Stellar Office - moms
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 09-01-04 01:56

Hej

Jeg skal til at have lavet mit årsregnskab. Stellar Office flytter ved
momsafregning ikke automatisk pengene over på en konto for sig selv, så jeg
har pt. nogle tusinde kroner i skyldig moms og et tilsvarende beløb for
meget på min bankkonto.

Hvilken konto skal jeg oprette, og hvilke posteringer skal jeg foretage for
at få det hele til at passe?
Jeg kører stort set med standard kontoplanen (enkeltmandsvirksomhed med moms
eller noget i dén stil), og der er ikke markeret ved moms skal bogføres
under Funktioner > System opsætning > Finans > Generelle Oplysninger,
Opsætning.

--
Mvh. Jesper

Fra : Kenneth K

Dato : 09-01-04 19:37

Hej

forstår ikke helt dit spørgsmål.... men de tusinde kroner som du har i
skyldig moms er pr. 31.12.03 - er til afregning i 2004. dette er helt
normalt. det som du kan gøre er, manualt at postere/nulstille
momskontoen/konti til en ny konto "momsregning". Denne konto vil blive
nulstillet når du afregner moms.

Så er din momdkonto nulstillet og og du kan begynde det nye år.

håber det giver mening......

KK

---