Internetbutik
Fra : Jan Andreasen

Dato : 08-01-04 22:04

Hej
Jeg har købt en computer på Internettet. Når jeg forsøger at ringe til
butikken, får jeg at vide af en telefonsvarer, at det kun er en
internetbutik, hvorfor jeg skal e-mail'e til dem.

Hvordan står jeg juridisk, hvis der sker noget med min computer om f.eks. 6
måneder? Man kan måske forestille sig, at firmaet ikke reagerer på mine
e-mails - og derfor er umulig at komme i kontakt med....

Mvh Jan Andreasen

Fra : Gerner

Dato : 09-01-04 02:05

On Thu, 8 Jan 2004 22:04:01 +0100, "Jan Andreasen" <affaldspost@get2net.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

> [...]
>butikken, får jeg at vide af en telefonsvarer, at det kun er en
>internetbutik, hvorfor jeg skal e-mail'e til dem.

Står der navn og adresse på butikken på websiden ? Hvis der gør, har du så
tjekket med fagbogen om den passer ?

>Hvordan står jeg juridisk, hvis der sker noget med min computer om f.eks. 6
>måneder? Man kan måske forestille sig, at firmaet ikke reagerer på mine
>e-mails - og derfor er umulig at komme i kontakt med....

Jeg synes du skal give websiden link til forbrugerombudsmanden.
Internetbutikker skal have visse ting stående på deres sider.

Prøv om du bliver klogere af denn side:
http://www.netuni.dk/forbrug
Den her kan sikkert også bruges.:
http://www.fbr.dk/emner/internet/nethandel/

--
Gerner
580WU/2705hrs

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 09-01-04 02:35

Jan Andreasen wrote:
> [...]
> f.eks. 6 måneder? Man kan måske forestille sig, at firmaet ikke
> reagerer på mine e-mails - og derfor er umulig at komme i kontakt

Her er en side beregnet til hr og fru Danmark om nethandel
www.net-tjek.dk kig under "For erhvervsdrivende" - "Hjemmesiden"

Vil du fortælle hvilken butik?

Hvis du ikke kender www.edbpriser..dk så kan den kun anbefales, der kan
du også få en ide om tidligere kunder har være tilfredse.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Jan Andreasen

Dato : 09-01-04 17:54

Hej. Det drejer sig om T-data.dk (fundet via edbpriser.dk)

Mvh Jan Andreasen

Fra : Søren

Dato : 10-01-04 00:10

"Jan Andreasen" <affaldspost@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej. Det drejer sig om T-data.dk (fundet via edbpriser.dk)
>
> Mvh Jan Andreasen

FUNDET PÅ T-DATA's hjemmeside
KIK ordentlig efter næste gang

Firmanavn :T-Data V/Tom Hansen

Adresse : Stagetornsvej 6

Post Nr og By : 3600 Frederikssund

CVR Nr. : 26 90 75 78

Telefon : 50 501 101

Giro Nr. : 10022010

Bank forbindelse : BG Bank

Konto Nr. : 1532 10023092

Kontakt
Generelle spørgsmål : info@t-data.dk

Salgsafdelingen : salg@t-data.dk

Teknisk afdeling : support@t-data.dk

Bogholderiet : regninger@t-data.dk

Webmaster : webmaster@t-data.dk

Fra : Jess Møller

Dato : 10-01-04 00:22

"Søren" <Sbolten@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Jan Andreasen" <affaldspost@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> FUNDET PÅ T-DATA's hjemmeside
> KIK ordentlig efter næste gang

Smukt, og du skulle måske læse indlægget engang!
Han har et nummer, men får kun en telefonsvare, doh!

Jess Møller

Fra : Jan Andreasen

Dato : 10-01-04 11:56

Tak for dit ellers fyldige svar, men hvis du læser indlægget ordenligt en
anden gang, så havde du ikke behøvet at bruge tid på at kopier div. ting -
men i stedet svare på mit spørgsmål.

Jan

Fra : Henning Makholm

Dato : 10-01-04 13:57

Scripsit "Jan Andreasen" <affaldspost@get2net.dk>

> Tak for dit ellers fyldige svar, men hvis du læser indlægget ordenligt en
> anden gang, så havde du ikke behøvet at bruge tid på at kopier div. ting -
> men i stedet svare på mit spørgsmål.

Svaret på dit spørgsmål var at der er en postadresse som du kan sende
papirbreve til. Der er ikke noget krav om at internetbutikker skal
kunne kontaktes telefonisk. Derimod skal de have en postadresse, og
den har du nu fået.

--
Henning Makholm "Er det det med pingvinen?"