Mærkeligt
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 09-01-04 14:05

Hej NG
Jeg har et spørgsmål hertil.
Jeg har skrevet et projekt, og nu har jeg kørt
Package ande Deployment Wizard, programmet kører fint på min
maskine når jeg kører det i VB6.0, og når jeg har lavet en exe fil,
men projektet kører ikke helt godt når det bliver installeret på en
fremmede maskine.
Jeg har lavet en hjælpefil, men når man på en fremmed maskine trykker
F1 får vi en fejl "method '~' of object '~'failed" ???

En anden ting der undre mig noget er, at når man sender sådan et
project kørt med PDW, så kommer al kildekode og alt andet med,
det troede jeg, at ideen var, at man på denne måde beskyttede sin
kildekode ???

Jeg er ingen nørd, så jeg håber på et svar som jeg kan forstå.
m.v.h.
Ole J. Hansen

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 09-01-04 14:17

"Ole J. Hansen" <ojhSLET@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> maskine når jeg kører det i VB6.0, og når jeg har lavet en exe fil,
> men projektet kører ikke helt godt når det bliver installeret på en

Hvis du seriøst vil installere dine apps på andre maskiner, er PDW
simpelthen ikke god nok.

Mit råd er: Køb et rigtigt installationsprogram - Wise, InstallShield eller
lignende. Der er også share- eller freewareprogrammer derude, som sikkert er
udmærkede.

Og vær så (alligevel) forberedt på 'DLL Hell' - uanset, hvilket
install-program du bruger....

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 11-01-04 17:04

Hej Jens
Tak for svaret, jeg har set på de 2 du foreslår, men så langt rækker
mine evner ikke, at jeg kan skrive et program der skal bruge så
kostbare installationsprogrammer.
Er der nogen her der kender til share- eller freewareprogrammer
installationsprogrammer.
m.v.h.

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 11-01-04 19:30

> [...]
> kildekode ???
>
> Jeg er ingen nørd, så jeg håber på et svar som jeg kan forstå.

Hej

Jeg bruger selv PDW og har gjort det gennem mange år, og den virker fint.
Den tager ikke automatisk sourcen med, så det må du selv have bedt den om.

Prøv at lave deit VB projekt færdig, og kompiler det.
Gå derefter ind i PDW og vælg vnp filen for dit projekt. Tryk Package, add
din hjælpefil (*.hlp) Tryk next next... og så har du en Setup.exe og en
setup.lst og *.cab fil klar til installation.

Tryk på F1, hvordan aktiverer du din hjælpefil ?

Mvh
Carsten Schack-Eriksen
www.cse-it.dk

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 12-01-04 17:06

Hej NG
Carsten skrev nedstående, jeg siger tak, det var bare dejligt, for du har
ret, jeg havde taget sourcen med, nu er det rettet.
Det er dejligt at lære noget hver dag, så er dagen ikke spildt.

SNIP
> [...]
> setup.lst og *.cab fil klar til installation.
>
> Tryk på F1, hvordan aktiverer du din hjælpefil ?
Carsten med hensyn til F1, jeg prøver at forklare.
I min Sub Form_Load() skriver jeg
Ap.HelpFile = App.Path& "\ProjektHelp.chm (Hjælpefilens navn)
I Form Properties under HelpContextID skriver jeg det nr. som den
Topic som jeg har lavet, og vupti så kommer det.
Hvis du kun skriver App o.s.v., så får du bare hele hjælpefilen op,
Hvis du i HelpContextID skriver det Topic nr som du har skrevet,
da kan du, som i mit eksempel der er en database, skrive en topic
der er rettet mod det enkelte felt, fx. tlf.nr., således at når du i din
database står i det felt og trykker F1, da kommer der den tekst op
som du skrev, fx. hvorledes din maske er lavet.
Telefonnr. skriver som ???? ???? eller hvorledes du har lavet det.
Håber dette hjælper lidt, ellers skriver du bare igen.
m.v.h.
Ole J. Hansen
SNIP

Fra : Kenneth

Dato : 11-01-04 20:51

Jeg bruger også selv PDW, og det virker ikke perfekt, men det er til at leve
med.
Jeg har flere gange oplevet at PDW ikke installerer de nyeste versioner af
forskellige filer,
på trods af at de nye filer ligger i .CAB filen, og har nyere datoer end de
ekstisterende.
Hvis man derimod afinstallerer programmet først, og vælger "Fjern alle
filer", og bagefter installerer
den nye version virker det helt fint. Måske er det noget af det samme som er
dit problem?

Mvh, Kenneth