Norske opvaskemaskiner i Danmark
Fra : Ukendt

Dato : 09-01-04 12:51

Hej.

Vi er på udkig efter en ny opvaskemaskine og har været rundt og kigge/spørge
hos forskellige forhandlere.

En ekspedient hos Skousen advarede os mod at købe opvaskemaskiner i
El-Giganten, da deres maskiner efter sigende skulle være tilpasset det
norske marked og ikke det danske; forskellen skulle være, at da vandets
hårdhedsgrad i Danmark er markant højere end i Norge, vil maskinernes
blødtvandsanlæg være underdimensionerede til brug herhjemme. Resultatet
ville blive dårligere vaskeevne.

Da det er første gang, vi skal købe opvaskemaskine har vi ingen erfaring på
området, så jeg spørger her: Er der nogen, der har hørt den historie før? Og
er der noget om snakken?

Mvh.

Mikkel

--
"And my sanity scans the horizon"
Sting - The Wild Wild Sea

http://www.mzh.dk

Fra : H.S.

Dato : 09-01-04 12:59

"Mikkel Z. Herold" <mikkel[at]mzh[dot].dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hårdhedsgrad i Danmark er markant højere end i Norge, vil maskinernes
> blødtvandsanlæg være underdimensionerede til brug herhjemme. Resultatet

Det må vist være en and. Vores opvasker kan 'indstilles' alt afhængig af
hvor hårdt vandet er, der hvor man bruger maskinen.
Jeg tror ikke på at en evt. hårdhed vil være så forskellig fra Danmark og
Norge, at det ikke blot er et spørgsmål og den rette 'indstilling' ved
installation af maskinen.

Fra : Peter Andersen

Dato : 09-01-04 13:17

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg tror ikke på at en evt. hårdhed vil være så forskellig fra Danmark og
> Norge, at det ikke blot er et spørgsmål og den rette 'indstilling' ved

Jeg tror sgu helt sikert også det er en and. Men forlige at belyse emnet
omkring hårhed af vand, så har man jo i vestjylland meget blødt vand, mens
man i sagens natur omkrings stevns og møns klint har meget hård vand. Så
skullle den røver holde "vand" ja så skulle folk fra vest jylland faktisk
ikke købe vaskemaskiner fra Skousen da de jo åbenbart er lavet til hårdt
vand *G*. Så det ville jeg da spørge kloge Åge om nede i din skousen butik.
Men det er jo et sjovt emne. Da jeg for et stykke tid siden var på besøg i
et supermarked i Brande (Vestjylland) fandt jeg anti kalk til vaskemaskiner
(mener det calcon eller sådan noget), og så er det man begynder at undre sig
hvem det egentlig er det der køber det derover for der er ligesom ikke noget
kalk. Men det må jo være et bevis for at Reklamer virker

Peter

Fra : Peter Andersen

Dato : 09-01-04 13:19

Så jeg ville da ikke min maskine der, ved jo ikke hvad han snakker om !!!!

Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-01-04 13:37

"Peter Andersen" <baloonews@hotmail.com> wrote in message

> [...]
noget
> kalk. Men det må jo være et bevis for at Reklamer virker

Til gengæld er Vestjylland vel et godt sted at købe brugte vaske- og
opvaskemaskiner

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Peter Andersen

Dato : 09-01-04 14:27

> Til gengæld er Vestjylland vel et godt sted at købe brugte vaske- og
> opvaskemaskiner

Hej Christian

Ja det kan der vel egentlig være noget om . og så kan de fleste i den
egn jo selv levere varen på deres trailers

Peter

Fra : Jacob

Dato : 09-01-04 17:26

Sådan noget fis at sige at de er instillet til norske forhold. Hvis der
virkelig skulle være noget om det, så må det da være svenske forhold
eftersom Elgiganten er svensk!

Jacob

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-01-04 21:17

> Jeg tror ikke på at en evt. hårdhed vil være så forskellig fra Danmark og
> Norge,

I Norge har man slet ikke begrebet "hårdt vand". Det hårdeste, jeg er stødt
på er 5.
Her på Sjælland ligger vi typisk mellem 15 og 35.

Mvh Maria

Fra : Johnt

Dato : 09-01-04 23:10

> [...]
>
> En ekspedient hos Skousen advarede os mod at købe opvaskemaskiner i
> El-Giganten, da deres maskiner efter sigende skulle være tilpasset det

En del af deres maskiner er med Norsk betjeningspanel. F.eks. nogle
produkter fra Miele.

Hvis man kan leve med dette, er det ikke noget problem at købe der.

Hilsen

Johnt

Fra : Kode ind

Dato : 10-01-04 00:04

> En del af deres maskiner er med Norsk betjeningspanel. F.eks. nogle
> produkter fra Miele.

De norske maskiner har også større knapper på betjeningspanelet, da de skal
kunne betjenes med vanter og skiudstyr anlagt!