Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
jpg til dat
Fra : torben ager

Dato : 09-01-04 20:07

hej

jeg vil gerne kunne lave en dvd med billeder,dvd-en kan ikke læse jpg...er
det så dat-filer jeg skal lave.
Og med hvad/hvilket program skal man så bruge til dette???
på forhånd tak
torben

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-01-04 20:39

On 2004-01-09, torben ager <ager123@os.dk> wrote:
> [...]
> det så dat-filer jeg skal lave.
> Og med hvad/hvilket program skal man så bruge til dette???

Nero 6 hvis du har den.

Ellers har Bonnier en softwarepakke hvis du tegner et abonnement på
deres nye fotoblad.

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-04 21:52

> jeg vil gerne kunne lave en dvd med billeder,dvd-en kan ikke læse jpg...er
> det så dat-filer jeg skal lave.
> Og med hvad/hvilket program skal man så bruge til dette???
> på forhånd tak

Hvis det er en stationær DVD-afspiller så er det ikke alle som understøtter
læsning af jpg på DVD men kun jpg på CD. Ja det lyder sgu underligt men
sådan er det.

--
Tom

Fra : Simon Nielsen

Dato : 10-01-04 23:15

lav eventuelt en Video-CD der kan ligge rigtig mange billeder på. Jeg ved at
NERO helt tilbage til version 5 understøtter at lave Video-CD med billeder.
Den konverterer automatisk til DAT idet den brænder. Så vidt jeg ved kan man
ikke brænde DAT filer ind på en video DVD men på en ISO skulle det vel nok
kunne lade sig gøre, har dog ikke lige villet teste det.

Men det lader ikke til at der lige eksisterer sådan et program, i hvert fald
ikke noget der er let at finde.

mvh
Simon