Danske djs
Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 07-01-04 23:51

Hej
I programmet blev der spillet en nummer hvor en mand synger noget i stil med
"Zigga zugga zig it. it's it. it's it. and zigga zig it" hvor efter det
bliver gentaget af et barn. Genren er noget tidligt electro tror jeg. Det er
blev samplet fornyeligt. Muligvis af Missy Elliott, men jeg er ikke sikker.
Nogen bud på hvad det kan være?

/Troels

Fra : ML-78

Dato : 13-01-04 21:37

Troels Lund Laursen skrev:

> [...]
det
> bliver gentaget af et barn. Genren er noget tidligt electro tror jeg.

Jeg så ikke programmet, men det kunne måske være Afrika Bambaataa & The
Soulsonic Force med "Planet Rock" fra 1982. Teksten du skriver passer
ikke helt, men det er lidt derhen af.

ML-78

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 15-01-04 13:05

> Jeg så ikke programmet, men det kunne måske være Afrika Bambaataa & The
> Soulsonic Force med "Planet Rock" fra 1982. Teksten du skriver passer
> ikke helt, men det er lidt derhen af.

Ok tak. Jeg prøver :)

/Troels

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-01-04 14:16

Hov, jeg sidder og sover. Det er Frankie Smith, og nummeret hedder
Double Dutch Bus. Det snød mig lidt, at du skrev tidlig electro, for
nummeret har slet ikke noget med elektrobølgen at gøre. Det er et
rapnummer, der udkom i 1980, og Kenneth købte den i sin tid af mig. Er
du helt vild med den, har jeg stadig en maxi og en lp stående.

--
Mvh. Kim Ludvigsen