FORD Sierra- teknik
Fra : ERLO

Dato : 08-01-04 14:54

Hej gruppe
På en FORD Sierra 1,6 /89 som jeg har stående ( uden mystiske lyde ) er der,
når motoren går i tomgang, et enormt sug, der hvor olieen hældes på motoren,
..
Problemet med bilen er at den ryger temmelig meget. Kan det være fordi suget
fra indsugningsmanifolden er for kraftigt - altså en eller anden ventil som
er gået i u-du??
Med venlig hilsen
ERLO

Fra : Tom

Dato : 08-01-04 15:46

> [...]
suget
> fra indsugningsmanifolden er for kraftigt - altså en eller anden ventil

Tja ved ikke....men måske er der noget galt med krumtapventilationen
....PCV-filter (Positive Crankhouse Ventilation).
Ellers er paraplyerne nok utætte og skal skiftes.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK