Beregning af middeltal i Excel?
Fra : moso97ad

Dato : 09-01-04 12:19

Hej NG,

Jeg har et regneark, hvor jeg skal have beregnet middeltallet af nogle tal i
en kolonne.

Problemet er, at nogle af tallene har værdien 0.

Hvordan laver man en funktion, der udelader værdien 0, og samtidig beregner
middeltallet korrekt?

--
Mvh.
Morten

moso97ad-no-spam@yahoo.dk
(fjern -no-spam)

Fra : Leo Heuser

Dato : 09-01-04 15:14

Hej Morten

Én måde:

=MIDDEL(HVIS(A2:A100<>0;A2:A100))

Formlen er en matrixformel, og den skal afsluttes
med <Shift><Ctrl><Enter>, også hvis du redigerer
den senere. Hvis du har gjort det rigtigt, vil Excel
vise formlen i formellinjen omkranset af { }.
Disse parenteser skal du ikke selv indtaste.

For en god Excel-gruppe prøv
dk.edb.regneark
den er 99,9% Excel orienteret.

Leo Heuser