Trækstyrke i kæder
Fra : RacerNiels

Dato : 08-01-04 01:06

Hej ng,

Jeg sidder og lurer lidt på eBay og er faldet over nogle billige O-rings
kæder. Lad nu være med at snakke om kvali, men giv mig et link til nogle
data på DID, RK og Regina.
Kæden her skulle ha en trækstyrke på 32kN og jeg aner ikke om det er godt
eller skidt. Jeg synes godt de kunne mærke dem som de gør det med bolte...

Link: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2452998629

Nogen der i det hele taget kender fabrikatet??

Niels
S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Niels

Dato : 08-01-04 11:11

Hej
Jeg har også spurgt her om samme kæde, fik svar at 32 kn var rigeligt stærkt
til min HD, jeg købte den hos samme firma, de tog så vidt jeg husker 10 ?
for levering til DK, jeg overførte via min postgiro,koster 20kr. varen kom
hurtigt, jeg har ikke haft nogle problemer med kæden, der var et alm.
samleled og et nitteled med
hilsen
Niels

Fra : Flemming Disc

Dato : 08-01-04 19:24

> [...]
> data på DID, RK og Regina.
> Kæden her skulle ha en trækstyrke på 32kN og jeg aner ikke om det er godt

Hej Niels
Jeg har ikke nogen link, men jeg kan fortælle at en DID O-ring kæde i 525
har 37KN.
Deres gode 525 X-ring har 41KN og den alm. 525 kæde uden O-ring har 32KN.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc. www.discteknik.dk

Fra : MKS - 74

Dato : 08-01-04 19:44

On Thu, 8 Jan 2004 19:23:37 +0100, "Flemming Disc"
<discteknikNO@discteknik.dk> wrote:

>Jeg har ikke nogen link

'K...her er et så :

http://www.didchain.com/spec.html

--
-Michael

Fra : Armand

Dato : 08-01-04 19:54

> [...]
>
> ...............men giv mig et link til nogle data på DID, RK og Regina.
> Kæden her skulle ha en trækstyrke på 32kN og jeg aner ikke om det er godt

RK angiver at SV'eren skal bruge deres SMO-kvalitet, og en RK 525 SMO har en
trækstyrke på 3.300kg (Kilde: Hein Gericke's katalog)!
Lyder det ikke som på niveau (eller er det mig der ikke kan overskue
decimalerne?)

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-01-04 21:32

> [...]
> har en trækstyrke på 3.300kg (Kilde: Hein Gericke's katalog)!
> Lyder det ikke som på niveau (eller er det mig der ikke kan overskue

Google er din ven:
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=3300+kg+*g+in+N&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Flemming Disc

Dato : 08-01-04 21:33

> [...]
> trækstyrke på 3.300kg (Kilde: Hein Gericke's katalog)!
> Lyder det ikke som på niveau (eller er det mig der ikke kan overskue

Jo, det lyder rigtigt, gang kg med 9,81 og du får N....tre 0 væk og du har
KN.

Fra : RacerNiels

Dato : 09-01-04 14:10

> RK angiver at SV'eren skal bruge deres SMO-kvalitet, og en RK 525 SMO har
en
> trækstyrke på 3.300kg (Kilde: Hein Gericke's katalog)!

Ok Lige nu har jeg faktisk en RK SMO på, men den er jeg godt nok ikke
synderligt imponeret over... :-/ Det lader ikke til at den holder lige så
længe som den originale, i hvert fald.

> Lyder det ikke som på niveau (eller er det mig der ikke kan overskue
> decimalerne?)

1 kg = 9.81 kN

/Niels
S FAU himmelblau

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-01-04 14:58

> 1 kg = 9.81 kN

Ah, du skal nok lige fjerne 'k' i 'kN'.

Men ellers er det da noget mystisk noget at opgive en kædes trækstyrke i kg.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 13-01-04 11:25

> [...]
> trækstyrke på 3.300kg (Kilde: Hein Gericke's katalog)!
> Lyder det ikke som på niveau (eller er det mig der ikke kan overskue

Det passer da meget godt med de andre værdier der er opgivet nemlig 1 kg =
9,81 N og så 32 kN, idet de 3.300 Kg jo derved giver 32.373 N = 32,3 kN.

Om som vi snakkede om for et års tid siden så oplyste jeg at kæderne til min
Honda CB 750 (18 - 48 standard) fra 1974, da kunne klare op til 6.700 Lbs.
(DID 50HDS i Russ Colins katalog fra da). Og 6.700 * 0,452 = 3028 Kg
= 3028 * 9,81 N = 29708 N = 30 kN for næsten 30 år siden.
Den stærkere knastkæde til den Hondaen, som jeg købte hos Russ Colins
kunne klare 2300 Lbs = 1040 Kg = 10,2 kN.

Og dengang kunne kæder til Kawasaki 900, der jo har større dimension
(og derfor 12 eller 13 tænder foran) klare op til 10.000 Lbs = 4520 Kg.

Gert