Natarbejde og søvn
Fra : Sofie

Dato : 09-01-04 20:44

Hvem kan foreslå et naturmiddel som kan hjælpe med at jeg kan falde til ro
og sove når jeg kommer hjem kl 6 om
morgenen
Jeg ligger til kl 9 og vågner kl 10,30 igen og sover så ikke mere

MVH
Sofie

Fra : Peter Græbe

Dato : 09-01-04 21:04

Sofie skrev:

> Hvem kan foreslå et naturmiddel som kan hjælpe med at jeg kan falde til ro
> og sove når jeg kommer hjem kl 6 om
> morgenen
> Jeg ligger til kl 9 og vågner kl 10,30 igen og sover så ikke mere

Baldriantabletter er en mulighed.
Se fx http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/matasbaldrian.htm

Du drikker ikke kaffe ud på morgenstunden, vel?

--
Mvh. Peter Græbe

Fra : Manasvi

Dato : 10-01-04 09:41

har selv i samme situation haft gode erfaringer med Kava Kava (Piper
methysticum), der oven i købet fås i en særdeles praktisk sprayflaske.
kan bl.a.købes her:
http://www.maya-ethnobotanicals.com/product_buy.phtml/herbid_026/category_visionary

mvh
manasvi

Fra : arc@na

Dato : 11-01-04 02:17

"Manasvi" <manasvi@tdcspace.dk> wrote in

> har selv i samme situation haft gode erfaringer med Kava Kava (Piper
> methysticum), der oven i købet fås i en særdeles praktisk sprayflaske.

Det kan anbefales! Måske ikke sprayflasken, som minder om et californisk
salgs-stunt, men ellers har jeg selv meget gode resultater med kava-kava
som ekstrakt.

Du kan læse mere på min hjemmeside:
http://www.phyton.dk/urter/kava.htm

arc@na

Fra : Manasvi

Dato : 11-01-04 08:58

enig...
det med spray-flasken virker som et billigt amerikansk reklame-stunt....
det var også min umiddelbare reaktion...
men efter at have prøvet at komme dødtræt hjem efter en lang nats arbejde,
er det faktisk befriende blot at give flaskens pumpe et par tryk i stedet
for at skulle enten måle af og blande med drikkelse eller hælde i
gelatinekapsler.
en ting, jegh også var mistænksom overfor, var om prisen så ikke var skruet
voldsomt op? men så lang tid som en enkelt flaske rækker, forekommer prisen
faktisk rimelig (og så smager det en hel del bedre, lol)
mvh
manasvi

Fra : draugen

Dato : 11-01-04 14:34

"Manasvi" skrev d. 11-01-04 08:58 dette indlæg :
> [...]
> mvh
> manasvi

> Vil bare få gøre oppmærksom på, at kava-kava er blevet stoppet af
Canada Helsemyndigheder pga. fare for alvorlige leverskader.

http://www.kandu.dk/

Fra : arc@na

Dato : 14-01-04 12:37

"draugen" <draugen.news@kandu.dk> wrote in news:400151d4$0$149
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Vil bare få gøre oppmærksom på, at kava-kava er blevet stoppet af
> Canada Helsemyndigheder pga. fare for alvorlige leverskader.

Kandu præcisere lidt nærmere hvorfor? Gerne med et link til PubMed eller
lign.?

F. eks. blev tryptophan også forbudt som kosttilskud for nogle år siden,
men forbudet blev ophævet, da det viste sig at der pga en produktionsfejl
var giftstoffer i den batch, der var taget prøve af.

Må jeg iøvrigt anbefale, at du bruger en nyhedslæser (Outlook Express,
XNews eller lign.) til nyhedsgrupperne? Læs gerne mere på
http://www.usenet.dk.

arc@na