Hvorfor modtager jeg post der ikke er adre~
Fra : Richard Thune

Dato : 08-01-04 10:08

Hvorfor modtager jeg post der ikke er adresseret til mig, modtager ofte
spam hvor jeg selv ved grundig studie af header ikke kan finde at det er
adresseret til mig.
Har også lige modtaget tilbud fra shopman og der er slet ikke nogen
modtagere at finde.
Er der en der kan forklare lidt om hvordan posten så finder frem.
RT

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 08-01-04 11:07

Richard Thune wrote:
> [...]
> modtagere at finde.
> Er der en der kan forklare lidt om hvordan posten så finder frem.

Bcc:

Meget praktisk, hvis man sender til en række forskellige mennesker, og
ikke vil fortælle dem om *de andres* e-mail adresser.

Men desværre også en facilitet, der benyttes meget af spammere.

--
Kristian Damm Jensen
damm (at) ofir (dot) dk

Fra : Richard Thune

Dato : 08-01-04 11:33

Kristian Damm Jensen wrote:
> [...]
> ikke vil fortælle dem om *de andres* e-mail adresser.
>
> Men desværre også en facilitet, der benyttes meget af spammere.

Ja det har jeg hørt før men er ikke overbevist, re følgende
From: <tilbud@shopman.dk>
Subject: Sony DCR-TRV 33 til kun 5821,- inkl. levering
Date: Mon, 5 Jan 2004 15:58:15 +0100
RT

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-01-04 11:47

Richard Thune skrev:

> Ja det har jeg hørt før men er ikke overbevist,

Den er nu god nok.

BCC-headeren skal ikke vises i et indlæg.

> Bcc:

Det at der sendes en bcc-header i et indlæg er i sig selv et tegn
på spam (eller i hvert fald på defekt software). Se fx følgende
uddrag af et mailfilter der bruges til spamsortering (de første
linjer er forklarende kommentarer):

# Mail enthält einen BCC-Header, was auf kaputte Software hinweist
# und bisher immer Spam war.

ignore() bcc: {@}

(fra <http://hamster.arcornews.de/micha/mailfilt.htm>)

Det er dog muligt at det kun er en fejl hvis bcc-headeren
indeholder noget.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Richard Thune

Dato : 08-01-04 11:59

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
>

> (fra <http://hamster.arcornews.de/micha/mailfilt.htm>)
>
> Det er dog muligt at det kun er en fejl hvis bcc-headeren
Ja efter svar tænkte jeg mig om og prøvede at sende med bcc til mig selv
og der er ingen spor af bcc.
Tak for svar
RT

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-01-04 12:01

Richard Thune skrev:

> Ja efter svar tænkte jeg mig om og prøvede at sende med bcc
> til mig selv og der er ingen spor af bcc.
> Tak for svar

Velbekomme.

NB: Du må gerne klippe lidt i dine citater. På den måde er det
lettere at overskue dine kommentarer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen