/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Livstid?
Fra : Anders Houmark


Dato : 08-01-04 19:14

Hej
Jeg undrede mig lige i forgårs da jeg så TV Avisen (eller var det
Nyhederne?).. Men ihvertfald fik de sagt, at en person gik fra livstid til
16 års fængsel. Øh jeg troede at livstid /var/ 16 år?

Et tillægsspørgsmål: Palle Sørensen (ham politimorderen) sad inde i 40(?)
år.. Hvordan kan dette lade sig gøre, hvis vi maksimalt har 16 års
fængselsstraf?

På forhånd mange tak for svar.


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk



 
 
Rune Wold (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Rune Wold


Dato : 08-01-04 19:10

Anders Houmark wrote:

[klip]

> Jeg undrede mig lige i forgårs da jeg så TV Avisen (eller var
> det Nyhederne?).. Men ihvertfald fik de sagt, at en person gik
> fra livstid til 16 års fængsel. Øh jeg troede at livstid /var/ 16 år?

Livstid er livstid.

> Et tillægsspørgsmål: Palle Sørensen (ham politimorderen) sad
> inde i 40(?) år.. Hvordan kan dette lade sig gøre, hvis vi
> maksimalt har 16 års fængselsstraf?

Jeg ved ikke, hvilken straf Palle Sørensen rent faktisk fik, men eftersom
han har siddet inde i 40, virker det tilforladeligt at regne med, at han fik
livstid, hvorefter han blev prøveløsladt efter 40 år.

/Rune Wold





Mads Vestergaard (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Mads Vestergaard


Dato : 08-01-04 20:07


>
> Jeg ved ikke, hvilken straf Palle Sørensen rent faktisk fik, men eftersom
> han har siddet inde i 40, virker det tilforladeligt at regne med, at han
fik
> livstid, hvorefter han blev prøveløsladt efter 40 år.

Palle Sørensen fik 33 års fængsel fra 1966 til 1999. Fra 1995 til 1999 til
afsoning i åbent fængsel.

Mvh

Mads Vestergaard
>
>
>
>



Kurt B. Andersen (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 08-01-04 20:37

Men ihvertfald fik de sagt, at en person gik
> > fra livstid til 16 års fængsel. Øh jeg troede at livstid /var/ 16 år?
>
> Livstid er livstid.
>
Grunden til at en del tror, at livstid er 16 år, er at mange rent faktisk
benådes ca. efter dette antal år. Officielt er det ikke således, men
maxstraffen udmålt i år er 16 år, og hvis ikke pgl. opfører sig fuldstændig
umuligt vil pgl. typisk blive prøveløsladt efter 12 år. Så derfor lugter en
benådning efter 16 år i hvert fald til at være en større straf end 16 år.

Kurt



Georg (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Georg


Dato : 08-01-04 20:51

OT:

Ja, her i blødsødenhedsdanmark er livstid altså ikke livstid. Ikke engang
hvis man slår 4 politifolk ihjel. Så til alle perkerne: I kan bare opføre
jer som I har lyst til. I kan oprovokeret stikke folk ned, brænde huse og
biler af, udøve gruppevoldtægter, ja hvad I har lyst til. Her i Landet,
straffes I næsten ikke for ugerningerne.

Georg

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
news:3ffdb17a$0$69905$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Men ihvertfald fik de sagt, at en person gik
> > > fra livstid til 16 års fængsel. Øh jeg troede at livstid /var/ 16 år?
> >
> > Livstid er livstid.
> >
> Grunden til at en del tror, at livstid er 16 år, er at mange rent faktisk
> benådes ca. efter dette antal år. Officielt er det ikke således, men
> maxstraffen udmålt i år er 16 år, og hvis ikke pgl. opfører sig
fuldstændig
> umuligt vil pgl. typisk blive prøveløsladt efter 12 år. Så derfor lugter
en
> benådning efter 16 år i hvert fald til at være en større straf end 16 år.
>
> Kurt
>
>



Mads Vestergaard (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Mads Vestergaard


Dato : 08-01-04 21:15


> Ja, her i blødsødenhedsdanmark er livstid altså ikke livstid. Ikke engang
> hvis man slår 4 politifolk ihjel. Så til alle perkerne: I kan bare opføre
> jer som I har lyst til. I kan oprovokeret stikke folk ned, brænde huse og
> biler af, udøve gruppevoldtægter, ja hvad I har lyst til. Her i Landet,
> straffes I næsten ikke for ugerningerne.

Sådan noget diskuteres i dk politik grupperne og ikke i dk videnskab jura

Mads Vestergaard



Kristian Storgaard (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 08-01-04 21:00

"Anders Houmark" skrev 08.01.2004 19:13:

> Hej
> Jeg undrede mig lige i forgårs da jeg så TV Avisen (eller var det
> Nyhederne?).. Men ihvertfald fik de sagt, at en person gik fra livstid til
> 16 års fængsel. Øh jeg troede at livstid /var/ 16 år?
>
> Et tillægsspørgsmål: Palle Sørensen (ham politimorderen) sad inde i 40(?)
> år.. Hvordan kan dette lade sig gøre, hvis vi maksimalt har 16 års
> fængselsstraf?

http://www.usenet.dk/oss/dk.videnskab.jura/#4.2

/kristian


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste