 11-01-04 00:43

John Poulsen skrev:

>Må rundt og kigge, der MÅ da være en rimelig assorteret bladkiosk et
>sted her i Aalborg?

Nu kender jeg ikke stedet; men mange banegårdskiosker har et
bredt udvalg af danske og udenlandske blade.

Jeg har haft held med at få indehaveren af den herværende
banegårdskiosk til at skaffe mig nogle bestemte tidsskrifter.

Måske kan være heldig på www.bibliotek.dk eller kig kvad der
tilbydes på dit lokale biblo.

m.v.h. Emil

Fra : John Poulsen

Dato : 11-01-04 01:12

"Emil" <emilsen@ostbirk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har haft held med at få indehaveren af den herværende
> banegårdskiosk til at skaffe mig nogle bestemte tidsskrifter.

Lyder interessant - der er rigtig nok noget for enhver der.. Tager en
kigger snarest :)

John

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 15:23

DSB reklamerede får nogle år siden med at de havde "alle"blade og magasiner.
De havde sågar et tykt katalog over standardsortimentet.

Selv køber jeg mine blade hos DSB på hovedbanegården i kbh eller Århus samt
i Europas lufthavne. Der er en del tyske som jeg helst går uden om (nyt tysk
er lidt tyndt).

Dem jeg plejer at køber er:

Digital Photographer. Engelsk.
http://www.paragon.co.uk/mags/digitalphotographer.html ... Ikke noget med
test af sidste nye lommedigital, men artikler om det at tage billeder, have
styr på farverne, motiverne, efterbehandling osv... Dette blad skal ikke
forveksles med Digital Photography der er et "Quick and easy" magasin.

Practical Photography. Engelsk. www.practicalphotography.co.uk og
http://www.ephotozine.com/pp/ Det er absolut min favorit. Gode artikler om
det at tage billeder. Jeg blev specielt fanget af deres august 2003 nummer
hvor seks fotografer fik til opgave at tage billeder at to børn på den samme
fotosession.

Polpular Photography. Amerikansk. http://www.popphoto.com/ Glimrende blad
og alt fra mobiltelefonkameraer til test af lysbilledfilm og
mellemformatkameraer....

Det var så mine favoriter. Håber det gav lidt inspiration

--

Hilsen
Karsten Hartmann

khsabelsnaazlanprikdk

Fra : Martin K. R.

Dato : 11-01-04 16:01

<KHS> wrote in message news:40015c32$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> mellemformatkameraer....
>
> Det var så mine favoriter. Håber det gav lidt inspiration

Jeg vil gerne bidrage med et par erfaringer. Hvis jeg skal være MEGET
generel, så må det være:

Tyske blade:
Virkelig gode og grundige. Megen vægt på det tekniske. Jeg abonnerede en
overgang på Fotomagazin og Color Foto. Førstnævnte begyndte dog at blive en
smule for 'kunstnerisk' for min smag, men det er der sikkert andre der godt
kan lide.

Engelske blade:
Høj kvalitet, men lidt for mange artikler i stil med "This week in
Leicester" eller 8 sider med "Famous English gardens and how to get there".
Super hvis man er i England, men lidt træls hvis man sidder i DK.

Amerikanske blade:
Tja, jeg ved ikke rigtigt... der er sikkert gode indimellem, men dem jeg har
fået fat i har været skuffende. Skidt med at de indeholder mange reklamer
(det holder jo prisen nede), men _alting_ er 'fantastic', 'fabulous', great'
osv. Ikke megen kritik dér...

Til sidst en anbefaling til Canon EOS brugere:
Jeg blev for et par år siden opmærksom på et website (www.eos-magazine.com),
hvor man kunne downloade eksempler på artikler fra bladet. Eksemplerne var
meget professionelle, men jeg var alligevel lidt tøvende. Hvis man tegnede
abonnement på bladet, fik man så bare 16 siders salgsgas fra Canon? Til
sidst vovede jeg pelsen, og det har jeg ikke fortrudt! 80 sider med
velskrevne artikler i et professionelt layout (artikler om portræt foto,
landskabsfoto, makrofoto, lyssætning osv.). Det hele er relateret til Canon
EOS grej, så hvis man er begynder eller semi-pro og bruger Canon EOS udstyr,
så kan jeg klart anbefale bladet.

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 17:15

> [...]
> fået fat i har været skuffende. Skidt med at de indeholder mange reklamer
> (det holder jo prisen nede), men _alting_ er 'fantastic', 'fabulous',

Det er rigtig. Der er ikke mange artikler der handler om hvor ringe et
eller andet er.
Jeg køber en del blade da jeg jævnlig rejser og skal have noget at få tiden
til at gå med. Egentlig er det vel kun hver tredie blad der rigtig leverer
noget jeg kan bruge, men så er det jo bare at købe løs, så man får noget af
det gode er en imellem

--

Hilsen
Karsten Hartmann

khsabelsnaazlanprikdk

Fra : Lars Varming

Dato : 11-01-04 16:40

> [...]
> styr på farverne, motiverne, efterbehandling osv... Dette blad skal ikke
> forveksles med Digital Photography der er et "Quick and easy" magasin.

Jeg har lige købt Digital Photography og det er et relativt overfladisk
magasin, må jeg give ret i.

Er der også artikler om efterbehandling i PS i Digital Photographer ? Jeg
søger selv et magasin med råd om hvordan man tager gode billeder, samt
hvordan man efterbehandler i PS - opfylder Digital Photographer det ?

Mvh.
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 17:10

Digital Photographer har også PS efterbehandling. Der er også en CD med før
og efter billederne.

Jeg synes egentlig PS efterbehandling er en del af de fleste blade
efterhånden, medmindre det er dedikeret sort/hvid analogblade. Jeg har set
at kiosken på Kbh. hovedbanegård har et egentlig PS-blad. Jeg har ikke
prøvet det.

--

Hilsen
Karsten Hartmann

khsabelsnaazlanprikdk

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-01-04 13:43

"ab" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, eller Schweiziske Foto - Danmark er alt for lille til at der er
grundlag
> for et ordentligt tidsskrift

Schweiz er da ikke meget større end Danmark, så dén forklaring holder ikke.
Er det omtalte magasin tysksproget? Hvis ja, så er potentialet lige
pludselig 200+ mio. mennesker.

--
-Jens B.

www.fotolog.dk - Min personlige fotodagbog på nettet (inaktiv indtil uge 3)