Ø Rundtur i Grækenland ??
Fra : Peter Jensen

Dato : 08-01-04 18:45

Min kæreste og jeg kunne godt tænke os en ferie som følger:

Flyve til Grækenland, derefter sejle rundt mellem ø'erne. Gerne mulighed for
at stå af og på efter eget ønsker, og flyve hjem. Kan man ikke stå af og på
efter behov, vil en fastlagt tur også være ok.

Nogle danske rejsebureauer som udbyder denne form for rejse, eller hvordan
kan jeg evt. selv lave denne tur ?

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 08-01-04 23:29

Hej Peter og kæreste.

Det lyder som en glimrende ide. Jeg har selv gjort dette et par gange sammen
med en kammerat.
Og den ene gang med en fantastisk spændende afstikker til Tyrkiet! Rent
praktisk fløj vi til Athen.
Fandt et hotel for et par nætter. To derefter toget ud til Piræus havn. Og
så hvad der sejlede.
Første gang tog vi natfærgen til Kreta (fed ø, med masser af spændende ting
at se)
Derfra videre til Santorini, Naxos og Paros. Intet arrangeret hjemmefra. Det
er simpelthen så nemt
bare at tage afsted. Det græske Øhav er gearet til den slags turisme!!

Anden gang jeg var afsted hed turen Athen, Kos, Bodrum (Tyrkiet - hvor vi
lejede en bil øg kørte rundt i en uge) Samos og tilbage til Athen igen.

Jeg kan kun sige GOD TUR

Venlig hilsen
Carsten

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 09-01-04 00:10

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> wrote in

> Nogle danske rejsebureauer som udbyder denne form for rejse, eller
> hvordan kan jeg evt. selv lave denne tur ?

Jeg kan kun tilslutte mig Carstens lovprisning af denne form for ferie - det
er super og man kan ændre den under vejs hvis man skulle få lyst. Jeg var på
øhopning med min kæreste og på et tidspunkt kom vi til en kedelig ø, hvor vi
egentlig havde bestemt os for at blive i 5 dage, men vi rejste videre efter 2
og tilbragte så bare et par ekstra dage på den næste ø..

Vi havde på forhånd bestilt flybilletterne (selvfølgelig) og da vi ankom til
lufthavnen tog vi bussen til Piræus hvor alle bådene til de græske øer afgår
fra. På forhånd havde vi studeret fartplanerne for ruterne på nettet og havde
bestemt os for nogle øer vi gerne ville besøge. Jeg mener at kunne huske at
man kan købe nogle pas så man kan sejle x antal gange over en periode på x
uger, men du må ikke holde mig op på det. Det er en dejlig ukiompliceret form
for ferie, hvis man selv kan lide at arrangere. Du køber en flybillet, en
billet til den første båd eller et bådpas og så rejser du til den første ø og
finder dig et sted at bo - enten privat, på hostel eller på campingplads.

Du kan hente mere inspiration og faktuel information i en rejsebog - der er
lavet nogle stykker om øhopning i Grækenland.

Fx http://shop.lonelyplanet.com/product_detail.cfm?productID=2003&rgnID=4
&rgn=Europe&countryID=16&country=Greece&subcountryID=494&subcountry=Greek%
20Islands&

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Peter Jensen

Dato : 09-01-04 08:14

Ét spg. til både Carsten & Kenneth:

Hvorlang tid brugte I på turen ? Er det 2 uger eller 5 uger
eller.....................?? Hvad vil I sige en minimum ?

/Peter

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 09-01-04 10:51

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> wrote in news:3ffe54a4$0$144
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hvorlang tid brugte I på turen ? Er det 2 uger eller 5 uger
> eller.....................?? Hvad vil I sige en minimum ?

Vi brugte 3 uger, men jeg vil sige at mit eget minimum ville være 2 uger. Man
bruger omkring 1 døgn på at komme fra DK til man ankommer på den første ø
(selvfølgelig afhængig af hvor langt man skal sejle fra Piræus for at komme
til den første ø). Det lyder umiddelbart som en lang rejse, men for mig
startede ferien da vi ankom til Grækenland. Sejlturen ud til øerne er ren
afslapning i solen på dækket

http://www.greekislandhopping.com/ - her kan du finde en oversigt over afgange
fra Piræus, men jeg kan huske at vi brugte en side der var "mere officiel".

Prøv også Links sektionen på denne side - der var mange links..

Skriv igen hvis du har flere spørgsmål...

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-01-04 09:34

TAK for info.

Hvad koster det at rejse rundt mellem ø'erne ? Hvad brugte du ALT I ALT på
én uge, her tænker jeg på færgebillet, overnatning og forplejning, bare et
cirka tal

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 11-01-04 22:48

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> wrote in news:3fffb8e4$0$201
> [...]

> én uge, her tænker jeg på færgebillet, overnatning og forplejning, bare et

Uha, det er omkring 5 år siden vi var afsted, så det husker jeg faktisk ikke,
hverken de enkelte eller det totale beløb. Jeg er ret sikker på at der i fx
Lonely Planet bogen står hvad man kan forvente af priser - det gør der i alle
de andre LP bøger jeg har..

Check også ->

http://www.lonelyplanet.com/destinations/europe/cyclades_islands/
og forum på lonelyplanet.com.

Vi var glade for Naxos og Santorini.

Fra : Oda

Dato : 17-01-04 14:18

Klik in på www.leros.dk
Der er dejligt på Leros. Køb billige tickets by Apollo. Tag båden videre det
er ikke spor besværligt ellers bare skriv.

Hilsen
Oda