Alternativ til TransType?
Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 08-01-04 12:23

Hej

Er der nogen som kender et alternativ til TransType? Det må gerne være
gratis.

Jeg skal bruge det til at ændre en håndfuld fonters format fra TrueType
Win til TrueType Mac og ændre deres Codepage (hvad det så end er) fra
Default til MacOS Icelandic.

Jeg vil prøve en gør-det-selv islandsk lokalisering så det er muligt at
skrive islandske tegn i programmer som Word. Proceduren beskrives her
http://www.geocities.com/osxislenska/
Er der nogen som har prøvet dette?

På forhånd tak,
Jonas

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-01-04 15:18

Jonas Wellendorf <Jonas@Wellendorf.no> wrote:

> [...]
>
> Jeg skal bruge det til at ændre en håndfuld fonters format fra TrueType
> Win til TrueType Mac og ændre deres Codepage (hvad det så end er) fra

Mac OS X understøtter windows TrueType skrifter direkte. Codepage er et
windows specifikt system som egentligt ikke har noget med skriften at
gøre. Codepagesystemet bruges ikke i win98 og Xp.

> Jeg vil prøve en gør-det-selv islandsk lokalisering så det er muligt at
> skrive islandske tegn i programmer som Word. Proceduren beskrives her
> http://www.geocities.com/osxislenska/
> Er der nogen som har prøvet dette?

Hvis de skrifter du ønsker at bruge indholder islandske tegn tror jeg
det er nok at installere dem og derefter bruge et islandsk
tastaturlayout.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 09-01-04 22:12

> [...]

> Jeg skal bruge det til at ændre en håndfuld fonters format fra TrueType
> Win til TrueType Mac og ændre deres Codepage (hvad det så end er) fra

Hvis du har X11 kan pfaedit anbefales. Her kan man skifte Encoding (ved
ikke om det er det samme som Codepage) og gemme i flere Mac
TrueType-formater.

<http://pfaediet.sourceforge.net>

Kig under Binaries - der er en Mac OS X installer.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard