Alternative ting i Bangkok?
Fra : Koeffe

Dato : 08-01-04 14:35

Hej. Jeg skal her i starten af marts til Bangkok for anden gang. Da det er
anden gang _har_ jeg set alt det dér man skal se - templer - sejlet på
floden osv. Nu vil jeg bare gerne vide om ikke der er noget nyt og
spændende, som jeg burde se? Det flydende marked fik jeg ikke set sidste
gang, og det kunne da godt være jeg vil se det; det er bare lige det med at
man skal sætte en hel dag af til det - er det det værd? Hvad burde jeg
ellers se?

--
Koeffe

Fra : Per Christiansen

Dato : 08-01-04 18:15

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> man skal sætte en hel dag af til det - er det det værd? Hvad burde jeg

Prøv lige som et alternativ, at spise på The Oriental - KÆMPE oplevelse men

lidt dyrt.

MVH

PERC

Fra : Jette

Dato : 09-01-04 20:26

> Prøv lige som et alternativ, at spise på The Oriental - KÆMPE oplevelse
men

> lidt dyrt.

Ja, eller drik eftermiddagste i The Authors' Lounge på The Oriental. Det kan
varmt anbefales (og man er bestemt ikke sulten, når man går derfra!)

Jette

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 09-01-04 10:12

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> wrote in message
> [...]
at
> man skal sætte en hel dag af til det - er det det værd? Hvad burde jeg

Hej,

Well, Talat Narm eller det flydende marked bør vel ses, selvom det er
temmeligt turistet. Ikke alene skal du sætte en dag af til det, du skal også
tidligt op :) En times kørsel uden for Bkk ligger Damnoen Saduak, hvor der
er et stort flydende marked, som de fleste besøger.
Hvad med Chatuchak Weekend marked? Det er absolut en oplevelse. Hvis du ikke
finder varen her, findes den ikke.
Afhængigt af hvor du opholder dig i bkk, kan du tage skytrain dertil. Nemt,
hurtigt, billigt og ingen bilkøer.

Du siger du har sejlet på floden? Har du set the Royal Barges, altså de
processionsbåde, der bruges til kroningsceremonier m.m. Også en ide.
Har du besøgt Khao San Road området? Backpacker ghettoen? Der kan man altid
slå et par timer ihjel.
Hvad med Panthip plaza med alskens computerspil/software, PSX, X-box, DVD
altsammen piratkopier for 100-200 bht.
Nattelivet: Har du set Patpong, Soi Cowboy el. Nana Entertainment Plaza?
Mange besøger disse områder for at se hvad der sker uden at selv at deltage
i "festlighederne".
Nationalmuseet ved Sanarm Luang, der ligger tæt ved Wat Phra Kaew eller
Grand Palace er også interessant synes jeg ihvertfald.

God tur.
mvh
Michael Christoffersen

Fra : Kevin

Dato : 09-01-04 10:30

09/01/04 10:11Michael Christoffersen Skrev

> Har du set Patpong, Soi Cowboy el.

Med mindre man vil støtte sextourisme, er der ingen grund til at opsøge
disse steder.
Vh Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 09-01-04 10:38

"Kevin" <skovaleen10nospam@nospamos.dk> wrote in message
> 09/01/04 10:11Michael Christoffersen Skrev

> Med mindre man vil støtte sextourisme, er der ingen grund til at opsøge
> [...]
Hvorfor vidste jeg bare at der ville komme sådan en PC kommentar?
Som jeg udtrykkeligt skrev, kan man meget vel besøge disse områder uden at
"deltage" og dermed uden at lægge nogen penge i kassen.
Jeg går ud fra at du dermed også vil afstå fra at besøge Myanmar for ikke at
støtte den brutale militærjunta el. Laos for ikke at støtte det
undertrykkende kommunistregime?

Michael Christoffersen

Fra : Kevin

Dato : 09-01-04 15:34

09/01/04 10:38Michael Christoffersen Skrev

> Hvorfor vidste jeg bare at der ville komme sådan en PC kommentar?

Hvad mener du med det?

Jeg mener bare at det er usansynligt at både patpong og soi cowboy
fortsætter med at eksistere hvis Touristerne holder sig væk, og det
retførdiggør vel ikke sexslaveri at man også kan købe alt muligt andet, her
er der altså een reel mulighed for at gøre noget ved et problem, hvorimod
der højest sansynligt ikke er så meget at gøre ved hverken regimet i myanmar
eller kina ved at blive væk.
Ikke at jeg har tænkt mig at tage nogen af stederne hen af den grund.

VH Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 09-01-04 17:25

> [...]
her
> er der altså een reel mulighed for at gøre noget ved et problem,

Hej Kevin,

Politisk korrekthed er fin, blot den ikke bliver overdrevet.
Nu bruger du udtrykket sexslaveri, tydeligvis uden at kende
problemstillingen. Men okay, overdrivelse fremmer forståelsen.
Hvis turisterne holder sig væk fra disse områder vil de ophøre med at bestå
i den form de er nu. Det er der ingen tvivl om.
Et kvalificeret gæt på, hvor "arbejdskraften" ender er i thai-bordeller
istedet. Og så er de da først kommet fra asken til ilden - I kid you not!

Den del af sexindustri som er synlig for turister er kun toppen af
isbjerget, langt den største del er for lokale og foregår bag lukkede døre i
coffee shops, arp op nuat massage klinikker, Song - deciderede bordeller,
barbershops you name it.
Denne del er iøvrigt også langt mere hardcore end den scene der udspiller
sig i turistområderne. Her skal de "servicere" op til et dusin om dagen, og
man hører jævnligt i de thailandske medier, hvordan pigerne i nogle
"etablissementer" ikke nødvendigvis er der af fri vilje.
Jeg forsøger ikke at forsvare denne industri, blot ser jeg ikke noget
forkert i som turist at gå igennem fx the Pong og se hvad der foregår.

Men nu er denne tråd da vist kommet gevaldigt på afveje, hvilket delvis er
min skyld, og det beklager jeg.
Blot påskønner jeg ikke af bedrevidende at få at vide, hvad jeg bør gøre
eller ikke gøre.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Thom0603

Dato : 11-01-04 14:33

"Kevin" skrev d. 09-01-04 15:34 dette indlæg :
> 09/01/04 10:38Michael Christoffersen Skrev
>
> Jeg mener bare at det er usansynligt at både patpong og soi cowboy
> fortsætter med at eksistere hvis Touristerne holder sig væk,

Der er lige et par ting man skal vide for at forstå hvorfor det lige er
blevet Thailand der er blevet sexmagnet. For Thailand har faktisk en
lang tradition for lige netop prostitution. Faktisk mener jeg at omkring
halvdelen af alle de thailandske prostituerede betjener udelukkende
Thaier. Så at tro at det holder næsten helt op selv hvis ingen turist
ikke benyttede sig af det er forkert.

Så markedet var der også før turisterne kom, det er bare blevet udvidet
med tiden og jeg er da sikkert på at det ikke er sjovt at være en af de
piger der har det job.

Thomas

http://www.kandu.dk/

Fra : Kevin

Dato : 11-01-04 15:54

11/01/04 14:33Thom0603 Skrev

> Så at tro at det holder næsten helt op selv hvis ingen turist
> ikke benyttede sig af det er forkert.

That might be very well
Men jeg henviser til 2 konkrete steder hvor thaier ikke køber sex fordi det
både er for dyrt og for farligt for dem.
Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad thaier kunne gøre eller hvad de gør,
bare sige at jeg mener at opfordre andre til at komme på patpong og soi
cowboy i en nyhedsgruppe i dk er uanstændigt, men det kunne du vel heller
ikke drømme om at gøre?
Vh kevin

--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Thomas Eriksen

Dato : 11-01-04 23:27

> That might be very well
> Men jeg henviser til 2 konkrete steder hvor thaier ikke køber sex fordi
det
> både er for dyrt og for farligt for dem.

Ja men lad os nu lige prøve og forholde os til hvad der bliver sagt. Der
bliver ikke anbefalet at besøge en prostitueret blot at besøge området. Jeg
har meget svært ved at se hvordan man kan opretholde sex trurismen ved at
besøge område men ikke benytte sig af tjenesterne. Hvis alle bare kiggede så
ville der helller ikke være grund til at opretholde alle de barer og pigerne
ville ikke have nogen at sælge deres krop til.

> [...]
> bare sige at jeg mener at opfordre andre til at komme på patpong og soi
> cowboy i en nyhedsgruppe i dk er uanstændigt, men det kunne du vel heller

Jeg har aldrig besøgt Soi Cowboy så den vil jeg ikke anbefale at besøge, men
da jeg har set at patpong ikke bare er ludere fra ende til anden vil jeg
ikke have noget imod at anbefale den. jeg synes at man skal forholde sig til
tingene som de er ikke som de burde være i den idielle verden. Der er vel
trods alt ikke nogen tvivl om at dem der vil finde og betale for den slags
ydelser nok skal finde dem uanset hvad. Så at anbefale folk at kigge uden at
deltage ser jeg ikke noget galt i.

Thomas

Fra : Thom0603

Dato : 09-01-04 10:43

"Kevin" skrev d. 09-01-04 10:30 dette indlæg :
> 09/01/04 10:11Michael Christoffersen Skrev

> Med mindre man vil støtte sextourisme, er der ingen grund til at
opsøge
> disse steder.

Nu har jeg ikke set Nana plaza eller Soi Cowboy men jeg var meget
overrasket da jeg besøgte Patpong for det er absolut ikke kun sex man
kan købe der. Der er også meget natteliv og et marked hvor man kan købe
alt muligt.

Jeg havde forestillet mig at det var et sted med ene sex butikker og
ludder fra ene ende til anden (og hvor blev jeg skuffet for jeg
havde jo hørt så meget derfra.

Thomas

http://www.kandu.dk/

Fra : Kevin

Dato : 09-01-04 15:37

09/01/04 10:43Thom0603 Skrev

> [...]
>
> Jeg havde forestillet mig at det var et sted med ene sex butikker og
> ludder fra ene ende til anden (og hvor blev jeg skuffet for jeg

Alt hvad du kan købe på patpong kan købes alle andre steder i Bankok, så du
vælger at være med til at opretholde et sexslavemarked som oven i købet er
en toristattrktion, ved at holde liv i det, og ikke at tage fstand fra det,
men tværtimod rtfædiggøre det!

VH Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-01-04 18:29

On Fri, 09 Jan 2004 15:37:15 +0100, Kevin
<skovaleen10nospam@nospamos.dk> wrote:

>så du vælger at være med til at opretholde et sexslavemarked

Nu er det anden gang du bruger det ord. De kvinder der betjener
turister er ikke slaver. Mens vi er ved det: prostitution i regionen
er ikke et resultat af turismen. Min udgave af Lonely Planet anslår at
mindst 95% af prositutionen i Thailand er rettet mod thaimænd. Michael
har forklaret at forholdene der er langt værre en i den del af
branchen der retter sig mod turister.

Det er ikke et forsvar for "sexturisme" som jeg heller ikke bryder mig
om. På den anden side er der grænser for hvor meget jeg vil moralisere
over hvad _voksne_ mennesker foretager sig sammen. Og jeg kan især
ikke hidse mig op over at nogle går ind og ser lidt gogo eller strip.

På et punkt er jeg ikke enig med Michael: Jeg finder ikke emnet
offtopic.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Kevin

Dato : 10-01-04 10:08

09/01/04 18:28Peter Loumann Skrev

> [...]
> ikke hidse mig op over at nogle går ind og ser lidt gogo eller strip.
>
> På et punkt er jeg ikke enig med Michael: Jeg finder ikke emnet

Selvfølgelig er det slaver.
Og jeg vil uanset hvad mene at voksne ansvarlige mænd må lære at styre deres
behov, prostution er ikke et valg, og det skal være ulovligt at købe sex,
som det er i sverige, det er noget der hjælper.
Vi er ansvarlige for hvad vi gør som rejsende, selvom man stener mennesker i
negeria,er det vel ikke ensbetydende med at rejsende frit kan gøre det
samme?
Så glem lige dobbeltmoralen lidt og lad være med at støtte prostitution
under nogen form nogen steder.

Og selvfølgelg er denne tråd ikke offtopic.

Ellers må man jo læse fundsatsen igen.

VH Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Thom0603

Dato : 11-01-04 14:33

"Kevin" skrev d. 09-01-04 15:37 dette indlæg :
> [...]

købet er
> en toristattrktion, ved at holde liv i det, og ikke at tage fstand fra

Undskyld jeg siger det, men nu ligger patpong lige midt mellem stakkevis
af hoteller så hvis man bor på et af de hoteller må man altså ikke købe
de ting der er på markedet hvor man bor? Det vil sige at de thai'er der
lever af touristerne ikke må tjene penge bare fordi der ligger
sexbutikker lige vedsiden af? Jeg er helt uenig med dig at man
opretholder sex tourismen ved at benytte de markeder eller barer (ja der
findes også almindelige barer) der også ligger i området.

Det er et gammel kendt faktum at hvor der er hoteller er der
prostituerede det er der også her i danmark. Hvis efterspørgslen er der
så skal mulighederne nok også være der. Jeg skal ikke gøre mig klog på
om det er sex slaver der arbejder den slags steder, men jeg tror nu at
en stor del af dem der arbejder der selv har valgt det. Du kan så
diskutere om det er frivilligt hvis alternativet er fattigdom, men det
er vel ikke så forskelligt fra de piger der rejser til danmark for at
blive gift med en dansk mand. Jeg ved at de thailandske myndigheder
faktisk gør noget for at komme denne tourisme til livs, feks har de
indskrænket åbningstiderne i barerene men der er lang vej endnu.

Personligt benytter jeg mig ikke af den slags tilbud, jeg kommer ikke
til landet for at få sex, den slags ordner jeg med min kæreste. Jeg
kommer til landet for at besøge familie og ja min kæreste er fra
thailand og nej jeg mødte hende ikke på en bar (whell det gjorde jeg
faktisk men det var nu i danmark til en nytårsfest .

Så jeg deler ikke din holdning for jeg tror ikke på at jeg ved at blive
væk ændrer noget andet end dem der sælger deres varer ikke tjener penge
på mig.

Thomas

http://www.kandu.dk/

Fra : Kevin

Dato : 11-01-04 15:50

11/01/04 14:33Thom0603 Skrev

> men jeg tror nu at
> en stor del af dem der arbejder der selv har valgt det.

Tjaah den holdning er jo desværre udbredt måske for at kunne holde tanken
ud?
Ønsker du for dine egne børn eller venner at de vælger denne profession som
det jo så må være efter din mening? Hvis det er et frit valg.

Den oprindelige diskussion handler ikke om de tilstødende markeder der
findes hvor der er sextourisme, men om det er god ide at opfordre kommende
tourister til at opsøge dise steder for lige at se hvad der sker, som
formuleringen var!, der herskede ikke tvivl om at det var en opfordring til
at se på sexmarkedet!!
Og det finder jeg uanstændigt

VH Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Thomas Eriksen

Dato : 11-01-04 23:33

> Tjaah den holdning er jo desværre udbredt måske for at kunne holde tanken
> ud?

Jeg tror nu de færreste der benytter den slags bekymrer sig så meget om det.

> Ønsker du for dine egne børn eller venner at de vælger denne profession
som
> det jo så må være efter din mening? Hvis det er et frit valg.

Nej naturligvis gør jeg ikke det men det er sagen uvedkommende. Hvis min
datter en dag skulle vælge det fag så er der vel næppe noget jeg kan gøre
for at ændre hendes mening om det. Jeg kan være nok så meget imod det men
hvis hun af en eler anden årsag vælger det job så må jeg jo bare prøve at
acceptere det.

> [...]
> tourister til at opsøge dise steder for lige at se hvad der sker, som
> formuleringen var!, der herskede ikke tvivl om at det var en opfordring

Jeg mener at så længe at folk ikke bryder loven i hverken Danmark eller
Thailand (jeg skal dog indrømme at jeg er lidt i tvivl om det er lovligt i
Thailand idag) så kan jeg ikke se noget galt i at man besøger områderne. det
må så være op til den enkelte's samvittighed om man vil deltage i den slags.

Thomas

Fra : Kevin

Dato : 12-01-04 10:01

11/01/04 23:33Thomas Eriksen Skrev

> Nej naturligvis gør jeg ikke det men det er sagen uvedkommende. Hvis min
> datter en dag skulle vælge det fag så er der vel næppe noget jeg kan gøre
> for at ændre hendes mening om det.

Tjaah

Så er vi bare komplet uenig i hvad det vil sige at være forældre og
ansvarligt menneske, men det må jeg jo acceptere.
Vh kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Thom0603

Dato : 12-01-04 10:18

"Kevin" skrev d. 12-01-04 10:01 dette indlæg :

> Så er vi bare komplet uenig i hvad det vil sige at være forældre og
> ansvarligt menneske, men det må jeg jo acceptere.

Hvad er det dog for noget pjat at komme med? Tror du realistisk at man
som forældre har nogen reel mulighed for at påvirke hvad ens voksne børn
gør? Det eneste vi kan gøre er at gennem deres opvækst at give dem nogle
moral begreber og støtte der gør at de ikke styrer i den retning. Men
sagen er den at hvis ens børn vil gøre den slags så skal de nok finde ud
af det selvom mor og far er imod det. Min moral siger så at skulle det
ske, og det håber jeg da ikke det gør, så må jeg jo prøve at acceptere
det da alternativet vel kun er at ikke se min datter mere.

Men jeg ville da gerne vide hvad det er jeg skulle gøre? låse hende inde
i kælderen til hun er gammel og rynket?

http://www.kandu.dk/

Fra : Kevin

Dato : 12-01-04 10:45

12/01/04 10:18Thom0603 Skrev

> Men jeg ville da gerne vide hvad det er jeg skulle gøre? låse hende inde
> i kælderen til hun er gammel og rynket?

Ved at acceptere prostitution som et fag, og ved ikke at tage afstand fra
det på alle kvinders vegne, påvirker du jo dine børn og forsøger jo også at
påvrke mig til at mene noget andet om dette emne.
Jeg mener bare at de holninger vi har til sextourisme selvfølgelig også
afspejler vores moral og vores kønsopfattelse, og her er jeg bare så
hamrende vred over at mænd mener at det er acceptabelt at ydmyge og
nedværdige kvinder for at have sex med dem.
Moral bliver bare først rigtig tydelig når man sætter sig i vedkommendes
sted, og så bliver det lige pludselig ikke så acceptabelt, men dig om det.
Eller dine børn er måske bedre end thaipigerne, som ikke har en chanse for
at gøre noget ved deres situation fordi 90% af dem kommer fra det nordlige
fattige tahiland og er solgt af deres foræøldre til at arbejde gratis i de
første år for at tjene ders pris ind?

Vh kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Thom0603

Dato : 12-01-04 11:06

"Kevin" skrev d. 12-01-04 10:45 dette indlæg :

> [...]
nordlige
> fattige tahiland og er solgt af deres foræøldre til at arbejde gratis

Nå nu gider jeg ikke høre på det pjat mere, prostitution er et lovligt
fag i Danmark og det har jeg ikke noget imod. Prostitution har altid
eksisteret og vil altid eksistere. Jeg går ikke ind for at gøre det
ulovligt hverken her eller andre steder. Netop fordi at det ulovlige
ikke stopper det i at ske og derfor må den eneste vej frem være at gøre
det lovligt så det kan ske under ordnede forhold. Kun af den vej undgår
man at kvinderne udnyttes at lyssky bagmænd.

Ved at gøre det ulovligt eller drive klapjagt på kvinderne og kunderne
sørger man kun for at en gruppe af piger som i forvejen ikke har det for
godt bliver nød til at gå under jorden og levere deres ydelser der.

At du så igen hiver dine ubegrundede påstande om at næsten alle er sex
slaver gør det ikke bedre.

Det var sidste ord herfra for nu synes jeg at den er kørt langt nok ud.
Du har en anden holdning godt for dig men det gør ikke mig til en
amoralsk idiot der ikke forstår at opdrage mine børn.

Thomas

http://www.kandu.dk/

Fra : Kevin

Dato : 12-01-04 14:17

12/01/04 11:06Thom0603 Skrev

> Prostitution har altid
> eksisteret og vil altid eksistere.
Ligesom grov vold?
Færdselsovertrædelser?
pædofili?
osv osv
Det viser igen bare at du ikke forstår hvad det handler om, nemlig at du
selv tager et ansvar for den verden du er i, og selvfølgelig er det vigtigt
at vi som samfund gør en indsats for at afskaffe dette uciviliserede
forehavende.

> Ved at gøre det ulovligt eller drive klapjagt på kvinderne og kunderne
> sørger man kun for at en gruppe af piger som i forvejen ikke har det for
> godt bliver nød til at gå under jorden og levere deres ydelser der.
Jeg mener vi skal starte med at gøre det ulovligt at købe sex, på den måde
går det ud over køberne, man kunne også fortografere dem og offentliggøre
billederne, det har haft enorm efekt i Norge.
Dog ikke fra samfundets side, men fra en aktivistgruppes.

> Det var sidste ord herfra for nu synes jeg at den er kørt langt nok ud.
> Du har en anden holdning godt for dig men det gør ikke mig til en
> amoralsk idiot der ikke forstår at opdrage mine børn.
Jeg ved ikke om du ikke forstår at opdrage dine børn, det har jeg ikke
udtalt mig om.

VH Kevin

--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Thom0603

Dato : 12-01-04 14:59

"Kevin" skrev d. 12-01-04 14:17 dette indlæg :

Damm jeg troede ellers jeg kunne lade være med at kommentere det, men
desværre ikke.

>Ligesom grov vold?
>Færdselsovertrædelser?
>pædofili?
>osv osv

Som sjovt nok alle er forbudte ved lov.

> [...]
vigtigt
>at vi som samfund gør en indsats for at afskaffe dette uciviliserede

Nej det viser at du ikke forstår hvad andre folk med en anden mening end
din egen mener. Jeg mener at sålænge kvinderne selv vælger at tage det
job så er der ikke noget galt med at gøre købe deres ydelser. Hvis man
synes det er udnyttelse af kvinder så må man jo lade være med at besøge
dem.

>Jeg mener vi skal starte med at gøre det ulovligt at købe sex, på den
måde
>går det ud over køberne,

Jeg er ikke enig, jeg tror ikke på at det at gøre det ulovligt vil ændre
på noget, se bare på USA der er det i flere stater ulovligt og alligevel
foregår det ganske offentligt. Indtil folk ændrer holdning så kan du
gøre det nok så ulovligt det vil stadig foregå.

>man kunne også fortografere dem og offentliggøre
>billederne, det har haft enorm efekt i Norge.
>Dog ikke fra samfundets side, men fra en aktivistgruppes.

Ja så kan man kun håbe at de hoveder der gør det får dig en ordentlig
reprimande for brud på privatlivets fred. Det er ikke engang lovligt at
filme en hæveautomat uden for en bank og så taler du for at registrere
og offentliggøre kunder til prostituerede.

>Jeg ved ikke om du ikke forstår at opdrage dine børn, det har jeg ikke
>udtalt mig om.

Det har du da insinueret tillad mig at citere

>Så er vi bare komplet uenig i hvad det vil sige at være forældre og
>ansvarligt menneske, men det må jeg jo acceptere.

Hvis det ikke er at insinuere at jeg ikke kan opdrage mine børn så ved
jeg ikke hvad.

Det jeg oponerer mod er ikke at såfremt der er piger der tvinges ud i
prostitution så skal det for alt i verdenen stoppes. Men hvis det
foregår mellem 2 voksne mennesker der begge har accepteret vilkårene så
kan jeg ikke se noget galt i det. Og skal vi så stoppe denne offtopic
diskussion

Og ja jeg har stadig ikke noget imod at anbefale en tur til patpong og
så kan du jo opfatte det som du vil.

Thomas

http://www.kandu.dk/

Fra : Kevin

Dato : 13-01-04 08:10

12/01/04 14:59Thom0603 Skrev

> Og ja jeg har stadig ikke noget imod at anbefale en tur til patpong og
> så kan du jo opfatte det som du vil.
>
> Thomas

Jeg mener ikke det tjener noget formål at fortsætte diskussionen, jeg vil
bare lige afslutte med at jeg selvfølgelig nævnte pædofili og grov vold
fordi jeg mener at prostitution uanset hvor det er hører hjemme i samme
kategori, det er kvindundertrykkende og 90% af dem der udøver det lider af
post traumatisk disorder, her hjemme kan man få hjælp menge steder, men i
asien er der stort set ikke noget hjælp at få, så jeg vil anmode alle
rejsende om at holde sig lang langt væk.

VH Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Bent Jensen

Dato : 16-01-04 09:37

"Thomas Eriksen" wrote ...

> [...]
> må så være op til den enkelte's samvittighed om man vil deltage i den slags.

Prostitution er og har været ulovlig i Thailand siden en
militærdiktator, som selv havde 100 elskerinder (jeg gætter på, det
var Thanarat), gjorde det ulovligt for et halvt hundrede år siden. En
million kvinder kvinder var nu pludselig, fra den ene dag til den
anden, kriminelle, hvis de forsørgede sig, som de plejede. Imidlertid
er det sådan i Thailand, at love ikke nødvendigvis indføres, for at de
skal overholdes af alle. Hvis man betaler bestikkelse til myndigheder
og regeringspolitikere, kan man ofte forstætte med noget, som er
ulovliggjort. Hvis man lovliggjorde prostitution, som nogle
samfundsvidenskabeælige personer fra Chulalongkorn Universitetet har
foreslået, ville det få alvorlige økonomiske konsekvenser for en hel
del politifolk, som ville se sig afskåret fra at kræve bestikkelse.

En betydelig forretningmand inden for massagebranchen (ab orb noat),
som var kommet i konflikt med poitiet, voldte en held del postyr, da
han for et par måneder siden afslørede til nyhedsmedierne, hvor meget
han betalte ledende personer i politiet i bestikkelse, for at politiet
så gennem fingre med, at der foregik prostitution på hans
etablissementer. Det var millionbeløb, det drejede sig om.

Efter mit skøn er omfanget af prostitution i Thailand svundet stærkt
in i løbet af de seneste 20 år, fordi kvinder har fået bedre
erhvervsmuligheder. Dette er en følge af udenlandske investeringer i
landet og landets deltagelse i verdenshandelen. De sociale fremskridt
i landet afhænger af det omfang, hvori man samarbejder med udlandet,
fordi thaierne selv kun har begrænsede evner til at organisere og
arbejde på en industriel facon. Desværre kom fremskridtene med stor
forsinkelse, fordi de forskellige regeringer gennem lang tid førte en
misforstået nationalistisk politik, som gjorde det uinteressant,
omstændeligt eller umuligt for fremmede erhvervsinteresser at engagere
sig i landet. Nu er man igen ved at falde tilbage til nationalisme.

Før i tiden kunne man ofte i de thailandske aviser - navnlig de
thai-sprogede -læse om, at politiet havde foretaget raids på
horekasser, hvor kvinder og mindreårige blev holdt under slavelignende
forhold til prostitution. Det sker sjældent nu. Sådanne steder er
stort set forsvundet. Den kvindelige thailandske politiker Pavena
Hongsakul har her været meget aktiv.

En dekorativ go go dame på en go go bar for turister får vel nu ca.
1.500 baht for et enkelt knald. Hvis hun arbejdede som almindelig
fabriksarbejderske til minimaldaglønnen, ville hun tjene 165 baht om
dagen. Så jeg kan godt forstå, at hun vælger forlystelsesbranchen.

Mange danske mænd er enspændetyper, som har vanskeligt ved at finde
sexpartnere i Danmark. For at undslippe frustrationerne rejser de til
Thailand som sexturister. Det, synes jeg, er uhyre fornuftigt. Jeg har
moret mig meget over de mange grotesk fede tyske it-specialister
o.lign., jeg har set i Pattaya. De er ganske uskadelige.

Derimod er jeg naturligvis ikke tilhænger af pædofili, og straffen
herfor er også langt strengere i Thailand end i Danmark. En thailandsk
senator blev for et års tid siden idømt 16 års fængsel for sex med
14-årige piger. Man må frygte, at thailandske pædofile vil rejse til
Danmark.

Bent

Fra : Peter Loumann

Dato : 16-01-04 11:56

On 16 Jan 2004 00:36:40 -0800, kongaead@my-deja.com (Bent Jensen)
wrote:

> [...]
>foreslået, ville det få alvorlige økonomiske konsekvenser for en hel
>del politifolk, som ville se sig afskåret fra at kræve bestikkelse.

Ja, jeg har set lidt af debatten, argumenterne for legalisering
forekommer mig umiddelbart stærke.

> [...]
>thai-sprogede -læse om, at politiet havde foretaget raids på
>horekasser, hvor kvinder og mindreårige blev holdt under slavelignende

Ja. Det er mit indtryk at det så altid har drejet sig om
thai-thai-prostitution, ikke om thai-turist-prostitution.

>En dekorativ go go dame

Ja, somme af dem er aldeles nysselige.

>Hvis hun arbejdede som almindelig
>fabriksarbejderske til minimaldaglønnen, ville hun tjene 165 baht om
>dagen.

Kan man virkelig leve af det? I Bangkok?

> [...]
>moret mig meget over de mange grotesk fede tyske it-specialister
>o.lign., jeg har set i Pattaya. De er ganske uskadelige.

Eller vestlige mænd overhovedet. Alligevel ser man også tit unge
flotte udadvendte fyre købe sig en lokal ledsagerske. Måske er det
bare nemt, måske finder de noget de ikke finder hos vesteuropæiske
piger.

En nok betydelig del af kundernerne 'rejser' ikke 'som sexturister',
men lader sig spontant friste på stedet. Jeg har sågar truffet en
enkelt ung køn europæisk pige der er faldet for fristelsen.

> [...]
>herfor er også langt strengere i Thailand end i Danmark. En thailandsk
>senator blev for et års tid siden idømt 16 års fængsel for sex med

Ikke desto mindre læser man stadig nu og da om tilfælde i Thailand med
rygdækning i bestikkelse.

>Man må frygte, at thailandske pædofile vil rejse til Danmark.

He he! Danske medier ville for nylig vide at det internationale
'marked' skulle være flyttet til Cambodia. Jeg undrer mig nu over at
dette marked skulle have noget betydeligt omfang.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Kevin

Dato : 20-01-04 18:29

16/01/04 11:56Peter Loumann Skrev

Så fordi man er enspænder er det pludselig legitimt at udnytte andre
menneskers fattigdom?
Ja endda formuftigt?

Ingen vælger frivilligt prostitution, dine holdninger er simpelthen så
egoistiske og depraverede så det gør ondt.

Jeg vil opfordre dig til at blive her i landet resten af dit liv, men ikke
negang en prostitueret ken vel holde dig ud?

VH kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Peter Loumann

Dato : 20-01-04 18:45

On Tue, 20 Jan 2004 18:28:44 +0100, Kevin
<skovaleen10nospam@nospamos.dk> wrote:

>16/01/04 11:56Peter Loumann Skrev

Nej, det gjorde jeg aldeles ikke! Det fremgår også af '>>>'. Jeg
finder det groft at du tillægger mig citatet, enten det er med vilje
eller af grov uagtsomhed. Citatet er fra

som *ikke* er mit indlæg. Som det fremgår af tråden gengiver det
heller ikke min holdning. Men modsat dig kan jeg rumme at andre mener
noget andet:

>dine holdninger er simpelthen så
>egoistiske og depraverede så det gør ondt.

>Jeg vil opfordre dig til at blive her i landet resten af dit liv, men ikke
>negang en prostitueret ken vel holde dig ud?

Derved bliver dit overfald her også fejladresseret.

xfut: dk.admin.netikette

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Kevin

Dato : 21-01-04 00:23

20/01/04 18:45Peter Loumann Skrev

> [...]
> noget andet:

> Derved bliver dit overfald her også fejladresseret.

Jeg skal beklage at det ser ud som om det er dig jeg er efter, alle der har
fuldt med her, og som kan læse citaterne i sammenhæng ved vel udmærket at
det ikke er dig det er rettet i mod så svært er det heller ikke.
Jeg skal dermed ikke undlade at gøre opmæksom på at du heller ikke her tager
afstand fra uhyrlighederne, som hverken du eller din medløber ser ud til at
vide det fjerneste om.
kevin

--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-01-04 16:42

> [...]
> der har fuldt med her, og som kan læse citaterne i sammenhæng ved vel
> udmærket at det ikke er dig det er rettet i mod så svært er det

....men pga af dine manglende evner til at benytte dette medium fremstiller
du alligevel PL på en urimeligt negativ måde.

> Jeg skal dermed ikke undlade at gøre opmæksom på at du heller ikke
> her tager afstand fra uhyrlighederne, som hverken du eller din
> medløber ser ud til at vide det fjerneste om.

Og alle, der ikke aktivt bakker op om dig, er så selvforskyldte i at du
tømmer skraldespanden (om det så er bevidst eller blot skayldes manglende
beherskelse af teknikken) ud over hovedet af dem.

Fri os fra de frelste!

vh
Jan

Fra : Kevin

Dato : 20-01-04 18:32

16/01/04 11:56Peter Loumann Skrev

> Danske medier ville for nylig vide at det internationale
> 'marked' skulle være flyttet til Cambodia. Jeg undrer mig nu over at
> dette marked skulle have noget betydeligt omfang.

Ja du tror selvfølgelig ikke på noget andet end dine syge forskruede
holdninger til menneskers lidelse, om så der forgik pædofili for øjnen af
dig ville du ikke være i stand til at løfte et øjebryn.

Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Kevin

Dato : 20-01-04 18:33

16/01/04 11:56Peter Loumann Skrev

Hvad fanden er forskellen på om pædofili foregår i Thailand eller her idiot!

VH Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Peter Loumann

Dato : 20-01-04 18:51

On Tue, 20 Jan 2004 18:33:16 +0100, Kevin
<skovaleen10nospam@nospamos.dk> wrote:

>16/01/04 11:56Peter Loumann Skrev

>Hvad fanden er forskellen på om pædofili foregår i Thailand eller her idiot!

Heller ikke! Se mit svar på dit for-forgående overfald - og stands
venligst denne fejladresserede hetz.

xfut: dk.admin.netikette

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Thomas Eriksen

Dato : 09-02-04 01:38

"Peter Loumann" <me@privacy.net> wrote in message

nu gider jeg ikke komme ind i den gamle diskution men jeg vil lige bidrage
med noget selvom det er en gemmel tråd.

> Kan man virkelig leve af det? I Bangkok?

Nej faktisk ikke. Men jeg ved at det er en løn man kan rissikere at få. Jeg
kender til en pige der har fået et job i en plade butik til 200 bath om
dagen 7 dage om ugen. det med en arbejdsdag på 12 timer og hvis hun er syg
koster det penge udover det kun ikke får i løn.

Men i et land uden et rigtigt social system er man jo nød til at arbejde og
så må man sætte tærring efter det. Men det betyder generelt at man må bo
sammen med familien og at man kun lige har til dagligdagen ikke mere.

Men det er helt klart ikke nemt at klare sig, hvad ville du feks synes om at
din datter er nød til at gå ud af skolen efter 6. klasse fordi du ikke har
råd til at betale de 1-2000 kr om året det koster at fortsætte. Det er
realiteterne hvis man tjener den slags penge.

> [...]
> flotte udadvendte fyre købe sig en lokal ledsagerske. Måske er det
> bare nemt, måske finder de noget de ikke finder hos vesteuropæiske

Jeg kan da godt forstå det, de thai piger der arbejder de steder ser da også
bedre ud end gennemsnittet af danske piger (og hvis du spørger mig så gælder
det genereltfor Thai piger uanset hvad de laver). Hvis ikke jeg nu allerede
havde en kæreste som jeg gerne vil beholde så kunne jeg da også falde for
fristelsen den slags steder.

Thomas

Fra : Manse

Dato : 09-01-04 17:05

Nej kevin du skulle holde dig hjemme i lille danmark,så risikerer du ikke at
opleve noget grusomt,så du får me`n af det
jeg har boet i thailand og jeg har ikke taget skade,og ikke støttet de piger
med andet end drikke penge,og det skulle jeg åbenbart ikke gøre da jeg
støtter slaveri fy føj
manse

Fra : Kevin

Dato : 10-01-04 10:00

09/01/04 17:05Manse Skrev

> [...]
> med andet end drikke penge,og det skulle jeg åbenbart ikke gøre da jeg

Jeg har rejst over hele verden og set massser af grusome ting, og jeg har
ikke fået nogle men af det bare blevet en kende mere ansvarlig.
Hvis du synes at sexmarkedet i BKK er noget at kigge på, er drt jo din
overbevisning og din lyst, det er bare udtryk for et helt bestemt kvindesyn
som jeg ikke deler.
VH Kevin

Fra : Thom0603

Dato : 11-01-04 14:33

"Koeffe" skrev d. 08-01-04 14:35 dette indlæg :

> [...]
med at
> man skal sætte en hel dag af til det - er det det værd? Hvad burde jeg

For at komme tilbage til emnet

Jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke har set ret meget af det man
bare skal se. Men jeg har overvejet om jeg ikke skal prøve og stå
tidligt op og se på hvordan munkene går rundt og samler mad og andre
ting om morgnen. Jeg mener at de starter ved 4 tiden og så bidrager de
lokale med mad, gaver og penge. Jeg har så den fordel af min svoger er
munk så jeg kan muligvis få lov til at følge med rundt og se hvordan det
foregår.

Derudover har jeg været glad for at være i templet sammen med munkene og
thai'er generelt. Eneste problem er at jeg ikke kan tale nok Thai til at
kunne snakke med dem og de kan ikke engelsk så jeg må nøjes med
oversættelsen jeg får.

Thomas

http://www.kandu.dk/

Fra : Koeffe

Dato : 20-01-04 20:02

"Koeffe" skrev i en meddelelse
> [...]

Nå, men det blev vist en rimelig nederen tråd, med den prostitutions
diskussion.

øv!

--
Koeffe

Fra : Bent Jensen

Dato : 21-01-04 12:19

"Koeffe" wrote ...

> Nå, men det blev vist en rimelig nederen tråd, med den prostitutions
> diskussion.

Der er ikke noget, du "burde se". Der er ingen se-forpligelser. Du er
frit stillet og kan følge dine egne interesser.

Det flydende marked ved Wat Sai eksisterer vist ikke, men der er nogle
store souvernir shops, som betaler nogle damer i små både for at
ligge der i kanalen og sælge bananer o.lign. Derimod er der vist nok
noget flydende marked i Damnern Saduak. Men da jeg var der for mange
år siden sammen med et par danske venner, fik man en, touristet
modtagelse, hvor meningen var den, at man skulle leje en hurtigbåd for
500 baht, som skulle sejle én rundt i stor fart. Det er ikke rigtigt
min idé om et idyllisk flydende marked. Jeg tror ikke, lokalbeboerne
gør det på den måde, når de køber ind på markedet. Så det vil jeg ikke
foreslå. Hvordan lokalbeboerne gør, og hvor meget de betaler, kunne
jeg nok have fundet ud af, da jeg taler Thai. Men mine danske
turistvenner havde ikke tålmodighed til at sætte sig ind i disse
thailandske forhold og steg straks om bord i en hurtigbåd.

En af de ting i Bangkok, der ikke har været nævnt, er Thai boxing. Man
kan i weekenden se det i Lumpini Boxing Stadium på Rama IV Road og
Sumrong Boxing Stadium i Sumrong. Der er her tale om den ægte vare og
ikke om noget arrangeret for turisterne.

Bent