Specielle remix / sammenblanding af numre
Fra : Thomas

Dato : 07-01-04 23:54

Hejsa

Jeg har ofte hørt forskellige sammenblandinger af forskellige sange...

F.eks. Eminems rap fra 'The Real Slim Shady' lagt ind over melodien
til Britney Spears' 'Oops I Did It Again'.

Vokalen fra Pinks 'Get The Party Started' lagt ind over melodien fra
The Vines' 'Get Free'.

Er også sikker på jeg har hørt vokalen fra Beastie Boys' 'Intergalactic'
lagt ind over en anden melodi

Jeg har faktisk set de to sidstnævnte på MTV. Hvor videoerne også
var blandet sammen...

Nu er mit spørgsmål så, er der en bestemt betegnelse for denne slags
numre? Og jeg kunne jo forestille mig, at ikke alle de forskellige numre
er lige lovlige... Så hvor bærer man sig ad med at finde sådanne numre?

Mvh. Thomas

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 08-01-04 00:18

> Nu er mit spørgsmål så, er der en bestemt betegnelse for denne slags
> numre? Og jeg kunne jo forestille mig, at ikke alle de forskellige numre
> er lige lovlige... Så hvor bærer man sig ad med at finde sådanne numre?

De kaldes enten mash-ups eller bootlegmixes. Genren blev for alvor
mainstream i 2002 hvor Sugababes røg på hitlisterne med Freak like me (der
vist oprindeligt var lavet som et bootleg af Richard X), og Kylie optrådte
med Can't get you out of my blue monday til Brit Award. Det fik egentligt en
del af de første og vigtigste bootleggere til at erklære genren død, men MTV
synes vist stadig det er sjovt (og det er det jo egentligt også:)).

Engang kunne man finde en masse af disse bootlegs her
http://www.boomselection.info/ og http://www.base58.com/bsx/, men jeg ved
ikke helt hvordan det ser ud med det længere.

Ellers må du ha fat i Soulwax - 2 many dj's, der er det første lovlige
bootleg mix album, eller Boom selection issue 01, hvor der også ligger
talrige af dem på.

Mine egne 4 minutes of fame indenfor genren var med smash-hittet Eminem vs.
Primus - My name is Primus, men det er vist gået tabt i et harddisk-crash en
gang :)

/Troels

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 20-01-04 17:53

Troels Lund Laursen wrote:

> [...]
>
> Mine egne 4 minutes of fame indenfor genren var med smash-hittet
> Eminem vs. Primus - My name is Primus, men det er vist gået tabt i et

Det lyder da sjovt, hvilket Primus nummer havde du brugt? Jeg går ud fra
at Eminem sangen var Slim Shady eller hvad den nu hedder.

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Persen

Dato : 08-01-04 15:29

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> wrote in news:3ffc8e0a$0$29411
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> [...]
> numre? Og jeg kunne jo forestille mig, at ikke alle de forskellige numre
> er lige lovlige... Så hvor bærer man sig ad med at finde sådanne numre?

Nu må man godt nok ikke den slags
Men mp3search.com er god til den slags. Søg bare på: vs
under gruppe navnet, så dukker der stavlevis af numre op
der er klar til lige at hente ned

--
Hilsen Persen

Fra : Persen

Dato : 08-01-04 15:38

> Nu må man godt nok ikke den slags
> Men mp3search.com er god til den slags. Søg bare på: vs
> under gruppe navnet, så dukker der stavlevis af numre op
> der er klar til lige at hente ned

He he, faldt lige over en der er ganse interesant:
Metallica vs Britney Spears - Britallica RMX

Fra : Jakob Strandgaard An~

Dato : 08-01-04 17:53

Er selv stadig ret hooked på genren, så her er et par links til nogle ret
gode forums, hvor der kan hantes en masse af den slags. Nogle er af bedre
kvalitet end andre, men der er masser at tage af.....

http://www.culturedeluxe.com/

http://www.neverheardit.com/

http://www.bastard-pop.de.vu/

http://www.boot106.com

http://gybo.proboards4.com/

Fra : soll

Dato : 05-03-04 19:14

du kan finde et lille nummer af det der med 2 blandet nr.

http://dkbue.webbyen.dk/

gå ind under hjemmelavet mix og klik på billedet af 4 gutter.

http://www.kandu.dk/

Fra : Magnus Alkil

Dato : 05-03-04 20:27

Om du tjekker Gaffa.dk er der også en anmeldelse af en compilation lavet af
Selveste MTV

Magnus

Fra : Magnus Alkil

Dato : 05-03-04 20:30

Er der nogen der ved hvor man kan få nogle LOC mixes - jeg så at Bue havde
lavet nogle.

Jeg er især på udkig efter LOC vs. Tupac California

Fra : soll

Dato : 05-03-04 19:19

"Thomas" skrev d. 07-01-04 23:54 dette indlæg :
> [...]
numre
> er lige lovlige... Så hvor bærer man sig ad med at finde sådanne

det hedder Bastard Pop
har fundet et nr her prøv at lytte til det.

http://dkbue.webbyen.dk/

under hjemmelavet mix

klik på det billed af 4 gutter.

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter & Louise

Dato : 06-03-04 13:52

Jeg tror også det kaldes "mash" eller "mashing" eller sådan noget i den stil
mvh Peter