Offentliggørelse af telefonnummer
Fra : Ulrik Krøyer

Dato : 07-01-04 21:34

Hej håber i kan hjælpe mig med at afgøre en diskussion, der nu har stået på
i nogle dage imellem mig og et par af mine venner. Vi går på HTX, og hvert
år udgiver vores skole en studiehåndbog, der bliver omdelt blandt eleverne.
I denne håndbog findes der klassebilleder med tilhørende navneliste, private
telefonnumre og anvisning af elevens placering på billedet. Vi skriver selv
vores telefonnumre på hvis vi ønsker det. Problemet er at mit hjemmenummer
grundet trusler er hemmeligt, men alligevel har jeg skrevet det på listen, i
den tro at håndbogen kun var tilgængelig for folk på htx, eller med
tilknytning til skolen. Men nu har vores skole, uden elevernes viden lagt
denne håndbog ud til download på deres side. Er dette ulovligt, da jeg jo
ikke har givet dem lov til at offentliggøre nummeret, og slet ikke med
billedhenvisning.

Mvh. Ulrik Krøyer // NGHJ

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 07-01-04 21:45

http://www.datatilsynet.dk/include/show.article.asp?art_id=515&sub_url=/Vaerd_at_vide/indhold.asp

--
Morten!

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 07-01-04 21:51

In <bthqg6$q7e$1@sunsite.dk> "Ulrik Krøyer" <nghj@stofanet.dk> writes:

> [...]
>denne håndbog ud til download på deres side. Er dette ulovligt, da jeg jo
>ikke har givet dem lov til at offentliggøre nummeret, og slet ikke med

Istedet for at true dem med jura, så kan du jo først prøve at bede dem
om at fjerne dit telefon-nummer.

Mvh
Martin

Fra : Torben F@rum

Dato : 07-01-04 22:29

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> In <bthqg6$q7e$1@sunsite.dk> "Ulrik Krøyer" <nghj@stofanet.dk> writes:
> Istedet for at true dem med jura, så kan du jo først prøve at bede dem
> [...]
Efter lidt søgen har jeg fundet 2 versioner af "håndbogen"
De er begge uden telefonnumre.
Men en sletning ændrer jo ikke ved at nogle søgemaskiner allerede har
registreret dele af teksten fra håndbogen deriblandt Ulriks telefonnummer.

--
Med venlig hilsen Torben Farum, 9300 Sæby

Hvis du handler på nettet, så tag dig i agt for:
ndesign.dk kurven.dk, Kristoffer Wolfgang Hansen,

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 07-01-04 22:37

In <3ffc795c$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> "Torben F@rum" <farum@city.dk> writes:

> [...]
>Men en sletning ændrer jo ikke ved at nogle søgemaskiner allerede har
>registreret dele af teksten fra håndbogen deriblandt Ulriks telefonnummer.

Det goer en retssag heller ikke.

Mvh
Martin

Fra : David T. Metz

Dato : 08-01-04 17:02

Torben F@rum skriblede:

> Efter lidt søgen har jeg fundet 2 versioner af "håndbogen"
> De er begge uden telefonnumre.

Hvis du søger på Google og beder Google om at "vis som html" så er
telefonnummeret der stadigvæk i den ene version.

David
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923