Suzuki Baleno stcar?
Fra : Hans Paulin

Dato : 09-01-04 14:36

Min niece og hendes ven er ved at købe en Suzuki Baleno stcar - har
nogen hér noget at tilføje til FDM's udtalelser?:

FDM-test nr. 7038, 2-1997
Suzuki Baleno 1.6 GLXi St.Car

Suzukis største

Rummelighed og et højt udstyrsniveau vækker
interesse blandt bilkøberne. Men bilens samlede kvalitetsindtryk når
stadig ikke op på konkurrenternes niveau Pris i 1997 169.992 kr.
Motors vurdering ***

Et pænt beklædt bagagerum med rullegardin rummer
375 liter med bagsædet oppe, og 1.377 liter, når bagsædet er lagt ned

Suzuki Baleno kom skidt fra start i Danmark, idet
bilen ikke fra første færd var forsynet med nødvendigt udstyr som
ABS-bremser og servostyring. Motors test fra august 1996 udløste således
kun en stjerne af fem mulige.

Hos den danske importør har man på denne baggrund
ændret i udstyrsspecifikationerne, og det betyder, at de højest
udstyrede modeller i Suzukis modelprogram nu er fri af denne vurdering.

Vi har prøvet den ny Suzuki Baleno stationcar med den
99 hestekræfter stærke 1.6-liters motor. Og denne gang gør bilen et
langt bedre indtryk, så den på mange områder kan måle sig med
konkurrenterne. Mængden af komfortudstyr overstiger endda de flestes
forventninger i denne prisklasse, mens kvaliteten på materialerne ved
rat, instrumentbord og øvrig aptering ikke er noget at prale med.
Pladsmæssigt får man - som i de øvrige stationcars på markedet - masser
af plads bagtil. Økonomisiden præges af en pæn benzinøkonomi (FDM-test:
12,7 km/l.) og en vægtafgift på 2.260 kroner pr. år for den 1 ton tunge
bil.

Samlet set giver Baleno en retfærdig mængde bil for
pengene, om end bilmærkets ustabile tilstedeværelse på det danske marked
næppe får brugtvognspriserne til at gøre bilkøbet lige så økonomisk
attraktivt som hos de mere etablerede konkurrenter.

-swr

Januar 1997
Hans

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 09-01-04 15:12

On Fri, 9 Jan 2004 14:35:53 +0100, "Hans Paulin" <glem@det.invalid>
wrote:

>Min niece og hendes ven er ved at købe en Suzuki Baleno stcar - har
>nogen hér noget at tilføje til FDM's udtalelser?:

Vi har haft en i snart 3 år og har kørt 90.000 km siden. Det er samme
motor som i GLX, dog er det den der hedder "special edition", hvor der
også er aircon + andet udstyr.

Det er første bil nogensinde, hvor jeg ikke har haft problemer -
overhovedet efter 3 år (mine 3 foregående biler var Peugeot). Det har
kun været slid og ikke andet.

Så alt i alt, så er det en dejlig bil med god plads bagi. Motoren er
som den er. Hvis man ikke forventer en raket, bliver man tilfreds.

Jeg har været kørende i en Mondeo St.Car i et stykke tid og den noget
langsommere i optræk en Suzukien. Men den har selvfølgelig også flere
kg at slæbe rundt på.

Så jeg kan kun anbefale bilen.

Mvh. Brian

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-01-04 15:56

Brian B. Christensen skrev:

snip

> Så jeg kan kun anbefale bilen.

Fint!

....jeg har videresendt til min niece...
Hans

Fra : JSM

Dato : 09-01-04 21:44

"Brian B. Christensen" <not_for_public@invalid.address> skrev i en
meddelelse news:4bdtvv8rvtr00gr5141kg58rmt6vdk148d@4ax.com...

Vi har haft en i 3 år og kørt 50.000 km i den. Det er en 97'er med 118kkm på
klokken. Vi er tilfredse med den. Der er god plads og masser af
tivoli-udstyr til prisen. Køreegenskaberne er OK om end affjedringen er
noget blødt afstemt. Især dens rigtig gode venderadius sætter vi stor pris
på. Selv om den er længere kan jeg vride Balenoen rundt hvor Polo'en skal ud
i en 1 eller 2-punktsvending.
Motoren har rimeligt godt træk men bliver (har jeg ladet mig fortælle
noget højrøstet ved 130+ hastigheder.
Førersædet kunne godt have lidt bedre lændestøtte men med en pude i ryggen
kan man godt klare en ferietur til udlandet.
Vi har hidtil været forskånet for andre udgifter end almindelig
vedligeholdelse.Så den tør jeg godt anbefale andre

mvh
Jesper

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-01-04 21:57

JSM skrev:

snip

> den tør jeg godt anbefale andre

....osse videresendt!

Tak!
Hans

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 09-01-04 22:35

Hvordan er det nu lige men laver en 1-punkts vending? - det må vel være en
U-vending eller....?

Fra : A K.

Dato : 09-01-04 22:15

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse
> Min niece og hendes ven er ved at købe en Suzuki Baleno stcar - har
> nogen hér noget at tilføje til FDM's udtalelser?:

Jeg har en kollega der havde en og en nevø der har en, og de har begge været
ovenud godt tilfreds med dem, og de kører endda begge med campingvogn,
nevøen har været i Italien et par gange uden problemer, kollegaen solgte den
p.g.a.plads mangel (3 børn + tvillinge vogn) men han siger nogle gange han
savner den, han havde den fra ny, og den havde kørt omkring 170.000 km da
han solgte den, der var der blevet skiftet skiver en gang, og renoveret
bakker + drejet tromler en gang, ellers har der ikke været noget med den.

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-01-04 19:57

A K. skrev:

> Jeg har en kollega der havde en og en nevø der har en, og de har
> begge været ovenud godt tilfreds med dem

....snip

Fint!

....jeg har videresendt dit indlæg.
Hans