Regnsensor
Fra : Ukendt

Dato : 09-01-04 15:56

Jeg pønser på at montere en regnsensor i min VW Bora (apropos årstiden).

Det skulle helst være en orginal - bygget sammen med bakspejlet, som så
samtidigt har auto nedblænding.
Spejlet er også rimeligt nemt at få fat i f.eks på E-bay eller ved en tysk
hugger - til fornuftige penge.
Men man kommer jo ikke uden at forruden skal skiftes, så indtil videre har
jeg bestemt mig for at prøve en uorginal, så må den org. vente indtil at
ruden enganh skal skiftes.

Er der nogen her i gruppen der har erfaringer med eftermonterede
regnsensorere.

Hvilket fabrikat ?
Virker det efter hensigten ?
Pris ?
Leverandør /forhandler ?

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Leonard

Dato : 09-01-04 16:32

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Er der nogen her i gruppen der har erfaringer med eftermonterede
>regnsensorere.

Jeg har en i min VW Transporter:
http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=009-002-00000025

Meget nem montering, skifte relæet, lime sensoren på ruden og det
sværeste er at gemme ledningen hele vejen ned til relæet.

Den virker faktisk, det eneste der mangler er en mulighed for at
justere følsomheden for det er lidt forskelligt om den visker for tit
eller for sjældent, men generelt virker den meget godt.

Oprindeligt skulle den have været monteret i Lupoen, men jeg har endnu
ikke fundet det sted hvor relæerne gemmes i den og så var det lige at
jeg alligevel havde pillet Transporterens himmel ned og så var det jo
nemt at sætte det i den.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Henning

Dato : 09-01-04 17:20

On Fri, 09 Jan 2004 16:32:00 +0100, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

>Jeg har en i min VW Transporter:
>http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=009-002-00000025
>
>Meget nem montering, skifte relæet, lime sensoren på ruden og det
>sværeste er at gemme ledningen hele vejen ned til relæet.

Jeg har den i min egn bil, virker OK. Dog irriterer det mig, at den
kun kan køre "normal" hastighed. Jeg har prøvet Peugeout med original
censor, overhaler du ex. en lastbil i regnvejr og får meget vand på
een gang går hastigheden på viskeren op.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-04 19:11

"Henning" <newsmail@mailme.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> censor, overhaler du ex. en lastbil i regnvejr og får meget vand på
> een gang går hastigheden på viskeren op.

Tjaah, jeg har kørt min brors P.206 GTI, der synes jeg at sensoren reagere
for langsomt, men sidder og venter på at den går i gang. Hvorimod den så
kører en gang for meget. Det virker nærmest som om den konstant er 5
sekunder bagud.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Andersen [2500]

Dato : 09-01-04 19:16

---Klip--
> [...]
> for langsomt, men sidder og venter på at den går i gang. Hvorimod den så
> kører en gang for meget. Det virker nærmest som om den konstant er 5
---klip---

Stil uret 5 sek. frem *GGG*

--
/Andersen [2500]

andersen snabela nospam dot dk

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 10-01-04 01:57

"Henning" <newsmail@mailme.invalid> wrote in message

> [...]
> censor, overhaler du ex. en lastbil i regnvejr og får meget vand på
> een gang går hastigheden på viskeren op.

Hvad mener du med "normal" hastighed? At den ikke kan køre hurtigere en
normal visker hastighed og altså ikke den hurtige? (ville ikke genere mig
sønderligt), eller at den kun kan køre med det der svarer til interval
relæet normale interval?

Alt i alt er det så ikke mest et spørgsmål om at vende sig til det? Et
automatgear skifter jo heller aldrig lige på det tidspunkt man selv ville
have gjort.
Jeg har ikke prøvet, men jeg kunne forstille mig at det var sådan.

/Morten

Fra : EjS

Dato : 10-01-04 12:14

> [...]
> have gjort.
> Jeg har ikke prøvet, men jeg kunne forstille mig at det var sådan.

I høj grad. PSA's regnsensor virker fint efter min mening. Der er dog én
ting der får den til at gå amok. Små salt-sprøjt fra vejbanen i tøvejr
dækker ruden med salt-film. Så går sensoren amok indtil man sprinkler.

MVH EjS

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-04 12:46

> [...]
> censor, overhaler du ex. en lastbil i regnvejr og får meget vand på
> een gang går hastigheden på viskeren op.

Den orginale VW kører også med to hastigheder alt efter intensiteten af
regnen, det virker meget fint, start og stop tidspunktet er også meget
passende, altså hvor meget vand der skal være på ruden for at den kører.

Det er ikke helt den oplevelse man har i min brors 206'er.

/Claus.