Safari uden cache?
Fra : Storm

Dato : 08-01-04 13:12

Kan Safari ikke stilles ikke at gemme downloadede filer i cachen? Skal
man tømme den manuelt?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 08-01-04 23:36

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

Jeg fik jo ikke noget svar og utålmodig som jeg er spurgte jeg
andetsteds.

Jeg fik at vide at Safari enchancer, som jeg jo har og har brugt til
andet skulle kunne gøre tricket. Det kan jeg ikke lige gennemskue.
Ved nogen noget?

Så fik jeg en terminalopskrift:

"__
You can permanently disable the cache in Safari by doing the following:

1. Open a Terminal window
2. rm -r ~/Library/caches/safari/
3. touch ~/Library/caches/safari

This creates an empty file where Safari expects its cache to be, and
prevents
it from caching any pages.
__"

Det synes jeg lyder rigtigt godt, men hvordan får jeg mon så
cache-muligheden tilbage?
Kan jeg bare trashe preferencerne eller hvad tror I?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten

Dato : 09-01-04 00:07

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Det synes jeg lyder rigtigt godt, men hvordan får jeg mon så
> cache-muligheden tilbage?

> Kan jeg bare trashe preferencerne eller hvad tror I?

nope duer ikke...

rm komandoen sletter safaris cache bibliotek, touch komandoen laver en
tom fil hvor cachae biblioteket lå, så safari ikke kan gemme filer i
biblioteket - du fjerner den igen med "rm ~/Library/caches/safari"

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth,
FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT) - Kom bare an Rene

Fra : Storm

Dato : 09-01-04 08:45

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> tom fil hvor cachae biblioteket lå, så safari ikke kan gemme filer i
> biblioteket - du fjerner den igen med "rm ~/Library/caches/safari"

Super - tak til dig, det kan jeg vist finde ud af.
Jeg prøver det af.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Holm

Dato : 09-01-04 10:37

> [...]

> Jeg fik at vide at Safari enchancer, som jeg jo har og har brugt til
> andet skulle kunne gøre tricket. Det kan jeg ikke lige gennemskue.

nu ikke alt det Terminal :) Mac skal være enkelt :)

download den nyeste version af Safari Enhancer
http://www.lordofthecows.com/safari_enhancer.php

1. åben den, her spørger den dig sikkert om hvor din Safari er, det
fortæller du i så fald.
2. sæt flueben ved "Deactivate Cache"
3. tryk på knappen "Apply Lasting Settings"

nu når du er ved det kan du indskyde et punkt 2b og sæt flueben ved
"Debugging Menu" dejlig ting at havde !

Hvis du kommer ind på en side der ikke ser så godt ud i Safari kan du
fra Debugging Menu'en vælge at åbne siden i en af de andre browser du
har.

Nogen sider er kun glade hvis du bruger en bestemt browser, her kan du
også via Debug menu'en snyden siden og fortælle at din browser f.eks. er
en Windows browser (gud forbyde det :)

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - skal du rejse? http://www.danfae.dk

Fra : Storm

Dato : 09-01-04 10:52

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> nu ikke alt det Terminal :) Mac skal være enkelt :)

Hej Michael - faktisk var det jo en enkel terminal-opskrift.
Men jeg giver dig helt ret i at jeg vil ikke kunne sælge den til ret
mange af mine kolleger...

> [...]
>
> Nogen sider er kun glade hvis du bruger en bestemt browser, her kan du
> også via Debug menu'en snyden siden og fortælle at din browser f.eks. er

- så derfor tusind tak for vejledning. Det bliver nok den der bliver
løsningen, men jeg vil nu lige lege med terminalen.
Desværre ikke lige nu.

Tak for hjælp
- Mac skal være enkelt, men hvorfor er løsningen på dette så ikke lige
til intuitivt at finde frem til for almindelige brugere.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Holm

Dato : 09-01-04 11:02

> [...]

> - Mac skal være enkelt, men hvorfor er løsningen på dette så ikke lige
> til intuitivt at finde frem til for almindelige brugere.

Safari Enhancer syntes jeg nu er intuitiv, det er jo blot at sætte
flueben'et hvor det skal.... men du mener måske at Apple burde havde
bygget funktionen ind i Safari ? Helt enig !
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk

Fra : Storm

Dato : 09-01-04 11:22

> [...]

> flueben'et hvor det skal.... men du mener måske at Apple burde havde
> bygget funktionen ind i Safari ? Helt enig !

Netop - jeg kender mange der bruger Mac som ikke ville finde på at rode
rundt efter en Enchancer - på den anden side er de måske også ligeglade
med at stille på cachen

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Jonas Voss

Dato : 09-01-04 11:20

In dk.edb.mac, Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

[...]

> - Mac skal være enkelt, men hvorfor er løsningen på dette så ikke lige
> til intuitivt at finde frem til for almindelige brugere.

Jeg tror Apple har udeladt muligheden for at indstille cache-størrelsen,
fordi mange almindelige brugere ikke ved hvad det er. I stedet har man
kun muligheden for at tømme den (ævle+skiftespor+e).

BOFH-excuse: Operators killed by year 2000 bug bite.