Et godt køb?
Fra : Ukendt

Dato : 09-01-04 16:52

Ja, så besluttede vi os for at overhøre Skousens tilsyneladende useriøse
advarsel (se anden tråd - og tak for svar til alle!) og gå på indkøb i
El-Giganten.

Vi har købt en vaskemaskine og en opvaskemaskine:

Vaskemaskine: Miele W3040ND til 6.299,-
Opvaskemaskine: Siemens SE34A260SK til 4.499,- (500 kroners rabat)

Vi er ret sikre på, at vaskemaskinen er et godt køb (tilsyneladende sat 3000
kroner ned), men er mere på bar bund med opvaskemaskinen. Jeg har læst mig
til i denne gruppe, at mange anbefaler Bosch eller Siemens, og denne maskine
var sat ned fra 7000,- så det virker umiddelbart som en fin handel.

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med disse maskiner? Og hvad med
El-Giganten (i forhold til eventuelle reparationer)?

Mvh.

Mikkel

--
"And my sanity scans the horizon"
Sting - The Wild Wild Sea

http://www.mzh.dk

Fra : Peter Andersen

Dato : 09-01-04 18:41

"Mikkel Z. Herold" <mikkel[at]mzh[dot].dk> wrote in message
> [...]
3000
> kroner ned), men er mere på bar bund med opvaskemaskinen.

Et par gode råd ved brug af opvaskemaskiner er: Vask kun rustfri stål (Alm.
ostehøvle er ikke rustfrie, men det er eks Stehltons), det vil spredesig så
du får rustmærker på dit bestik.
Et andent meget vigtig råd er du ikke ligger knive ned i maskinen stedet
hvor de kan komme til at ødelægge belægningen af hylderne, der er jern inden
under og er der først hul på belægningerne er din maskine ikke meget værd da
der som kommer rust alle steder, så hvis du vasker skarpe ting til de ligge
et sted hvor der er plastic.

> [...]
med
> El-Giganten (i forhold til eventuelle reparationer)?

Har haft dårlige erfaringer med el giganten, men ikke noget som jeg ikke
ville forvente når man handler ved de store dicount kæder.

Peter

Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 09-01-04 20:16

Hej

Jeg har idag en siemens (en af de dyreste med varmeveksler og det hele) og
er nogenlunde tilfred med den. Men tidligere havde vi en Miele opvasker, den
var betydeligt bedre både indretningen (bestikbakke) og vaskeevnen er en
klasse højere end siemens maskinerne....

/claus

Fra : Mogens...

Dato : 10-01-04 17:13

On Fri, 9 Jan 2004 18:40:49 +0100, "Peter Andersen"
<baloonews@hotmail.com> wrote:

>er der først hul på belægningerne er din maskine ikke meget værd

Blot for lige at korrigere ovenstående -> man kan købe en ny kurv.

/Mogens

Fra : Chriz

Dato : 09-01-04 22:01

Umiddelbart ser det ud som gode køb, men det du kunne have gjort var at finde et
billigere tilbud via www.peterspris.dk. Det virker stort set altid uanset
"fantastiske" slagtilbud hos de store.

mvhg

Christian

Fra : Johnt

Dato : 09-01-04 23:00

"Chriz" <write_chriz@excite.com> skrev i en meddelelse
> Umiddelbart ser det ud som gode køb, men det du kunne have gjort var at
> [...]

Bortset fra at stort set alle varer er billigere i de store kæders
tilbudsaviser.

Hilsen

Johnt

Fra : Leonard

Dato : 09-01-04 23:22

"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> wrote:

>Bortset fra at stort set alle varer er billigere i de store kæders
>tilbudsaviser.

Har du prøvet på peterspris.dk ?
- du vælger hvormeget du vil give, og kan jo bare vælge at du vil give
10-20% mindre end de store kæders "tilbudspris".

Jeg skal i hvert fald prøve det næste gang jeg skal købe hvidevarer.

Men hvorfor er det at der er så stor interesse for nye køkkener?
- jeg vil hellere bygge et nyt badeværelse med spa, sauna og DVD ...
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : Chriz

Dato : 10-01-04 16:00

Forstår du mon princippet i Peterspris ?

Du finder den model du kan lide, (besigtiger den evt i en tilfældig butik) og
den pris den kan købes for feks i de "store kæder".
Derefter byder du feks 1000 kr under denne pris.
Hvis nogen vil sælge til prisen har du et billigt produkt. Hvis ikke, har det
ikke kostet dig noget. Peters pris giver svar inden for få timer........
..

Fra : Johnt

Dato : 09-01-04 23:25

> [...]
maskine
> var sat ned fra 7000,- så det virker umiddelbart som en fin handel.

I følge hvidevarepriser er den vejledende pris kr. 6.495,00
Jeg ville nok have ofret kr. 500 mere på opvaskemaskinen, og istedet købt
Miele opvask G 647 SC+ hos Punkt1. Men sikkert en ok maskine. Miele har
følgende fordele: 1db lavere støjniveau, mulighed for højere temperatur
(bedre opvask), ventilator til tørring (bedre tørring). Derudover udført i
bedre materialer.

Hilsen

Johnt

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 10-01-04 09:29

Johnt skriver:

> [...]
> følgende fordele: 1db lavere støjniveau, mulighed for højere temperatur
> (bedre opvask), ventilator til tørring (bedre tørring).

Måske kan man leve med støjen og spare strøm ved en lavere temperatur

> Derudover udført i
> bedre materialer.

Men materialerne kan ikke blive for gode.
Det er et meget kras miljø inde i en opvaskemaskine.

Fra : Lars

Dato : 09-01-04 14:00

> [...]
med
> El-Giganten (i forhold til eventuelle reparationer)?

Jeg har generel gode oplevelser med varer køb i El-giganten, men deres
"Nedsat-priser" giver jeg ikke meget for. Jeg har i mange tilfælde holdt øje
med bestemte varer i deres udsalgaviser over lange periode og prisen er
altid sat ned med samme beløb. Jeg har oplevet at købe en radio til
udsalgspris på 249,- (angivet som nedsat fra 349,- "Spar 100,-"), og i løbet
af de næste 12 måneder var prisen stadig 249,-. Radioen var billig, men jeg
tror mest at der var tale om normalpris, og ikke udsalgspris. Og det er
generelt det karakteristiske ved El-giganten, at de annoncerer deres
normalpriser som "udsalgspriser".

Fra : Carlsen

Dato : 14-01-04 14:33

Vil bare informere om at Skousen kan pruttes op til 40% - vi har gjort det
med varer til køkken for 42.000 - vi fik det til 27.000 (ved godt det ikke
lige er 40% - men næsten). Dog ved jeg ikke hvordan det går med enkelte
varer.

LC - Vordingborg

PS: Prøvede også Peterspris for de samme varer - kunne slet ikke være med!