Tekstfade - hvordan?
Fra : Jesper Holm

Dato : 08-01-04 18:10

Hvordan kan jeg nemmest lave en alm. tekst der fader ud fra
alpa'en??

Fx i frame 10 er den usynlig (0% alpha) og i frame 20 helt synlig
(100% alpha)...

Jeg vil være meget taknemmelig for al hjælp.

Med venlig hilsen
Jesper Holm

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bo Dudek

Dato : 08-01-04 20:11

>Hvordan kan jeg nemmest lave en alm. tekst der fader ud fra
>alpa'en??
>
>Fx i frame 10 er den usynlig (0% alpha) og i frame 20 helt synlig
>(100% alpha)...

1) indtast teksten i frame 1 på scenen

2) stil dig i frame 20 og tryk f5

3) højreklik på en vilkårlig frame imellem frame 1 og 20

4) vælg 'create motiontween'

5) stil dig i frame 20 og tryk f6

6) stil dig i frame 1

7) tryk een gang på tekstfeltet på scenen

8) åbn din properties palette

9) under 'color' i paletten vælger du 'alpha' og sætter den til 0

10) voila!

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk