RAID på PL370 G3
Fra : Flemming Langballe

Dato : 08-01-04 08:03

Hej..

Jeg har sat en HP smart array 641 i min PL370 G3 og tilsluttet 3 diske til
den. Ved opstart af serveren kommer følgende fejlmeddelelse på skærmen:

"Single-ended SCSI Enclosure or device attached. This controller only
supports LVD enclosures and devices.
(Controller is disabled until this is resolved)

Efterfølgende vil den ikke finde de 3 diske.

Jeg har prøvet at boot'e op fra Compaq's smartCD, og den kan ikke finde
diskene.

I selve diskkassen i kabinettet lyser drive 0 og 1 rødt inde bag diskene,
mens de andre lyser grønt. Hvis jeg tilslutter diskene (alle 3) til den
interne SCSI controller lyser de alle grønt,

Jeg har mistanke om det kan være et forkert kabel. Er jeg på rette spor?

FLemmng Langballe

Fra : Mikkel

Dato : 08-01-04 14:47

Flemming Langballe wrote:
> [...]
> 3) til den interne SCSI controller lyser de alle grønt,
>
> Jeg har mistanke om det kan være et forkert kabel. Er jeg på rette

Check jumperne på harddiskene, de må ikke være stillet som force single end.
Check at du bruger et LVD kabel og at terminatoren er af LVD typen.

Mikkel

Fra : Flemming Langballe

Dato : 08-01-04 19:43

Jumpere og kabel er OK. Hvis jumperne var sat forkert ville den interne SCSI
controller vel heller ikke se dem?
HP support mener det er selve drive case'n i kabinettet det er galt med.
Bliver skiftet imorgen

FL