Windows MAPI Control
Fra : Ebbe H. Hjorth

Dato : 30-12-00 16:23

Jeg bruger MAPI controllen, og det virker fint! Jeg kan sende mail m.m. fra
min pc, men når jeg kører programmet på en pc, uden et mail program
installeret låser programmet bare og forbliver det!

Hvordan forhindrer jeg at mit program det låser!

Mvh Ebbe H. Hjorth
- * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * -
Ebbe H. Hjorth

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 30-12-00 19:31

"Ebbe H. Hjorth" <cfp9859@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> installeret låser programmet bare og forbliver det!
>
> Hvordan forhindrer jeg at mit program det låser!

Har ikke noe eksempel i farta..., men du må sjekke om det er opprettet en "MAPI profile".
I programmet ditt bruker du vel "standard profil" fra Outlook eller Exchange mail,
som er "Innstillinger for MS Exchange" (Norsk versjon av Windows).

Hvis det er ren tekst du skal sende, kan du jo vurdere SMTP og Winsock kontrollen.
Kan godt sende deg ett eksempel på å sende SMTP-mail.

Mvh,

Helge

Fra : Ebbe H. Hjorth

Dato : 31-12-00 12:56

Det er faktisk kun ren tekst jeg skal sende! Så hvis det kan løse mit
problem, så ja tak!

Mvh Ebbe Hjorth