Førstegangskøber af hus
Fra : Heidi

Dato : 07-01-04 22:13

Er i tvivl om dette er den rigtige gruppe, men ellers henvis venligst
til den rigtige, og bær over med mig

Jeg og kæresten står muligvis overfor at skulle købe hus for første
gang. Vi skal i banken i morgen og se på de forskellige
financieringsmuligheder, og ellers venter vi egentlig kun på at
tilstandsrapporten bliver lavet, og på at en forhandling kommer igang,
og selvfølgelig at ejerne vil sælge til os.

Idet vi som nævnt er førstegangskøbere, er vi en del i tvivl om alle de
ting vi skal tage højde for og bruge penge til.
Det skal desuden nævnes at vi nok med 99% sikkerhed vil gifte os hvis vi
køber huset, ikke mindst fordi min kæreste har en søn (6 år) fra et
tidligere ægteskab.

Findes der nogle steder på nettet hvor man kan se en a-z vejledning for
hvordan et huskøb foregår, og hvad man skal tage højde for? Feks. hvilke
ekstra omkostninger der kommer i forbindelse med købet, udover
udbetaling, udgifter til advokat, vores del af ejerskifteforsikring
(hvis vi vælger det) osv.?

Og desuden en nem og overskuelig oversigt over hvordan vi bedst sikrer
hinanden - for pga. sønnen går jeg ud fra det stadig er nødvendigt, i
hvert fald at sikre mig ekstra selvom vi bliver gift, hvis min kæreste
skulle gå hen og dø før tid, så jeg ikke risikerer at skulle betale ½
eller 1/4 af huset, eller hvor meget det nu er, til hans søn?
Jeg har læst en del på Familieadvokaten.dk, men har ikke rigtig kunnet
finde noget der lige ligner vores eksempel.

På forhånd tak for svar.
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-01-04 22:34

> [...]
> skulle gå hen og dø før tid, så jeg ikke risikerer at skulle betale ½
> eller 1/4 af huset, eller hvor meget det nu er, til hans søn?

Denne del kræver en rigtig advokat - vi gav 3000 incl møde, rådgivning,
skrivning af testamentet og tinglysning. Lad være at forsøge at spare
pengene, det giver bagslag, hvis (når) en af jer en dag dør - også selv om
der går 50 år.

Mvh Maria

Fra : Devilicious

Dato : 08-01-04 15:17

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse
>Vi skal i banken i morgen og se på de forskellige
> financieringsmuligheder,
>[Snip]

Kære Heidi,

Alt det kommer jeres rådgiver også ind på. Det er en naturlig del af en
boligrådgivning. Men gør for en god ordens skyld dig selv en tjeneste, og
skriv dine spørgsmål ned, og medbring dem på mødet. Sandsynligvis får du
svar på dem i selve forløbet, men det kan være en fordel lige at løbe dem
igennem så du er sikker på at have fået et svar.

-dev

Fra : Thomas Vestergaard

Dato : 08-01-04 17:41

> [...]
> ekstra omkostninger der kommer i forbindelse med købet, udover
> udbetaling, udgifter til advokat, vores del af ejerskifteforsikring

Hej,

www.boligsiden.dk er der en "Bolighandlens ABC" hvor hele forløbet både
ved køb og salg bliver gennemgåes trin for trin.

Jeg har desuden selv haft glæde af at læse "Boligbogen", som findes på
www.pengenyt.dk/bolig

mvh
-thomas

Fra : Heidi

Dato : 09-01-04 19:22

Thomas Vestergaard wrote:

> Hej,
>
> på www.boligsiden.dk er der en "Bolighandlens ABC" hvor hele forløbet
> både ved køb og salg bliver gennemgåes trin for trin.

Tak - den vil jeg kigge på når jeg får tid.

> Jeg har desuden selv haft glæde af at læse "Boligbogen", som findes på
> www.pengenyt.dk/bolig

Den har jeg været igang med, og den er meget overskuelig og let
forståelig, selv for huskøbsmongoler som mig Så også tak for den.