Import og ekstraudstyr
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 07-01-04 20:19

Hejsa

Min far har tilbudt at køre mig til sydtyskland for at hente en bil, hvilket
jeg selfølgelig takkede ja til :)

Det bliver nok enten en Audi A3 eller en BMW E36 Coupe.

Jeg har hørt man kun betaler ektra i afgift for ekstraudstyret, hvis bilen
er under 6 år. En kammerat sagde at SBI ringede til importøren for at få
oplyst priser, hvis den er under 6 år. Er dette rigtigt?

Det kunne jo være lækkert at få klima og læderindtræk :)

Venligst
Hans Mouridsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-04 20:30

> Min far har tilbudt at køre mig til sydtyskland for at hente en bil,
hvilket
> jeg selfølgelig takkede ja til :)

Ikke et svar på dit spørgsmål, men en lille guide
http://www.hi-speed.dk/Guide_Import/Import.html
--
Med venlig løvehilsen
Søren 'HDI' Wind - www.2o6.dk

Fra : hamselv

Dato : 07-01-04 20:35

SBI laver kun toldsynet og alm reg syn

det er toldog skat der fastsætter priserne

bilen skal være over 8 år såfremt at du ikke vil betale for ekstraudstyr og
KM

--
VH
Flemming

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 07-01-04 20:59

Hej

> bilen skal være over 8 år såfremt at du ikke vil betale for ekstraudstyr
og
> KM

Dvs. at køber man en bil fra jan 1996, så betaler man ikke ekstra for læder
og klima?

Venlist
Hans

Fra : hamselv

Dato : 07-01-04 21:10

nej så er den så gammel at værdien af ekstra udstyr er nedskrevet

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 07-01-04 21:30

Hej hans

den fjernbetjening vi snakkede om. Ligger den stadig i gemmerne ?

Mvh Kim Lehmann Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-04 23:58

> læder
> >
> nej så er den så gammel at værdien af ekstra udstyr er nedskrevet

Og dog, for hvis man kører til vurdering med bilen, er helhedsindtrykket med
til at fastsætte vurderingen af salgspris i DK.
Så lidt ekstra tror jeg nu altid man kommer til at gi.
Men det kan helt sikkert betale sig alligevel.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk