Tysk registreret trailer
Fra : Aksel

Dato : 07-01-04 21:10

Må jeg køre i DK med en trailer der er på tyske nummerplader?

Jeg er dansk statsborger og bor i Danmark, traileren tilhører min tyske
arbejdsgiver og skal bruges i forbindelse med mit arbejde.

Hilsen Aksel

Fra : Søren

Dato : 08-01-04 01:37

"Aksel" <akselj.fjerndette@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Må jeg køre i DK med en trailer der er på tyske nummerplader?
desværre NEJ - så ville alle og jeg købe en sådan i DDR for at spare penge

> Jeg er dansk statsborger og bor i Danmark, traileren tilhører min tyske
> arbejdsgiver og skal bruges i forbindelse med mit arbejde.

En tysk statsborger der bor i Danmark må heller ikke køre med tyske nr.plader - for jeg
kan nemlig blive tysker pga min fader er tysk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-01-04 13:04

> desværre NEJ - så ville alle og jeg købe en sådan i DDR for at spare
penge

Der er da (næsten) ingen udgifter ved at få en trailer på danske plader...

> En tysk statsborger der bor i Danmark må heller ikke køre med tyske
nr.plader - for jeg
> kan nemlig blive tysker pga min fader er tysk

Nej på bilen, men gælder det også for en trailer?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-01-04 22:36

Morten Fruergaard skrev i -dk.videnskab.jura:

> Nej på bilen, men gælder det også for en trailer?

Jeg ved ikke med sådan en man kobler på en personbil, men en Dansker må godt
køre for sin Danske arbejdsgiver i dennes Danskindreg. træker køre med en
udenlands reg. træler.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt