GSX-R 250'er der røg.
Fra : Jon Larsen

Dato : 20-04-01 18:02

Hejsa...
Jeg synes sq sparket i modellen er lidt væk igen...
Pillede lidt ved tændrørene idag for at få dem renset...
da jeg efter pilleriet startede op ( den ville næsten ikke ) kom der lidt
røg/damp op nede fra motoren.
da den havde gået lid i tomgang forsvandt røgen/dampen..
Skal jeg være nervøs eller kan det skyldes at da jeg spændte tændrøren kom
jeg til at trykke lidt på slangen fra køleren ?!?!?!?

Det næste jeg gør bliver at tjekke membraner og gasspjæld ( Som om jeg ikke
har prøvet det før)

--
Jon Larsen.
GSX-R 250 pilot med Laser lyd ( puha den lyder godt)

Fra : Morten Juel

Dato : 20-04-01 22:15

> Det næste jeg gør bliver at tjekke membraner og gasspjæld ( Som om jeg
ikke
> har prøvet det før)
Det er nemt nok, bare gør det stille og roligt og ikke noget med at du skal
nå det inden for en tidsperiode

Mvh
Morten

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-04-01 23:05

Jon Larsen wrote:

> Hejsa...
> Jeg synes sq sparket i modellen er lidt væk igen...

Kender det godt. Min er meget forskellig, nogle dage trækker den fint, og
andre dage er det ret dødt. Måske det er afhængig af vejret :-/ Når den
kører bedst kan den køre 161 km/t på sigmaen hvor speedoet står på omkring
175, mens den andre dage ikke er til at få over 145 stykker.
(dette skal ikke læses som om jeg jeg ikke gør andet end at køre hurtigt
(ingen kommentarer fra de 'store drenge' ) )

> [...]
> Skal jeg være nervøs eller kan det skyldes at da jeg spændte tændrøren kom
> jeg til at trykke lidt på slangen fra køleren ?!?!?!?

Arh, det tror jeg næsten ikke, men muligheden er der vel :-/ Var vejret
vådt da du havde den skilt ad? (jeg antager at det foregik udendørs) Så kan
der måske have stået noget vand et sted, som er rendt ned på udstødningen.
Det kan jo være så meget andet, men man kan jo næsten ikke engang holde øje
med væskestanden

> Det næste jeg gør bliver at tjekke membraner og gasspjæld ( Som om jeg
> ikke har prøvet det før)

Hvad tjekker du på gasspjældende?

Held og lykke med den
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 21-04-01 00:05

> Hvad tjekker du på gasspjældende?

man chekker da at de virker, og om de er synkroniserede

Mvh
Morten

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-04-01 01:03

Morten Juel wrote:

> man chekker da at de virker, og om de er synkroniserede

At de virker?!? Hvad gør de når de ikke virker? Og for at checke om de er
synkroniserede skal man jo have sådan en vakuummåledims :-/ Nå, men sådan
en kan jeg sikkert låne af min flinke mc-pusher
Så mangler jeg bare at tage mig sammen til at få det gjort... Hmm

Fra : Jon Larsen

Dato : 21-04-01 08:31

> [...]

> Det kan jo være så meget andet, men man kan jo næsten ikke engang holde

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tjaahh.. du har ret i at det foregik udendørs... men igår hvor solen stod
højt på himlen.
Godt nok kørte jeg da i hagl/regnvejr hjem meeeen tror nu ikke der stod vand
nogen steder..
Nu jeg kom til at tænke på køler-værket.... så må jeg sq da hellere få
skiftet køler-væske.
Ved ikke hvornår det er blevet gjordt sidst....

Ved gasspjældene tjekker jeg om det jeg har lavet ved ophængene, at det er i
orden. Har jo fusket lidt med noget Sika-flex.
Da jeg sidst var ude ved MP, spurgte jeg om man kunne få de ophæng løst...
og det kunne man godt.. de koste 56. kr + moms... så det er da ikke
alverden. set i forhold til hvis man skal skift det hele... det fås ikke for
under 1000 kr. mener jeg han han sagde..
Tror også det er på tide at jeg igen får friske rør i dyret....

Nu må vi se om jeg "ka hitte ud a det"

MVH.

--
Jon Larsen.
GSX-R 250 pilot med Laser lyd ( puha den lyder godt) og mere bundtræk end

Fra : Jonas Holt

Dato : 21-04-01 17:44

> Nu jeg kom til at tænke på køler-værket.... så må jeg sq da hellere få
> skiftet køler-væske.
> Ved ikke hvornår det er blevet gjordt sidst....

Jeg kommer lige til at tænke på at jeg kender en der også kører GSX-R 250 og han
snakkede om at han ikke synes, at han fik noget videre udslag på temp. viseren.
Hvor meget får du på din?
Eller med andre ord: hvor meget udslag svarer til driftsvarm motor så den kan få
noget at leve af?

Han havde også et spørgsmål om hvordan man skal tjekke olie på svinet. Skal den
stå lodret (ingen centerben på modellen sagde han) eller skal den på sidebenet?
Og nej, han har ikke den originale instruktionsbog.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jon Larsen

Dato : 21-04-01 20:44

> [...]
sidebenet?
> Og nej, han har ikke den originale instruktionsbog.

Hmmmm.... Lige for tiden er udslagene på temp. måleren ret begrænset pga det
kolde vejr, men ellers vil jeg mene at når nålen begynder at bevæge sig over
der hvor den hvide streg begynder ( ved ikke hvordan det ser ud på hans, men
på min er der en hvid streg som stopper på midten af måleren, for så at
fortsætte op til en rød streg.) Har dog aldrig prøvet at min er blevet så
varm at den rammer det røde.... desuden er der jo blæser på... den har jeg
tilgengæld tit haft til at køre....
Det varmeste jeg har haft min til dato i år er ca 1/4 "varm" ( ja ja..
hvad pokker skal man skrive ! )

Ang. Olie.. så skal den stå lodret.... hvis den står på støttebenet render
al olie bare over i den ene side, og så kan man jo ikke se hvor meget olie
der er på..... I højre side sidder det lille glas man skal kigge i..
den skal stå midt i mellem High og Low.. altså midt i glasset eller lidt
over for at være sikker...

MVH.

--
Jon Larsen. som lige har bestilt 16 nye tændrør i Tyskerland hvor prisen er
ca. 1/3 af den herhjemme

Fra : Jon Larsen

Dato : 22-04-01 09:15

> [...]
for
> under 1000 kr. mener jeg han han sagde..
> Tror også det er på tide at jeg igen får friske rør i dyret....

Se..... Hvis jeg fik 25 øre hver gang den var gal med de
gasspjælds-ophæng... så var jeg edername millionær nu... Pokkers også....
Det er jo klart at når det ene gasspjæld på det nærmeste kun hænger og
dingler i en tynd klat sikaflex så er de ikke synkroniserede.... Skal ud til
MP og hente 4 nye ophæng.. gider ikke det lapperi mere.... og til en pris af
56 kr + moms kan jeg nok overkomme det....
Nu har jeg også bestilt de nye tændrør... er spændt på om de kommer...
glemte vist lige at man minimum skal bestille for 350 DEM. Men nu får vi at
se.

--
Jon Larsen. Som er ret irriteret på sine ophæng
GSX-R 250 pilot med Laser lyd ( puha den lyder godt) og intet bundtræk lige

Fra : Armand

Dato : 22-04-01 11:42

Jon Larsen <Jon.Larsen@image.dk> skrev i en

> [...]
pris af
> 56 kr + moms kan jeg nok overkomme det....

Jeg mener i bagklogskabens lys oprindeligt at have anfægtet lige netop
sikaflex, som ikke kan være olie/bensin -bestandigt; men i starten gik
det jo tilsyneladende godt nok :-/

I nysgerrighed og for at kunne være stamfaderen til TRICK'ET omkring
denne typefejl, ville jeg da have forsøgt mig yderligere med et
bensin-bestandigt
materiale`(à alm. flydende motor-pakning?), inden at jeg gav op !

- -
Armand.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 22-04-01 12:15

> [...]
> bensin-bestandigt
> materiale`(à alm. flydende motor-pakning?), inden at jeg gav op !

Sig mig, hvad koster et sæt membraner, siden det er så meget bøvl værd?

Asger
ZX-10

Fra : Jon Larsen

Dato : 22-04-01 12:37

> Sig mig, hvad koster et sæt membraner, siden det er så meget bøvl værd?
>
> Asger
> ZX-10

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Selve membranen er uden gasspjæld og den koster 500- 600 kr. der er 2.

Til samligning koster det ophæng jeg skal bruge 56 kr. dem er der 4 af.

Hvis man skal have gasspjæld også. blir det først rigtig dyrt...

mvh.

Fra : Jon Larsen

Dato : 22-04-01 12:40

> [...]
> bensin-bestandigt
> materiale`(à alm. flydende motor-pakning?), inden at jeg gav op !

xxxxxxxxxxxxxxxxx

Jo.. ideen er god nok... men tror nu ikke at det kan være lige så godt som
nye dele....
Desuden hvor får man motor-pakning på en søndag.... det skal jo også have
tørretid, og så kan jeg da lige så godt vente og så få det lavet
ordenligt....

Men for F....... hvor er det svært når nu solen skinner fra en (næsten)
skyfri himmel.... SUK!!!

MVH.

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-04-01 16:14

Jon Larsen skrev i meddelelsen <9bpq3h$1mlq$1@news.cybercity.dk>...

>Hejsa...

hej jeg har lige et lille spørgsmål til den motorcykel: hvis man køber en
brugt, f.eks. en fra 90, er det så en man skal bruge meget tid på at skrue i
?

hvad hvis man gerne vil have en motorcykel som ligner den, altså med kåbe
osv, og samtidig vil man ikke skrue i den? Hvad skal man så vælge ( må gerne
være billig i reserve dele ) ?

--
Mvh Anders Houmark