Scanning
Fra : Husum

Dato : 09-01-04 08:24

Hej NG.

Jeg skal have lavet en kodestump som gør det muligt, at indscanne et
dokument, og f.eks ligge det i en offentlig mappe i Outlook.

Hvordan dælen gør jeg lige det?
Gode forslag/kodestumper modtages med glæde.

MVH

Husum

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 09-01-04 09:13

Husum skrev:
> Jeg skal have lavet en kodestump som gør det muligt, at indscanne et
> dokument, og f.eks ligge det i en offentlig mappe i Outlook.
>
> Hvordan dælen gør jeg lige det?

Det afhænger ganske meget af din scanner.

Nogle scannere kan sende det indscannede som en fil til en mappe - det ses
implementeret på flere forskellige måder rent teknisk.
Nogle scannere kan man tilgå via en netværks-TWAIN (Technologi Without An
Important Name) -driver.
Nogle scannere kan ikke tilsluttes netværk, men kobles til en COM-, LPT-
eller USB-port og kan tilgås via en almindelig TWAIN-driver.

Der findes andre måder at tilgå scannere på end disse, og så er der alle
kombinationerne...

-------
Tomas

Fra : Husum

Dato : 09-01-04 09:47

Hej Tomas.

Jeg har ingen printer endnu. Men det vil højst sandsynlig blive en alm. USB
scanner.
Har du evt. en genial VB-kode der kan bruges?

/Husum

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 09-01-04 10:42

Husum skrev:
> Har du evt. en genial VB-kode der kan bruges?

Nej, desværre. Med din printer/scanner, følger forhåbentlig en TWAIN-driver.
Den burde du kunne tilgå fra et VB-program.

Præcis hvordan har jeg ingen eksempler på. Mon ikke du kunne finde noget på
www.planet-source-code.com eller et lignende sted?

Kode til at lægge (ikke ligge) det indscannede ind i Oulook - mener du mon
en "Exchange Server" (evt. via Outlook) eller "Outlook Express"?
Du kan garanteret finde færdig kode til det dette også.

Held og lykke.

-------
Tomas