menstruationssmerter
Fra : Sussie Rasmussen

Dato : 07-01-04 22:41

Jeg døjer med ret kraftige smerter op til menstruationen. P-piller er ikke
godt for mig af forskellige årsager, - de har ellers taget toppen af det i
flere år. Jeg ku' få nogle gigtpiller og den slags, men mon ikke der er en i
gruppen her, som har et råd...

Sussie

Fra : Ulla Petersen

Dato : 08-01-04 00:31

Hej Sussie

Zoneterapi er ret godt til menstruationsproblemer.

Hilsner
Ulla

Fra : Helle

Dato : 08-01-04 06:14

"Sussie Rasmussen" <sussie@remorbiter.dk> wrote in message
> [...]
> flere år. Jeg ku' få nogle gigtpiller og den slags, men mon ikke der er en

Som Ulla skriver, så er zoneterapi rigtig godt mod mens.smerter og så SUND
KOST og masser af motion. Hvis du får for meget fedt eller sukker bliver
smerterne værre. Jeg har selv lidt meget af mens.smerter men så startede jeg
i zoneterapi og det tog faktisk alle smerter. Da jeg efter en del gange ikke
havde råd til at gå der mere stoppede jeg. Der gik en rum tid og så vendte
smerterne langsomt tilbage igen. Da jeg er overvægtig og har haft en meget
usund kost, startede jeg hos vægtkonsulenterne med sund mad for at tabe mig.
Dét hjalp. Når smerterne er værst så gå en tur - det er godt.

Og til sidst: så kan du jo tage en Panodil eller lignende.

Mvh Helle

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 08-01-04 06:47

Helle skrev:

> [...]
> Dét hjalp. Når smerterne er værst så gå en tur - det er godt.
>
> Og til sidst: så kan du jo tage en Panodil eller lignende.

Ikke så få amerikanske kvinder har fået påfaldende lindring vha.
B6-vitamintilskud, kan jeg tilføje...

hvm
--
"All will be reveeeeeeeeeeeeeeeeeeeealed."
--- Led Zeppelin, 'Kashmir'

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 10-01-04 09:43

Hej Sussie
> [...]

> flere år. Jeg ku' få nogle gigtpiller og den slags, men mon ikke der er en

Jow, Du kan lære nogle få strækøvelser, som går ind og virker på lige netop
de muskler og sener nederst ved ryggen. Hvis du udfører disse øvelser hver
dag - eller minimum hver anden dag året rundt, så vil du opleve, at dine
menstruationssmerter mindskes væsentligt.

1. læg foden på en stol, eller bord ( afhængig af smidighed), begge ben skal
være strakte hele tiden, vip så overkroppen ind over benet så bagsiden af
benet strækkes - mindst 10 gange med hvert ben.

2. sæt foden på kanten af stol / bord, bøj benet og skub lænden ind imod
foden med kroppen, det ben du står på skal forblive helt strakt. Hold
hænderne på kanten af bord - eller på benet, og stræk nu det bøjede ben helt
ud. denne øvelse udføres mindst 10 gange med hvert ben.

Øvelserne kan med fordel laves ved en ribbe, eller barre.

Hvis du yderligere supplerer med mere motion, og sund kost, kan du næsten
slippe for ubehaget.

God fornøjelse
J¤mfruen) ~ Healer og Clair men også
gymnastikinstruktør