Dynamisk tekst og dynamiske links
Fra : Bo Dudek

Dato : 08-01-04 00:08

Hejsa

Jeg har brug for, at kunne loade tekst samt tilhørende links ind fra
en database. Det skal bruges til butikssøgning, hvor brugeren først
skal vælge land, derefter by og så får brugeren vist alle butikker i
den valgte by.

Designmæssigt kan jeg hverken bruge List- og/eller Comboboxe. En råt
tekstfelt med en tilknyttet scrollbar.. det er hvad jeg har brug for.
Men jeg mangler lidt tanker omkring det er kunne lave de små
/importerede/ tekstklumper om til links.

Dvs, vælger brugeren f.eks. Danmark, så skal alle byer i Danmark vises
og klikker man på en by, skal flash henter alle butikker vha.

getUrl(get_town.php?country=dk);

eller noget i den dur..

Idéer?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Bo

Dato : 09-01-04 00:26

Hej Bo

Hvad med at sætte tekstboxen til at tolke html?

butikfelt.html=true;
txt="<A HREF='hentbutikker.asp?by=bogense'>Hent butikker</A>";

Var det en idé?

Vh. en anden Bo

Fra : Bo Dudek

Dato : 09-01-04 10:33

>Hvad med at sætte tekstboxen til at tolke html?
>
>butikfelt.html=true;
>txt="<A HREF='hentbutikker.asp?by=bogense'>Hent butikker</A>";

det kunne man gøre..

jeg har dog oprettet en alm. knap i et movieclip.. på knappen har jeg
lavet en loadVariablesNum som bruger en lokal variabel som parameter,
som f.eks.

loadVariablesNum('get_town?country=' add country);

og når så alle lande er hentet ind, sætter jeg variablen country i
hvert enkelt movieclip med f.eks.

movieclip1.country=Danmark
movieclip2.country=Sverige
movieclip3.country=Norge