Andet multimedie
bentjuul 3670
Gennemsigtighed i Powerpoint?
Fra : Thom/-\\s

Dato : 09-01-04 13:44

Når jeg tager en gif med transparent baggrund og placerer i Powerpoint, så
bliver den gnidret. Når jeg laver en BMP så står den meget bedre. Kan jeg
lave transparant baggrund på en BMP til Powerpoint? Jeg bruger Photoshop.

X-postet til dk.edb.grafik og dk.edb.programpakker.ms-office
FUT: dk.edb.grafik

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Palle Bruselius

Dato : 10-01-04 13:12

"Thom/-\s" <flash4it.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> lave transparant baggrund på en BMP til Powerpoint? Jeg bruger Photoshop.

BMP-formatet understøtter ikke transparens.

Palle

Fra : emj

Dato : 10-01-04 14:47

On Sat, 10 Jan 2004 13:12:09 +0100, "Palle Bruselius"
<bruselius@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>BMP-formatet understøtter ikke transparens.

Jo, BMP understøtter transparent baggrund.
Hilsen emj

Fra : pre

Dato : 10-01-04 15:22

Nu har spørgeren (som de fleste andre)
ikke afsløret hvilken version han bruger og som vanligt er der
forskelligheder i de fleste. Men det er rigtigt at PP accepterer
transparens og i den seneste udgave kan man tilføje den direkte, både til
GIF og BMP. Til gengæld er ikke alle grafikprogrammer rigtig med på den
melodi, det skal som regel være et af de større. Og som altid, undgå (for
mange) konverteringer som altid forringer kvaliteten. Og har man én gang
fulgt en konverterings algoritme så er det nemt at forstå hvordan en GIF kan
blive gnidret.
pre

Fra : emj

Dato : 10-01-04 15:42

On Sat, 10 Jan 2004 15:21:56 +0100, "pre"
<skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> wrote:

> [...]
>GIF og BMP. Til gengæld er ikke alle grafikprogrammer rigtig med på den
>melodi, det skal som regel være et af de større.

Det lille primitive program "Paint", som ligger i enhver windows har
altid kunnet klare at lave en transparent baggrund i en BMP-fil
Hilsen emj