DiscCopy OS X, 10.3.2
Fra : Morten Lind

Dato : 07-01-04 21:27

Hej....
Hvor er DiscCopy henne i Pantheren?

Jeg vil gerne lave et diskbille af en partition, som skal flyttes til -
midlertidigt - en anden partition, mens den første slettes.

Bagefter skal den tilbage.

Det kan man godt, ikke?

Det er en flytning mellem to fysiske diske.

Hvis DiscCopy ikke er mere, er der så en anden fidus at gøre det på?

På forhånd tak fra
Morten

--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst](ML)

Fra : Morten Lind

Dato : 07-01-04 21:35

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENhintosh.com> wrote:

> [...]
>
> Det er en flytning mellem to fysiske diske.
>
> Hvis DiscCopy ikke er mere, er der så en anden fidus at gøre det på?

Hej igen....

Har fundet det.......diskværktøj er det flyttet over i.......men jeg vil
gerne stadig vide om det kan lade sig gøre........

Det er min arbejdsdisk, det handler om, med system, bibliotek,
programmer, filer og hele moletjavsen..........

Og det skal jo gerne virke, når det flyttes
tilbage........øhhhhh......og hvordan gør man iøvrigt det?

Hej fra
Morten, der venter lidt
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst](ML)

Fra : Jonas Voss

Dato : 07-01-04 23:00

In dk.edb.mac, Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshudenhintosh.com> wrote:

> [...]

> Og det skal jo gerne virke, når det flyttes
> tilbage........øhhhhh......og hvordan gør man iøvrigt det?

Boot fra en anden disk, med OS X installeret på, brug derefter Carbon
Copy Cloner til at lave en kopi på en ekstern harddisk. Slet den
oprindelige disk, boot fra den eksterne og genetabler den klonede disk
på den oprindelige.

BOFH-excuse: Police are examining all internet packets in the search for a narco-net-trafficker

Fra : Morten Lind

Dato : 07-01-04 23:45

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
> Cloner til at lave en kopi på en ekstern harddisk. Slet den oprindelige
> disk, boot fra den eksterne og genetabler den klonede disk på den

Tak Jonas, men jeg har ikke Carbon Coby Cloner.....

Kan DiscCopy ikke lave det samme?

Hej fra Morten -- [dit mod er blot din evne til at undertrykke din
angst](ML)

Fra : Peter Kiil

Dato : 08-01-04 00:13

Morten Lind - fornavnogefternavn@machintoshUDENhintosh.com on 07/01/04 23:45
wrote:

> Tak Jonas, men jeg har ikke Carbon Coby Cloner....

Den er gratis. Søg på versiontracker.com.

--
/peter

Fra : Morten Lind

Dato : 08-01-04 08:03

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Morten Lind - fornavnogefternavn@machintoshUDENhintosh.com on 07/01/04 23:45

> Den er gratis. Søg på versiontracker.com.

Tak.....den skal vel være på bootdisken så? (Går jeg ud fra?)
M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst](ML)

Fra : Morten Lind

Dato : 08-01-04 21:09

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENhintosh.com> wrote:

> Tak.....den skal vel være på bootdisken så? (Går jeg ud fra?)
> M.

Hej.....

Nu har jeg to CarbonCopyCloner på hver sin OS X, 10.3.2 partition, som
igen befinder sig på hver sin fysiske disk.

Jeg ville gerne:

boote fra Panther nummer 2 - lave diskbillede/CopyClon af panther nummer
1, som skal gemmes på Panther nummer 2, mens jeg sletter Panther nummer
1.

Men det må jeg ikke for moar, øh CarbonCopyCloner......

Er der en behjertet sjæl, der véd hvor pokker jeg så kan gemme det
diskbillede/clon?

Og VIGTIGST: er det uproblematisk at lave en sådan klon/billede? Får den
ALT med? - indstillinger, programmer, udvidelser, filer.......ja alt?

Og lægger man det bare tilbage på den rene disk?

På forhånd tak fra
Morten, der syneees det er besværligt at skulle gemme 12GB
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst](ML)

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-01-04 23:16

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENhintosh.com> wrote:

> Og VIGTIGST: er det uproblematisk at lave en sådan klon/billede? Får den
> ALT med? - indstillinger, programmer, udvidelser, filer.......ja alt?

Tjah, jeg er ikke sikker, men jeg har da prøvet CCC. Når jeg kigger på
filer på den eksterne disk, ser de da ud til at fungere. Men det har kun
været stikprøvekontrol.
Men en anden Morten har advaret om, at CCC jo også lægger fejlbehæftede
filer med over. Det er jo nok ikke så smart.

> Og lægger man det bare tilbage på den rene disk?

Se om fejlbehæftede filer ovenfor

> På forhånd tak fra
> Morten, der syneees det er besværligt at skulle gemme 12GB

Ja, jeg er så også én af dem, der synes at det sxxxxbesværligt. Mine
bestræbelser koncentrerer sig om Retrospect, men det er hamrende nørdet

Savner lidt de gamle dage, hvor man kunne trække en hel mappe op på et
andet medium/hd og så fik en 'spejling' med alt tilhørende. Dengang trak
man bare tingene tilbage. Var det ikke drag 'n drop, vi kaldte det?

Gad vide om man stadigvæk kan det og få en brugbar spejling på en
ekstern hd (eller en adnen partition)? Har ikke prøvet, emn måske skulle
forsøget gøres?

Det ville jo være det nemmeste, når der tale om en kilde på (dine) 12 Gb
og så en destination (en partition eller et medie/hd) som har rigelig
med plads. Jeg har ikke prøvet det, Morten, så det er bare overvejelser,
ikke nogen anvisning. Der er formodentlig (helt sikkert?) noget med at
programmer med mere kun vil starte fra den disk, hvor de blev
installeret (fra cd) .... og så har vi jo balladen med at skulle finde
alle de originale skiver og små lapper med koder ... øv, hvor jeg ikke
gider

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Lind

Dato : 08-01-04 23:51

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> [...]
> installeret (fra cd) .... og så har vi jo balladen med at skulle finde
> alle de originale skiver og små lapper med koder ... øv, hvor jeg ikke

....nemlig, Michael......jeg har nemlig lige været turen igennem, men
fik partitioneret forkert og siden er der gået ged i den........så
forfra, åbenbart....det tager også kun tre dage...*LOL*
M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst](ML)

Fra : Morten

Dato : 09-01-04 16:30

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Men en anden Morten har advaret om, at CCC jo også lægger fejlbehæftede
> filer med over. Det er jo nok ikke så smart.

Det har jeg nu ikke, har blot anført at det perl program (psync) som CCC
kan anvende til at lave forudbestemte kopieringer /ikke/ duer under perl
5.8.1rc som findes i Pantheren.

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth,
FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT) - Kom bare an Rene

Fra : Morten Lind

Dato : 09-01-04 22:04

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Det har jeg nu ikke, har blot anført at det perl program (psync) som CCC
> kan anvende til at lave forudbestemte kopieringer /ikke/ duer under perl
> 5.8.1rc som findes i Pantheren.

Hej Morten....
Hvad betyder det på ikkenørdsk?......
Og ved DU, om jeg ikke bare kan bruge diskværktøjs "Nyt billede"?
På forhånd tak.....
Morten
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst](ML)

Fra : Morten

Dato : 12-01-04 20:30

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshudenhintosh.com> wrote:

> Hvad betyder det på ikkenørdsk?......

bare at lige netop ´den funktion fra CCC ikke kan bruges på panther
endnu.

> Og ved DU, om jeg ikke bare kan bruge diskværktøjs "Nyt billede"?

Du kan bruge de ASR funktioner der er indbygget i DiskVærktøj (Panther)
under fanebladeet "Gendan" - jeg har ikke prøvet det selv så jeg kan
ikke sige dig hvordan, men CCC er også ganske udemærket.

Hvis du vil have fuld kontrol er der ingen vej uden om at åbne en
terminal, skrive "man asr" og ellers læse løs. Især block copy
funktionen er interessant hvis det skal gå rigtigt stærkt når du kører
backup'en tilbage. (med tanke på din formaterings fetish ku' det have
relavbans - eller er det tidsspilet der tænder dig ?)

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-01-04 20:37

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> relavbans - eller er det tidsspilet der tænder dig ?)

LOL!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten

Dato : 12-01-04 21:42

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> LOL!

orij et _helt_ nyt ord, kanske blåtands tsaturet ikke opfører sig helt
som det origiunale G5 tsatur? Eller blev jeg mon hacket?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-01-04 22:07

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> orij et _helt_ nyt ord, kanske blåtands tsaturet ikke opfører sig helt
> som det origiunale G5 tsatur? Eller blev jeg mon hacket?

Måske det ikke er hardwaren...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten

Dato : 12-01-04 22:23

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Måske det ikke er hardwaren...

Nej nu har jeg hørt nok! Antyder du at jeg begår fejl?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-01-04 22:45

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Nej nu har jeg hørt nok! Antyder du at jeg begår fejl?

Mjahh...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-01-04 23:12

On Mon, 12 Jan 2004 22:44:55 +0100, René_Frej_Nielsen wrote
(in article <1g7h0dw.6whutmfzon7kN%spam@rfn.dk>):

> Mjahh...

Morten har bare fået temporært storhedsvanvid af at have fået en G5.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Morten

Dato : 13-01-04 00:31

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Morten har bare fået temporært storhedsvanvid af at have fået en G5.

pas på routeren! har du gennemskuet hvordan du ændrer passwordet? <gnæk,
gnæk>

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-01-04 09:27

On Tue, 13 Jan 2004 00:31:21 +0100, Morten wrote
(in article <9bnbd1-2ea.ln1@reippuert.dk>):

> pas på routeren! har du gennemskuet hvordan du ændrer passwordet? <gnæk,
> gnæk>

Nej, men derimod har Benjamin sat fundet en grafisk trafikanalyse op for min
router. Ret smart, jeg opdagede, at jeg havde et upload på 97,5%! Det viste
sig at være min udlejer der syntes, at han skulle dele sine film med
omverdenen. :D Det er der nu sat en stopper for.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Morten

Dato : 13-01-04 17:56

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Det viste sig at være min udlejer der syntes, at han skulle dele sine
> film med omverdenen. :D Det er der nu sat en stopper for.

fjerner du selv "ud", ? tstatur!

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-01-04 18:37

On Tue, 13 Jan 2004 17:56:07 +0100, Morten wrote
(in article <7ikdd1-6sm.ln1@reippuert.dk>):

> fjerner du selv "ud", ? tstatur!

Du milde Hogwasher, sikke en fortalelse! Min lejer, selvfølgelig! Arrrrghh,
tsatur-rhetur! :D

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Morten

Dato : 13-01-04 20:10

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Du milde Hogwasher, sikke en fortalelse! Min lejer, selvfølgelig! Arrrrghh,
> tsatur-rhetur! :D

Donald Balngstrup

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-01-04 22:34

On Tue, 13 Jan 2004 20:10:24 +0100, Morten wrote
(in article <0esdd1-cso.ln1@reippuert.dk>):

fætter Rappuert

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Morten

Dato : 13-01-04 00:30

> Mjahh...

skam dig! (og shyyyyyyyy)

Fra : Morten Lind

Dato : 12-01-04 20:56

> [...]

> backup'en tilbage. (med tanke på din formaterings fetish ku' det have
> relavbans - eller er det tidsspilet der tænder dig ?)

Hæ, hæ, hæ.......
M., der droppede projektet og brændte DVD´er i stedet for.......

Fra : Morten

Dato : 12-01-04 21:53

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshudenhintosh.com> wrote:

> M., der droppede projektet og brændte DVD´er i stedet for.......

ASR er ellers et suverent værktøj.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 12-01-04 22:19

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> ASR er ellers et suverent værktøj.

Især når man har pakket den ind i NetRestore og har NetBoot/NetInstall
kørende på en Mac OS X Server

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Morten

Dato : 13-01-04 00:29

Thomas Tvegaard <tvegaard@*ud*myrealbox.com> wrote:

> Især når man har pakket den ind i NetRestore og har NetBoot/NetInstall
> kørende på en Mac OS X Server

snøft... jeg kan ikke boote min G5 på den vis, har lavet et image med
Apples medfølgende værktøj, G5'eren får fat i den men den opgiver
hvervet inden kernen er indlæst Der meldes om en DHCP fejl, og der
er givet vis tale om en opsætterfejl, men jeg kan ikke gennemskue
hvilken.

Syntes ellers at det ville være genialt til afvikling af DW og andet
godt.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 13-01-04 01:07

> [...]

> hvervet inden kernen er indlæst Der meldes om en DHCP fejl, og der
> er givet vis tale om en opsætterfejl, men jeg kan ikke gennemskue

Uha, DCHP fejl er noget snask. Jeg har heldigvis en eksisterende DHCP
infrastruktur at lukrere på jeg kan køre NetBoot uden at aktivere DHCP
på OS X Serveren. Nu sidder jeg med et stort netværk, det er noget anden
med et hjemmenetværk (som jeg går ud fra du har). En DCHP service vil
være en temmelig delikat affære for at den spiller korrekt sammen med
router/internetforbindelse. Har ikke prøvet det, så har ingen bud
desværre...

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Henrik

Dato : 13-01-04 10:19

> Du kan bruge de ASR funktioner der er indbygget i DiskVærktøj (Panther)
> under fanebladeet "Gendan" - jeg har ikke prøvet det selv så jeg kan
> ikke sige dig hvordan, men CCC er også ganske udemærket.

Hej Morten,

Jeg bruger Apples diskværktøj "Gendan" du trækker bare den disk du skal have
kopieret over på kilde, fra vinduet til venstre med dine diske, og trækker
den disk du skal have din kopi på, over på modtager. Vupti så har du en Clon

Virker perfekt.

Jeg prøver i øjeblikket at lave en bootabel DVD til at restore en maskinen
eller maskinerne så man er fri for ekstern harddisk etc.

Henrik

Fra : Morten Lind

Dato : 13-01-04 16:04

Henrik <homeedit@jobber.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg prøver i øjeblikket at lave en bootabel DVD til at restore en maskinen
> eller maskinerne så man er fri for ekstern harddisk etc.

Tak Henrik.....

Det var rart at få at vide......

Hej fra
Morten

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-01-04 00:41

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Det har jeg nu ikke, har blot anført at det perl program (psync) som CCC
> kan anvende til at lave forudbestemte kopieringer /ikke/ duer under perl
> 5.8.1rc som findes i Pantheren.

Morten, du har helt sikkert ret. Jeg er ked af, at jeg har
misinformeret. Det er _ikke_ gjort i nogen _ond_ mening

Og nej, jeg har ikke fået den der Gatto Negro endnu (ikke i julegave -
lortejul)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 11-01-04 05:30

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Morten, du har helt sikkert ret. Jeg er ked af, at jeg har
> misinformeret. Det er _ikke_ gjort i nogen _ond_ mening

Det får du mig ik' til at tro på! <hmrpf>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-01-04 22:56

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Det får du mig ik' til at tro på!

Tro er én ting, viden er noget ganske andet

På Summinariummet virkede spanskrøret nok ikke, hva'? Måske skulle jeg
banke noget viden ind i dig med 'et par flade' eller en præsentation?

Jeg hverken kan eller vil forlange, at du 'tror' på mig. Så længe du
lever i den misopfattelse, at jeg er en Bechd-reinkarnation.

><hmrpf>

Terminatorsnask? Du lokker hele tiden, din terminatorlokker

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 13-01-04 00:25

> Terminatorsnask? Du lokker hele tiden, din terminatorlokker

det var nu en mishagsytring à la Andeby.

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-01-04 09:30

On Tue, 13 Jan 2004 00:24:44 +0100, Morten wrote
(in article <sumbd1-2ea.ln1@reippuert.dk>):

> det var nu en mishagsytring à la Andeby.

*LOL* Hvor meget af dit unix-nørderi er egentlig Andeby?
- du skal bare telnette til n. oerd_umpfh/~gaaab...

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Morten

Dato : 13-01-04 17:54

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> *LOL* Hvor meget af dit unix-nørderi er egentlig Andeby?

Nu er jeg ikke Donaldist, ellers havde jeg med glæde svaret "alt!"

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-01-04 22:11

On Wed, 7 Jan 2004 21:26:56 +0100, Morten Lind wrote
(in article
<1g77nd0.1m6g0gi11t9togN%fornavnogefternavn@machintoshUDENhintosh.com>):

> [...]
>
> Det er en flytning mellem to fysiske diske.
>
> Hvis DiscCopy ikke er mere, er der så en anden fidus at gøre det på?

Morten, jeg har lige læst den anden tråd med skrivebordet, der flyttede
hjemmefra... og så denne her. Hvorfor gør du alt så indviklet? Man
installerer bare! Det er en Mac, Morten! Aaaaaaarrrrrggggghhh! Jeg håber ikke
du smitter medlemmer i Macbruger med den sygdom! :D

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Morten Lind

Dato : 12-01-04 22:39

> [...]

> installerer bare! Det er en Mac, Morten! Aaaaaaarrrrrggggghhh! Jeg håber ikke
> du smitter medlemmer i Macbruger med den sygdom! :D

Hæ, hæ....David.....det er da ikke indviklet...det er "læring"
M.