> Hvis det er en klage over en afgørelse om f.eks. samvær eller bidrag kan
du
> klage til Civilretsdirektoratet.
>
> Hvis det er en klage over dårlig forvaltningsskik, det kan f.eks. være
> manglende vejledning eller den fuldmægtiges opførsel så kan du klage til
> Folketingets Ombudsmand.
>
>
>
http://www.ombudsmanden.dk/index.asp?art=indhold.htm&id=indhold&fold=ombud
Egentlig er det begge dele. På baggrund af at statsamtet har smidt et brev
væk som jeg har sendt dem med mine kommentarer til morens ønske, har de
suspenderet min ret til samvær. Desværre var dette brev ikke sendt
anbefalet.
Da de sender mig den afgørelse ringer jeg selvfølgelig med det samme og
beklager mig og får at vide at jeg skal sende en kopi af brevet og at jeg
ikke skal forvente at der sker mere i sagen før Januar. Dette brev sendes
samme dag anbefalet, ikke anbefalet og på en fax.
På baggrund af det brev jeg havde sendt bad statsamtet om flere oplysninger
og bad om disse senest d. 5 Januar, den lang tidsfrist var grundet
juleferien. Moren havde fået samme tidsfrist til at svare i.
Dette svar blev ligeledes sendt anbefalet, ikke anbefalet og på en fax og
alligevel indtaler statsamtet en besked på min telefonsvarer i torsdags at
de kan se at have modtaget et brev fra mig d. 5 Januar men at de ikke kan
finde det. Jeg hører desværre først beskeden om aftenen så fredag moren
printer jeg en kopi ud af brevet og kører hele vejen fra Køge ind til
Københavns Statsamt for at stå der kl. 9 da de åbnede og aflevere kopien og
udbede mig en forklaring.
En meget forvirret sagsbehandler kommer ned og jeg spørger med det samme
hvordan det kan lykkedes dem at smide 3 kopier af et brev væk og ud fra det
at jeg må antage at de også selv har smidt det første brev væk som de påstår
ikke at have modtaget. Dette afviser sagsbehandleren og fortæller mig at hun
havde fundet mit brev igår aftes og at det var blevet fejlplaceret hos en
anden sagsbehandler.
Dette finder jeg utroligt uprofessionelt. Jeg har nu ikke set min datter i
over en måned p.g.a. hvad jeg ser som fejl fra statsamtets side og spørger
selvfølgelig om de har fået svar fra moren og hvornår jeg kan forvente at
modtage afgørelsen i sagen.
Sagsbehandleren siger så at hun nok skal love at ordne det hele samme dag og
sende afgørelsen således at jeg skulle have brevet idag. Og idag har jeg
ikke fået noget brev fra Københavns Statsamt.
- Kristian