/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Mig vs. Internet firma, hvordan er jeg sti~
Fra : Michael Jakobsen


Dato : 09-01-04 10:33

Sagen er som følgende:

Jeg havde bestilt internet hos en udbyder lad os kalde den A, og da dagen
for oprettelsen kom, kunne de ikke få det til at virke, og det er stadig
ikke lykkedes udbyder A at få mit internet til at virke, i mellmtiden,
sender udbyder A, mig fakturer på det månedlige beløb, som jeg så har nægtet
at betale da jeg ikke mener, at jeg skal betale det månedlige beløb, da de
ikke har leveret varen. Hvordan er jeg stillet der??

Nu er det også sådan at udbyder A har en klausul der siger at abonnomentet
er ikke opsigeligt i 6 måneder, da det er irritetende ikke at have internet,
og jeg bar brug for det firma mæssigt, og at jeg er i daglig kontakt med
dem, og de stadig ikke kan få det til at virke, hvorlangtid skal jeg
acceptere det før jeg kan sig jeg hæver købet og finder en anden udbyder.???

P.T. er der gået 1½ måned uden internet..

vil være taknemmelig for alle, henvendelser der kan give mig klarhed over
det.



 
 
Henning (09-01-2004)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 09-01-04 15:36


>for oprettelsen kom, kunne de ikke få det til at virke, og det er stadig
>ikke lykkedes udbyder A at få mit internet til at virke, i mellmtiden,

Hvad er definitionen på "virker ikke"? Er der slet ikke forbindelse,
er hastigheden lavere end forventet?


Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Peter Larsen (09-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 09-01-04 19:26

Michael Jakobsen wrote:

> Sagen er som følgende:
>
> Jeg havde bestilt internet hos en udbyder lad os kalde den A, og da
> dagen for oprettelsen kom, kunne de ikke få det til at virke, og det
> er stadig ikke lykkedes udbyder A at få mit internet til at virke, i
> mellmtiden, sender udbyder A, mig fakturer på det månedlige beløb, som
> jeg så har nægtet at betale da jeg ikke mener, at jeg skal betale det
> månedlige beløb, da de
> ikke har leveret varen. Hvordan er jeg stillet der??
>
> Nu er det også sådan at udbyder A har en klausul der siger at
> abonnomentet er ikke opsigeligt i 6 måneder, da det er irritetende
> ikke at have internet, og jeg bar brug for det firma mæssigt, og at
> jeg er i daglig kontakt med dem, og de stadig ikke kan få det til at
> virke, hvorlangtid skal jeg acceptere det før jeg kan sig jeg hæver
> købet og finder en anden udbyder.???
>
> P.T. er der gået 1½ måned uden internet..
>
> vil være taknemmelig for alle, henvendelser der kan give mig klarhed
> over det.

Bed tele2 om at hoppe i havet..

jeg formoder at internetforbindelsen SLET IKKE virker.

lav en skriftelig opsigelse, du har ventet i mere end "rimelig" tid, og
kan derfor unden problemer vade direkte ud af det kundeforhold.

Betal intet!


--
regards, Peter Larsen


Gerner (09-01-2004)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 09-01-04 21:51

On Fri, 09 Jan 2004 19:25:58 +0100, Peter Larsen <mail@czar.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Michael Jakobsen wrote:
>
>> Sagen er som følgende:
>>
>> Jeg havde bestilt internet hos en udbyder lad os kalde den A, og da
>> dagen for oprettelsen kom, kunne de ikke få det til at virke, og det
>> er stadig ikke lykkedes udbyder A at få mit internet til at virke, i
>> mellmtiden, sender udbyder A, mig fakturer på det månedlige beløb, som
>> jeg så har nægtet at betale da jeg ikke mener, at jeg skal betale det
>> månedlige beløb, da de
>> ikke har leveret varen. Hvordan er jeg stillet der??
>>
>> Nu er det også sådan at udbyder A har en klausul der siger at
>> abonnomentet er ikke opsigeligt i 6 måneder, da det er irritetende
>> ikke at have internet, og jeg bar brug for det firma mæssigt, og at
>> jeg er i daglig kontakt med dem, og de stadig ikke kan få det til at
>> virke, hvorlangtid skal jeg acceptere det før jeg kan sig jeg hæver
>> købet og finder en anden udbyder.???
>>
>> P.T. er der gået 1½ måned uden internet..
>>
>> vil være taknemmelig for alle, henvendelser der kan give mig klarhed
>> over det.
>
>Bed tele2 om at hoppe i havet..
>
>jeg formoder at internetforbindelsen SLET IKKE virker.
>
>lav en skriftelig opsigelse, du har ventet i mere end "rimelig" tid, og
>kan derfor unden problemer vade direkte ud af det kundeforhold.
>
>Betal intet!

Og når udbyder a siger det virker og kunde b siger det ikke virker, hvem har så
bevisbyrden ? Og hvad består beviset så af ?

Jeg synes der svares ud i luften i denne gruppe.

--
Gerner
584WU/2727hrs

Michael Jakobsen (10-01-2004)
Kommentar
Fra : Michael Jakobsen


Dato : 10-01-04 09:21

Med ikke virker menes der at der slet ikke er forbindelse til internettet,
og hvis det endelig gælder om at bevise det er det nemt nok, de kan bare
komme hos mig og se om de kan komme på nettet, og det kan de ikke. så er det
bevist at jeg har ret.

"Michael Jakobsen" <West@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3ffe754f$0$27302$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Sagen er som følgende:
>
> Jeg havde bestilt internet hos en udbyder lad os kalde den A, og da dagen
> for oprettelsen kom, kunne de ikke få det til at virke, og det er stadig
> ikke lykkedes udbyder A at få mit internet til at virke, i mellmtiden,
> sender udbyder A, mig fakturer på det månedlige beløb, som jeg så har
nægtet
> at betale da jeg ikke mener, at jeg skal betale det månedlige beløb, da de
> ikke har leveret varen. Hvordan er jeg stillet der??
>
> Nu er det også sådan at udbyder A har en klausul der siger at abonnomentet
> er ikke opsigeligt i 6 måneder, da det er irritetende ikke at have
internet,
> og jeg bar brug for det firma mæssigt, og at jeg er i daglig kontakt med
> dem, og de stadig ikke kan få det til at virke, hvorlangtid skal jeg
> acceptere det før jeg kan sig jeg hæver købet og finder en anden
udbyder.???
>
> P.T. er der gået 1½ måned uden internet..
>
> vil være taknemmelig for alle, henvendelser der kan give mig klarhed over
> det.
>
>



Gerner (10-01-2004)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 10-01-04 12:17

On Sat, 10 Jan 2004 09:21:29 +0100, "Michael Jakobsen" <West@stofanet.dk> wrote
in dk.videnskab.jura:

>Med ikke virker menes der at der slet ikke er forbindelse til internettet,
>og hvis det endelig gælder om at bevise det er det nemt nok, de kan bare
>komme hos mig og se om de kan komme på nettet, og det kan de ikke. så er det
>bevist at jeg har ret.

Fungere domstolene, byretten måske i første instans, på den måde tror du ?

--
Gerner
588WU/2747hrs

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408878
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste